Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooterstereo... Sony Ericson MDS 60 til scooterbatteri?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved husstrøm drives MDS-60 med 7.5 V

Med batteri drives den av 6V...'

Men på bilde 3 og 4... dei må jo koblast saman på ein måte, korleis? Og det må vere lett og ta den av og på, slik at eg kan ta med meg MDS60 inn utan mykje stress...

Endret av Bolivar
Lenke til kommentar

Tror det skal gå helt greit å kjøre den på 6 volt. Husk og kople + på + , og - på - ;)

Du må kjøpe en slik plugg som er på ledningen fra batterieliminatoren (som fulgte med høytaleren). Du får muligens tak i en slik på Clas Ohlson eller Biltema.

Endret: Senterpinnen er pluss. Det står merket ved strøminntaket til høytaleren. Der du har merket 'DC IN 7.5V [-]-C-[+]'.

Endret av k-orm
Lenke til kommentar
En av de pluggene i settet vil sikkert passe.

Men det ser ut som batteriet ditt er på 12V, for det står 'Charge at 12V with current and time as stated below'. Da må du kople imellom en spenningsregulator for å få ned spenninga til 7,5V. Dette finner du bl.a hos Elfa. TS7808CI 8V, eller TS7806CI 6V. Att det ikke er nøyaktig 7,5V har ikke så mye å si.

Lenke til kommentar

Kom litt seint ut med det siste utropet...

Men altso... ei lita oppsumering.

- Sia Scooterbatteriet mitt er 12 V og MDS60 er 7.5V so må eg ha ein vekselsspenninggenerator/spenningsregulator?

- Kvar skal eg montere ledninger fra batterier? Ei på pluss og ei på minuspolen og igjennom spenningsregulatoren og inn i pluggen?

- Og kjøpe den pluggen inn til MDS60.

Pris?

vekselsspenninggenerator/spenningsregulator -

Evt. Kvar kan eg skaffe? Vil helst ikkje kjøpe på nett...

Plugger - 59kr...

Endret av Bolivar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...