Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan overvåke all trafikk i et nettverk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett opp en router/gateway/firewall

f.eks. en linux-boks eller.no så har du full oversikt på det som går inn og ut....

På lokale maskiner finnes det massevis av programvare som tar seg av det...Alt fra freeware til shareware og payware...

Hvis du snakker om *overkill* så setter du opp en Windows 2000 server som router og installerer Network Monitor (eller hva det nå het) fra cd'n...

Lenke til kommentar
Sett opp en router/gateway/firewall

f.eks. en linux-boks eller.no så har du full oversikt på det som går inn og ut....

På lokale maskiner finnes det massevis av programvare som tar seg av det...Alt fra freeware til shareware og payware...

Hvis du snakker om *overkill* så setter du opp en Windows 2000 server som router og installerer Network Monitor (eller hva det nå het) fra cd'n...

hehe, da får jeg vente til jeg får en gammel maskin le :smile: dig

Lenke til kommentar
Du kan overvåke all trafikk på local nettet

med windows hvis du har en hub og ikke en switsj.

Hvordan ? (annen nyskjerrig )

det ble jeg og, mener det var det man kan med programmet fra dlink, men får svar en gang i nesteuke (mail) :-?

Lenke til kommentar
[

Hvordan ? (annen nyskjerrig )

Det er ikke et levraandørspesifikt programm.

Det viser alle maskiner på nettet og fetcher alle pakker.

Så har du en rebuild funksjon som bygger opp websider

mirc o.s.v og viser dem grafisk.

Lenke til kommentar
eit program som heiter ethereal overvåkar all trafikk på din eigen switch(skremande all informasjonen du kan få tak i....(kan tillogmed sjå kva folk på switchen din skriv på mirc og liknande))

Den er skremmende den, snappet opp passord og brukernavn til en e-mail konto en gang jeg :)

Lenke til kommentar

det finnes jo endel programmer som skanner all trafikk på nettverket. gjort det selv et par ganger i klasserommet og da er det mulig å få seg _alt_ av kommunikasjon på de forskjellige maskinene i nettverket. spm er vel om du skal overvåke det for å snappe opp brukernavn/passord/eller lignende eller om du skal overvåke for å hindre uønsket nedlasting og lignende....

Lenke til kommentar

tja, skal ikke overvåke for å snappe passord etc. Men rett og slett for å føge med litt på det som fåregår av nedlastning, og trafikken generellt. Det er jo og litt for "moroskyld" så noe must er det ikke.

Dlink har ikke svart på pris eller noe enda :evil:

Lenke til kommentar
eit program som heiter ethereal overvåkar all trafikk på din eigen switch(skremande all informasjonen du kan få tak i....(kan tillogmed sjå kva folk på switchen din skriv på mirc og liknande))

Mener du switch eller hub? Hub kan jeg forstå hvordan, men sliter litt med å skjønne hvordan du skal klare det på en switch.

Lenke til kommentar

Mener du switch eller hub? Hub kan jeg forstå hvordan, men sliter litt med å skjønne hvordan du skal klare det på en switch.

på noen av dlink sine er det vet jeg det ligger en modul som er klar for overvåkning med dlink sitt program, finnes sikkert noen andre merker som cisco, 3com etc som har dette og på de litt mer avanserte enn hjemmeswtichene

Lenke til kommentar

chma: så lenge ikke trafikken er kryptert så er det mulig å sniffe passord/brukernavn ved ganske enkle programmer. gjort det selv i klasserommet på skolen..... en i klassen var litt 'uheldig' og sjekket mailen sin da læreren kjørte et overvåkningsprogram. og da ble passordet og brukernavnet funnet i klartekst. (han sjekket mailen vha outlook express uten noen form for kryptering)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...