Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skjev rattstilling etter hjulstilling

Anbefalte innlegg

Skiftet høyre indre endeledd og tok hjulstilling etterpå (alt på verksted)

Nå må rattet svinges litt til venstre for å kjøre beint. Holder eg rattet beint så svinger bilen til høgre...

Skal vel ikke være slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan sikkert bare løsne litt på mutteren på rattet og vri det tilbake der det skal være, eller kan du leve med det ^^

Eller bare dra tilbake til verkstedet og la dem fikse det. Etter hjulstillingskontroll skal rattet være rett. Ikke begynn å styr med dette selv så lenge det er en mekaniker som har hatt det litt for travelt.

Lenke til kommentar

Sikkert derfor han på verkstedet bare fant ny time til meg!

Men når eg spurte han om dette var et vanlig problem så sa han: har aldri hørt om det....

Det tror eg lite på!

Bilen skal fikses i morra! ;)

Lenke til kommentar

Gratis går jeg utifra?

Dette er jo en feil gjort av mekaniker, han har ikke satt rattet feil før han justerte forstillinga, er sånn på min bil, og jeg vet om en kar som har ratte sitt reid godt over 25grader :wallbash:

Lenke til kommentar

I går ringte han! To mekanikere hadde ikke sett at det var skjevt... Men de skulle se på det....

To timer senere ringte han. Da kunne eg hente bilen! Var det skjevt? Spurte eg.... Nei! Men nå hadde de justert rattet.... Snakket med verkstedsjefen på kverneland bil (der bilen er er en underavdeling i bergen) og han skjønte ikke helt ka de hadde gjort...

Det han sa var at hvis bilen går beint når rattet holdes beint når eg henter den i dag så er alt i orden!

Så litt spent på det... Hvis de ikke har fått det til denne gang heller så tar eg bilen til fjøsangerveien...

Lenke til kommentar

Hentet bilen i dag! Når eg kom så spurte eg ka de hadde gjort.... Justert på rattet! Men det går jo ikke, sa eg, sa eg hadde snakket med verkstedsjefen på kverneland i fjøsanger... Ta deg en prøvetur. og er du ikke nøgd så kan du snakke med en mekaniker!

Eg tok en tur, og bilen er fin!

Så eg ringte til gamlingen! De lyger sier han, de har tatt hjulstillingen om igjen men vil ikke innrømme det...

Så ringte eg til verkstedet og sa at eg var fornøyd med bilen!

Godt sa de... Er du fornøyd så er me fornøyd!

Me tok ny hjulstilling på den.....

Sabla idiot!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...