MrDonald Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 jeg har tenkt å kjøpe meg en ny Gaming PC etter sommerferien. Jeg lurte på om jeg kunne få noen råd fra "pro" gamers Prisklasse: 7000- 12000 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ville ventet til etter sommerferien. Mye nytt som kommer. Lenke til kommentar
MrDonald Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Men jeg trenger en ny pc fort siden den jeg har nå suger så Jævlig! Har dere noen tips om hva jeg burde kjøpe og hvor bra det burde være Lenke til kommentar
OriZo Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Skulle ikke du vente til etter sommerferien? Lenke til kommentar
novastaR Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Slenger meg på denne ang. sommerferien. Har selv tenkt å investere i en pc nå om noen uker, men er ikke noe "big deal" om jeg ikke har ny pc til sommeren. Lurer derfor på om det er veldig lurt å vente til etter sommeren? Er det mye nytt og fresht som kommer? Er det evt. bare dyrere skjermkort osv som er aktuelt nytt? Lenke til kommentar
MrDonald Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Hva med å kjøpe meg en mac da? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det er stasjonær det er snakk om regner jeg med? Jeg ville ikke kjøpt Mac. Både på grunn av hva jeg er vandt til og hva man får for prisen. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Rimelig meningsløs post "etter sommeren".... lag ny post en uke før du kjøper så blir det nok bedre saker. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Han skal tydeligvis ha seg en nå når sommerferien starter(?). TRÅDSTARTER: Kunne du lagt ut litt mer info om hvilke spill du tenkter å spille? Og andre generelle bruksområder for pcen. I tillegg hadde det vært fint om du fant deg et kabinett som du likte selv. PS: Ikke kjøp noe billig plastikk-fancy-fantastic-greier. Det ville i alle fall ikke jeg gjort. Lenke til kommentar
MrDonald Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg tror jeg kommer til å game WoW, og kanskje Age of Conan jeg kommer til å bruke pcen mye på skolen. Så jeg tror ikke at jeg kommer til å trenge en så bra gaming pc for bare WoW. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ja, så det er altså en _bærbar_ pc du er ute etter? Ganske viktig å presisere slik at det blir lettere å hjelpe deg! Lenke til kommentar
MrDonald Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Ja. Ok jeg er ute etter en bra bærbar gaming PC. har tenkt på Macbook Noen bedre forslag? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Nei tror alvorlig talt du ikke skal velge Mac om du skal spille mye spill og så videre. Jeg har forøvrig aldri hørt at MacBook er kongen av grafikk heller(?). Siden du skal ha en PC som skal dra Conan, må du nok maksimere beløpet du har tenkt å bruke. 7000 blir i alle fall for lite. 12 000, da snakker vi. Kan bli vanskelig, men skal se om jeg finner noe. EDIT: Dell XPS kan vel være noe for deg TRYKK HER. Enorm oppløsning for å være bærbar synes jeg, men ja. Denne burde vel klare Conan på low settings? Men dette er jo ikke akkkurat noe skole-pc. Stor og tung. Personlig hadde jeg vurdert å kjøpe en god stasjonær pc til ~7000-8000 (som knuser alt av bærbare du har råd til) og i tillegg kjøpe en skole-pc til ~5000-6000 med god ytelse til alle dagligdagse ting (men med dårlig spillytelse som følge av mindre prioritering på skjermkortet). Endret 27. mai 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Personlig hadde jeg kjøpt en god stasjonær pc til ~7000-8000 (som knuser alt av bærbare du har råd til) og i tillegg kjøpe en liten og god skole-pc (bærbar) til ~5000-6000 med god ytelse til alle dagligdagse ting (men med dårlig spillytelse som følge av mindre prioritering på skjermkortet). Du har vel ikke tid til å spille så mye på skolen uansett. Endret 27. mai 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
MrDonald Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Jo det hadde vært smart... Men stasjonær blir vanskelig å ta med men er bedre å spille på. Macbook blir lett og ta med men lite skjerm. Kan jo kjøpe en skjerm i tillegg til den bærbare, Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Det kan du alltids. Men for å si det rett ut: MacBook passer ikke til ditt formål. Med et allerede stramt budsjett har du ikke råd å bruke penger på design og i tillegg må du vel kjøpe en XP-lisens i tillegg for alt jeg vet. Så om du er ute etter en bærbar pc som skal klare Age of Conan ville jeg fokusert mer på andre merker. Skjønner poenget ditt med at en stasjonær pc er vanskelig å ta med på f.eks. LAN. Det hadde nok vært greit for deg med en råtass av en bærbar pc. Hva er din absolutte maksgrense? 12000 kr? Endret 27. mai 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
MrDonald Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg vet ikke grensa jeg. Får bare en pc av pappa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå