mX mann Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Når jeg skal spille av en vanlig DVD film på min nye PS3 så får jeg en rosa farge over hele skjermen, filmen starter helt fint å du ser bildet men det er liksom ett rosa slør over skjermen. Hva kan dette vere? noe galt med noen innstillinger eller? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hold inne PÅ-knappen helt til du hører det piper, så sjekker du om det fungerer etterpå. Fungerer det etterpå så er det noen innstillinger som ikke er helt på plass... Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Okei, det funket faktisk å bildet ble bra, men når jeg gikk ut av filmen igjenå inn på PS3 menyen så var bildet der rosa :S Men blir bra igjen når jeg holder inne AV kanppen. Kan også nevne att bildet blir bra når jeg skrur av å på tv`en. Men hvordan løse dette problemet, det skal vel ikke vere slik? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det skal absolutt ikke være slik. Kan det være noe med kabelen? Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Ja det er mulig, men kjører HDMI så det er egentlig rart det er slik. Det er veldig irriterende hvetfall! Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Du har sikkert gjort det, men sjekk kontakten på kablene. Lite sannsynlig at det er noe med instillinger å gjøre, veldig rart problem siden det blir fikset med av-på med tv-en. Høres mest ut som kabelproblem, men med HDMI kabel er det lite sannsynlig, prøv en annen kabel(bare for å være sikker). Uten om det har jeg ikke noe. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Har prøvd med en annen kabel nå å ingen forbedring, vilker som att problemet ligger i LCD-tv`en, får samme problem med pc å xbox når jeg skifter mellom dem. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 I gamle dager da jeg var liten og det bare fantes 'tykke' TV'er, hadde jeg og min storebror fått ett lite TV hos våre foreldre. Det fikk også avogtil ett rosa skjør over skjærmen når billedrøret begynte å bli ødelagt. Men går utifra at du har testet TV'en på andre ting enn DVD-filmer til PS3. :-) Kan jo prøve å skifte fra 50/60 hz i video-oppsettet eller motsatt.. Eller dille litt med innstillingene på video-funksjonene. Hvis du roter det til kan du vell alltids resette PS3'en sine innstillinger med holde inn på-knappen til du hører de pipe-lydene. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Okei, men hvor skiftet jeg fra 50/60 hz i video-oppsette når jeg kjører HDMI? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Okei, men hvor skiftet jeg fra 50/60 hz i video-oppsette når jeg kjører HDMI? Fikk ikke med meg at det var HDMI du brukte; prøv å forandre: På disse innstillingene: BD / DVD Video Output Format (HDMI) (Settings > BD / DVD Settings) http://manuals.playstation.net/document/en...tings.html#1855 Evt. du kan justere mere om settingsene inn på RGB fra full range til limited, eller visa versa. http://manuals.playstation.net/document/en...bfullrange.html evt. rote rundt på: Y Pb / Cb Pr / Cr Super-White (HDMI) innstillingene... http://manuals.playstation.net/document/en...superwhite.html Du kan også prøve å sla av oppskaleringen, og se om du får samme feil. :-/ Bare les på manualen jeg linket til, og om noe høres fornuftig ut, så prøv å forandre der. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Høres ut som en feil med TVen. Om den fortsatt er på garanti bytter du den ASAP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå