Gå til innhold

Windows gjenkjenner ikke egenskapene til ny skjerm

NuB

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt installert ny skjerm (Hyundai ImageQuest P910+), og er ikke helt fornøyd.

En ting er at jeg ikke kan se forskjell etter å ha installert driveren. Når man ser på innstillinger for skjerm, er det kun de gamle innstillingene som vises. Oppløsningene /oppfriskningshastigheten til den nye vises ikke. Eksempelvis går det ikke an å velge 1024 *768 100Hz, selv om skjermen støtter dette. Noen som vet hva dette kan komme av?

De sies at dette er et problem som Windows (2000 i mitt tilfelle) har, uten at jeg har klart å finne ut så mye mer om dette. Har prøvd å sette opp egne innstillinger i Powerstrip men et eller annet gjør atjeg ikke får satt opp custom resolutions med det programmet, og dessuten klarer ikke Windows å velge ut de driverne jeg vil de skal velge (den som er laget ved hjelp av Powerstrip)

Synes det er vanskelig å sammenligne direkte med den gamle, øynene er ikke så observante som de kanskje skulle være, men jeg har en følelse av at det er litt uskarpt? Vanskelig å si hva som er fakta eller innbilning.. Men når man beveger hodet nærmere skjermen og den er full av hvitt er det som man kan se et eller annet som ikke bør være der. Tror jeg setter opp den gamle skjermen for sammenligning igjen. Hvis ikke ting ordner seg litt må jeg nok vurdere bytte...sukk.

Apropos: En masse divx-filmer vises helt feil (fra 1024 x 768 og oppover. (Bildet lener seg kraftig mot venstre og den biten av bildet som går ut på venstre side kommer inn igjen på høyre side.) Det rare er at det går greit når man velger å sette 1024 fra BSplayer og ikke i skjerminnstillingene. Nå kan jeg ikke begripe at det skal ha noe med skjerm og gjøre og det har det vel heller ikke men det skjedde jo samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...