Gå til innhold

10 min FarCry2 video, ingame


Anbefalte innlegg

Egentlig trenger de ikke no Crysis graffikk heller, for det virker som Far Cry lager en mye bedre stemning i omgivelsene enn det crysis gjør(altså med vær effecter og afrika sin råe natur)

Nå er det jo akkurat grafikken/fysikken som gir deg væreffektene og den råe naturen. ;)

naturen hadde ikke vært særlig rå om du manglet trær, busker, gress osv.. (eller om de var stygge som søren) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Egentlig trenger de ikke no Crysis graffikk heller, for det virker som Far Cry lager en mye bedre stemning i omgivelsene enn det crysis gjør(altså med vær effecter og afrika sin råe natur)

Nå er det jo akkurat grafikken/fysikken som gir deg væreffektene og den råe naturen. ;)

naturen hadde ikke vært særlig rå om du manglet trær, busker, gress osv.. (eller om de var stygge som søren) :)

 

Nja graffikk kan jo gå under mye rart, men når jeg snakker om det mener jeg mest hva som ser best ut/mest ekte ut, selvom væreffektene kanskje går sånnsett innenfor grafikk de også, er det mer som et gameplay element fordi det ser ikke bare bra ut, men det utgjør en slags handling også som påvirker gameplayet på andre måter enn "å bare se bra ut"(her snakker jeg f.eks om vinden som får gresset til å bevege seg og river ned trær osv). Det er vell kanskje graffikken som lager stemningen hvis man skal si at formen og utseende på trærne og himmelen og alt går under graffikk, men alikevel ser jo Far Cry 2 langt ifra like fotorealistisk ut som Crysis, så vil jo derfor si at Crysis har best graffikk mens Far Cry 2 har bedre stemning.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Du kan kanskje si at Crysis har best teknisk grafikk, mens Far Cry 2 sin grafikk har bedre stemning.

 

F. eks så ville jeg sagt at Zelda Twilight Princess sin grafikk danker ut flere Xbox 360 spill grafikkmessig. Ikke rent teknisk, men på stemningen.

 

men det utgjør en slags handling også som påvirker gameplayet på andre måter enn "å bare se bra ut"(her snakker jeg f.eks om vinden som får gresset til å bevege seg og river ned trær osv).

Akkurat det kalles fysikk. ;)

Så lenge det ikke har en sentral roolle i gameplayet (tviler vel egentlig) så går det under grafikk/fysikk. :)

Lenke til kommentar
Du kan kanskje si at Crysis har best teknisk grafikk, mens Far Cry 2 sin grafikk har bedre stemning.

 

F. eks så ville jeg sagt at Zelda Twilight Princess sin grafikk danker ut flere Xbox 360 spill grafikkmessig. Ikke rent teknisk, men på stemningen.

 

men det utgjør en slags handling også som påvirker gameplayet på andre måter enn "å bare se bra ut"(her snakker jeg f.eks om vinden som får gresset til å bevege seg og river ned trær osv).

Akkurat det kalles fysikk. ;)

Så lenge det ikke har en sentral roolle i gameplayet (tviler vel egentlig) så går det under grafikk/fysikk. :)

 

Trodde ikke det var fysikk som hadde med bevegelse og "liv" i spillet. Er det ikke det "Dynamiske" i verden som tar seg av det? Meinte fysikk dreide seg om hvordan ting reagerer til andre flater, som f.eks esker som faller i hverandre, bil som koliderer i en veg eller en annen bil...osv.

 

Husker veldig godt i en FarCry 2 video interveiw at han la så utrolig vekt på at verdenen var total dynamisk...

 

Virker litt logisk for meg ivertfall. Det er derfor alle snakker om fysikk motorer når du ser demoer av fallende gjendstander, mens dynamisk tar seg av gress/treer/skyer/sol/skygge osv....

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

At vinden får gresset til å bevege seg går vel ut på bevegelse mellom to "gjenstander". Vinden dytter på gresset. Altså kan du koke det ned til en type "kollisjon" som du ser i fysikkdemoer. Samme gjelder da også trærne som blir revet ned. Dette er vel fysikkmotren sin jobb. Å gjøre det mer dynamisk. :)

 

Men gameplay blir nok litt feil å si.

Lenke til kommentar

Virket helt kurant, men jeg ble ikke særlig imponert. Virket som en helt standard FPS, som muligens blir noe kvassere en konkurrentene. Ble litt skuffet over den statiske vegetasjonen og bygningene. Særlig eksplosjonene virket veldig scriptet ...

 

Så også ut som han sleit litt med å sikte, ihvertfall i starten, muligens dette er noe som burde poleres litt. Absolutt spennende, men jeg ble ikke helt overbevist.

 

Edit: Legger til at jeg snakker om gameplay -klippet. Tech demoen så veldig bra ut, noe tech demoer ofte gjør - hvordan det faktisk fungerer er ofte en annen sak.

Endret av the Stig
Lenke til kommentar

Etter hva jeg fikk med meg så var dette spillt på Xbox 360, som igjen skaper visse begrensninger når det kommer til kapasitet.

Til PC så skal vi ikke se bort ifra dynamiske omgivelser, DX10 og bedre grafikk.

 

Hva som skjer med PS3 aner jeg ikke, men den burde jo også ha kapasitet (om man sammenligner mot Xbox 360) til noe slikt.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Mjooda, det er mulig at vi (PC-folket) får enkelte forbedringer fra konsollutgavene, spillet kommer, som du sier, i både DX9 og DX10 utgave. Men en ting er at vi muligens får dynamisk vegetasjon (jeg bruker det som eksempel), men jeg stiller meg tvilsom til at det blir vesentlige forskjeller i "fysikken". Altså hvorvidt bygninger kan ødelegges og lignende.

 

Når det kommer til 360 vs PS3 forskjeller tror jeg det blir så godt som ingen forskjeller, annet en enkelte grafiske og ytelse forskjeller - noe som egentlig ikke burde være et tema.

Lenke til kommentar

Fordi gameplayet blir annerledes på PC, og det faktum at vi allerede vet hvordan det blir? "Nyheten" er vel at det kommer til konsoller også, mens vi allerede vet hvordan det går med PC-versjonen og trenger ingen introduksjon så får vi nå se hvordan konsollene vil se ut.

 

Ikke vet jeg.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...