Deluxus Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 får en uke siden babla jeg med folka på datakjeden om den nye gemstonen. og synes den så veldig bra ut , men det eneste jeg var skeptisk på var 2.1GHz men det er en annen type proses som utnytter prosseseren mer . http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...951448;c:100100 har tenkt og bruke den til gaming og lurer på om den kan ta dagens spill lett. Bra valg ?? Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 altså, acer er generelt dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) At prosessoren er på 2,1 Ghz er det minste du trenger å bekymre deg om, av to grunner: - klokkefrekvens er ett heller dårlig mål på ytelse nå som ulike prosessorarkitekturer er såpass ulike - En 2,1 Ghz Core 2 Duo-prosessor er kraftig nok til at den uansett aldri blir flaskehalsen i det systemet der. Skjermkortet på maskinen er OK, men ikke det kraftigste. Byggekvaliteten på Acers nyeste modeller (de som har det såkalte Gemstone-designet) har også fått litt varierende mottakelse og har ikke fått udelt positive tilbakemeldinger i tester. At Acer er generelt dårlig kvalitet er derimot feil. Travelmate-modellene får for eksempel mye skryt, ta for eksempel en titt på denne testen av den tidligere toppmodellen 8215. Endret 26. mai 2008 av ventle Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 At prosessoren er på 2,1 Ghz er det minste du trenger å bekymre deg om, av to grunner: - klokkefrekvens er ett heller dårlig mål på ytelse nå som ulike prosessorarkitekturer er såpass ulike - En 2,1 Ghz Core 2 Duo-prosessor er kraftig nok til at den uansett aldri blir flaskehalsen i det systemet der. Skjermkortet på maskinen er OK, men ikke det kraftigste. Byggekvaliteten på Acers nyeste modeller (de som har det såkalte Gemstone-designet) har også fått litt varierende mottakelse og har ikke fått udelt positive tilbakemeldinger i tester. At Acer er generelt dårlig kvalitet er derimot feil. Travelmate-modellene får for eksempel mye skryt, ta for eksempel en titt på denne testen av den tidligere toppmodellen 8215. men klarer den og rune age of conan på high tror du ?? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Har ikke peiling da jeg ikke aner hvor ressurskrevende dette spillet er, men jeg tviler på at du kan kjøre det med de råeste innstillingene på grunn av skjermkortet, som altså ikke er det "beste av det beste". Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Har ikke peiling da jeg ikke aner hvor ressurskrevende dette spillet er, men jeg tviler på at du kan kjøre det med de råeste innstillingene på grunn av skjermkortet, som altså ikke er det "beste av det beste". søren vett du om en bedre gamer pc til 10 k som er bærbar ? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Nå vet jeg ikke nøyaktig hvor krevende dette spillet er, men ettersom det er helt nytt tviler jeg på at du kan kjøre det på high på noen av maskinene i 10.000-kroners klassen. Hvis du går opp til 14-15 tusen kan du få en av multicoms Kunshan-modeller med Geforce 8800M GTX skjermkort, disse skal klare biffen, evt. en Dell XPS M1730 som ligger i samme gata men enda ett par tusen over i pris. I 10k-klassen får du best grafikkytelse med en Dell XPS m1530, den gir ca 10-20% bedre grafikkytelse enn skjermkortet i Acer-modellen du linker til. Men fortsatt ikke nok til å dra "alt" av nye spill på de høyeste innstillingene. Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Nå vet jeg ikke nøyaktig hvor krevende dette spillet er, men ettersom det er helt nytt tviler jeg på at du kan kjøre det på high på noen av maskinene i 10.000-kroners klassen. Hvis du går opp til 14-15 tusen kan du få en av multicoms Kunshan-modeller med Geforce 8800M GTX skjermkort, disse skal klare biffen, evt. en Dell XPS M1730 som ligger i samme gata men enda ett par tusen over i pris. I 10k-klassen får du best grafikkytelse med en Dell XPS m1530, den gir ca 10-20% bedre grafikkytelse enn skjermkortet i Acer-modellen du linker til. Men fortsatt ikke nok til å dra "alt" av nye spill på de høyeste innstillingene. taker skal ta en tit på Dell XPS m1530 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå