Gå til innhold

overføre fra gammel win98 bærbar til xp

Anbefalte innlegg

Har en gammel bærbar uten usb,cdbrenner eller nettverkskort som kjører win98.

Inne på den bærbare ligger ett program eg gjerne skulle tatt en kopi av (ca300mb),

hva er den billigste/enkleste/eneste måten og klare det på , noen tips?

vil win 98, med en usbcardbus adapter klare og snakke forunft sammen med en bærbar harddisk?

eller kan det gå og bruke en seriell eller paralell porten på dataaene til link, men det blir vel gjerne kræsj når win 98 møter xp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en gammel bærbar uten usb,cdbrenner eller nettverkskort som kjører win98.
Altså null kommunikasjon med "omverdenen".

vil win 98, med en usbcardbus adapter klare og snakke forunft sammen med en bærbar harddisk?
Kanskje, men tviler egentlig på det. Da må du ha win98 driver som virker BÅDE for usb-kort og dærbar harddisk.

eller kan det gå og bruke en seriell eller paralell porten på dataaene til link, men det blir vel gjerne kræsj når win 98 møter xp?
Tja, hvis du klarer å oppdrive en da. Det er vel ikke et produkt det går mye av. 300 Mb vil nok ta sin tid å overføre. Kanskje du finner noe relevant her.

Mitt beste forslag er at du kjøper deg et eksternt harddiskkabinett så slipper du forhåpentligvis kompatibilitetsproblemer.

Lenke til kommentar
Så lenge eg har en backup så går det bra, så har ingen planer om og innstalere det på xp,

er vel kansje modem på maskinen, men blir en lei løsning og overføre alt på internett da.

men det 2.5" IDE kabinettet er absolutt verdt ett forsøk, takker for hjelp :)

En serieportkabel og kermit vil også gjøre nytten, forutsatt at du har serieport på begge maskinene. Ellers finnes det jo også både USB-kort og nettverkskort for pcmcia-porten. Hvis disken er gammel nok er det ikke sikkert den passer i en ekstern enhet. Det gjelder vel bare å finne løsningen som blir billigst mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...