Gå til innhold

Den uslettelige filen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvd fra Dos? Tror ikke det heller vil fungere om det ikke gikk fra Nero. Hva med en restart? Hva er feilmeldingen? Er det et program som bruker filen? Får ofte feil om dette dersom dc++ har noe tilknyttning til filen (noen laster ned, den ikke er ferdig nedlastet ol.)

Ellers vet jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar
  Sitat
Flytt den til root på partisjonen, og rename den til et kortere navn.

får ikke flyttet eller renamet pga feilmelding: Cannot delete "filnavn": it is being used by another person or program.

Har rebootet mange ganger, første jeg gjør når jeg går inn i windows er å prøve å slette. Uten hell :(. Dos fungerer ikke, jeg har XP (DOS kan ikke lese NTFS partisjoner)

Lenke til kommentar
  Sitat
  Sitat
Kan prøves: Flytt den til root på partisjonen, og rename den til et kortere navn. Og så prøve å slette den i Nero.

får ikke flyttet eller renamet: Windows sier den er i bruk

Kanskej dette hjelper:

1. Open up regedit

2. Goto HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellexPropertyHandler

3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Vet ikke om du må reboote etterpå.

Lenke til kommentar
  Sitat
sedsberg: hvordan hjelper det? skjønte ikke bæret (av hvordan det kan hjelpe altså, skjønte fremgangsmåten)

Windows XP prøver automatisk å finne ut masse info om (AVI) filer. Hvis AVI fila da er uferdig eller korrupt så "låser" dette seg, og man får melding om at fila er i bruk (siden XP fortsatt prøver å finne ut ting&tang om den).

Dette var et tips. Vet ikke om det er det som er problemet.

Lenke til kommentar

Enda et par tips som dukka opp i dag:

How to Remove Files with Reserved Names in Windows

http://support.microsoft.com/default.aspx?...B;en-us;q120716

use a freeware called MoveOnBoot from Gibinsoft. You can still get a working free edition on their site: http://www.gibinsoft.net/gipoutils/fileutil/index.htm

Scroll down to the "Old version" section and download the file. After installing, simply right click the locked file, than click "delete on next boot", you get a confirmation GUI - now just reboot. There is also an option through the program's main GUI to rename or copy a file.

Lenke til kommentar
  Sitat
last ned suse 8.1, kjør det fra cden. (skal vist funke) Så ber vi om at kernel dær takler ntfs, mount the disk :) og så sletter du den ;)

easy as that  :shrug:

Eller rett og slett Knoppix. Vet ikke noe om NTFS-støtte der heller, men det er lov å håpe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...