Gå til innhold

Hulk - Tidenes beste superheltfilm kommer om 3 uker.

lavard

Anbefalte innlegg

Filmen flopper fullstendig.

Det ble kanskje for lite eksplosjoner?

Den ville garantert ha blitt et mesterverk i s/h med ekstrem film grain.

Må ikke glemme mono lyd :D

Nei faen, er en grunn til jeg kjører fullhd tv, blueray spiller å fullt hjemmekino anlegg. Gleder meg virkelig til den kommer i Extended Edition på BluRay :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Historien kan såpass enkelt oppsummeres som: Bruce Banner ha problem. Bruce Banner være strålingsskadd. Bruce Banner bli Stor Grønn Mann når han blir sint. Stor Grønn Mann jages av militæret. Stor Grønn Mann være forelsket i søt jente. Stor Grønn Mann brøle og knuse ting. Stor Grønn Mann kjempe mot veldig stygg brun ting. The End.

Sånn kan man strengt tatt oppsummere alle filmer.

Lenke til kommentar

Like tullete oppsummeringer bryr ingen seg om, de passer seg best i komedier som Clerks II. Iron Man var en flott superhelfilm, jeg håper og tror at både The Incredible Hulk og The Dark Knight kan følge opp. De som ønsker at slike filmer skal feile er det bare til å ignorere. De er som troll å regne for fans.

Har selv måtte utsette TIH, tenker å se den med en kompis som jobber skift hele uken. Så da blir det førstkommende søndag i stedet. Jeg gleder meg virkelig. Og så er det snart The Dark Knight og Hellboy II i tillegg. Det lover bra :)

Lenke til kommentar

Tror du vil få det du håper ut av filmen, Dotten. Handlingen er jo som kjent fritt fram her, effektene synes jeg var hvertfall ganske gode og actionscenene er faktisk ikke bare lengre enn den i Iron Man, men de er også mer spennende, imho. Så alt i alt en gjennomført film på de punktene den skal være gjennomført på.

Lenke til kommentar
Ja, for Batman er jo mye bedre historie.

Historien kan såpass enkelt oppsummeres som: Bruce Wayne er bortskjemt drittunge. Bruce Wayne mister foreldrene sine. Bruce Wayne begynne å trene. Bruce Wayne løper rundt i gatene i latexdrakt fra den lokale sexshopen å bekjemper kriminalitet. Super slem badguy kommer å nesten dreper Bruce Wayne. Bruce Wayne trener mer å vinner over superslem badguy. The End

Jo, den er faktisk mye bedre. Historien er dypere, skurkene mer realistiske (iallefall i Batman Begins) og superhelten selv er fire-fem hakk mer interessant. Hulken er en hjernedød, stor grønn mann som liker å hoppe rundt og knuse ting. Ok actionunderholdning, ja vel, men totalt sett mer eller mindre helt uinteressant. Det skal da sies at jeg ikke har altfor stor sans for superheltfilmer, og regner Batman Begins som den eneste virkelig gode superheltfilmen jeg har sett. Ellers ligger de mer midt på treet (Superman, Spiderman, X-men, Burtons Batman) eller på et svært lavt nivå (Hulken, Daredevil, Batman Forever og Batman & Robin, Fantastic Four).

Endret av OlavEH
Lenke til kommentar
Tror du vil få det du håper ut av filmen, Dotten. Handlingen er jo som kjent fritt fram her, effektene synes jeg var hvertfall ganske gode og actionscenene er faktisk ikke bare lengre enn den i Iron Man, men de er også mer spennende, imho. Så alt i alt en gjennomført film på de punktene den skal være gjennomført på.

Nja, det spørs egentlig. Vel vitende om at Stan Lee hentet inspirasjon til Hulken fra mesterlige Jekyll & Hyde-historien, så er jo forventningene egentlig ganske store. Hulken har langt mer potensial enn karakterer som Batman og Supermann. Men jeg tror ikke de satser så mye på akkurat det, det er tross alt begrenset med ting man får tid til ila 2 timer. Hulken kunne vært en fenomenal tv-serie (igjen).

Men skrev mer om potensialet til Hulken her: Hvorfor The Incredible Hulk bør bli årets kinoopplevelse.

Men jeg forventer ikke at noen filmer skal toppe Iron Man. Om de er i nærheten så blir jeg veldig fornøyd. Heldigvis ser det ut som om The Dark Knight ikke blir teskjemodus-psykologi (Batman Begins hadde en tone som om den var laget for tanketomme folk som ikke skjønte noe). I tillegg har den langt bedre skurker enn Batman Begins (Heath Ledger ser ut til å bli legendarisk i denne filmen) :)

Lenke til kommentar
Skurkene mer realistiske.

Dette er en superhelt film. Det skal ikke være realistisk.

Superhelten selv er fire-fem hakk mer interessant.

Tja, i mine øyne er Batman nesten ikke en superhelt. Han er en veltrent å veldig smart person som bruker dette til å bekjempe kriminalitet. Han har ingen overnaturlige krefter slik som f.eks Spiderman, X-men eller Hulk.

Hulken er en hjernedød, stor grønn mann som liker å hoppe rundt og knuse ting.

Hulk vi møtte i denne filmen er mer som ett skadet dyr enn noe annet ja. Men hvis du hadde lest litt Hulk, så hadde du vært klar over at dette er noe som forandrer seg drastisk etter hvert. I World War Hulk f.eks så viser han en skikkelig smarte å slue sider av seg i kampen mot resten av Marvell sine superhelter.

Uansettt, du sier det jo nesten best selv. Du er ikke glad i superhelt filmer. Er ikke rart du da liker BB og har store forhåpninger til TDK. Dette er "superhelt" filmer som er nærmere virkeligheten enn alle de andre superhelt filmene du nevnte. :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Å være superhelt går ikke bare på styrke. Det går på å ha egenskaper som virker overmenneskelige, eller at man klarer å gi en illusjon av å være overmenneskelig. Er det som gjør folk som Batman og Fantomet til superhelter.

Jeg vil også anse virkelige mennesker som Ghandi som superhelt. Mannen stoppet kriger og viste overmenneskelig psyke. Men det er en litt annen diskusjon :)

Lenke til kommentar

Synes egentlig Batman ikke burde regnes som superhelt en gang, han har jo egentlig ingen spesielle(overnaturlige) krefter, noe jeg synes man burde ha for å kunne regnes som superhelt.

Men Hulken var en helt grei film, bedre enn den forrige synes jeg, og den hadde mange fete scener. Er så utrolig digg å se de scenene der hulken knuser dem som ypper med han. Ellers var jo historien også grei, ikke bedre enn forventet.

Karakteren blir vell 8/10

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Likte spesielt scenen hvor aspirerende monster spurte; Is that all you got? Og hvor Hulken svarer med å plante fotbladet i brystet på frekkasen og sende ham i hundre rett i treet. 

Tim Roth gjør etter min mening en knalljobb som tinnsoldat og etter hvert monster med baller.

timrothabomination.jpg

Lenke til kommentar

For å se på norsk åpningshelg, sammenlignet med andre lignende storfilmer:

Spider-Man 3 $1,482,547

Transformers $510,694

Superman Returns $493,605

Iron Man $410,557

The Incredible Hulk $380,512

Batman Begins $374,000

Fantastic Four $351,102

Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer $246,264

Solid åpning i Norge også (rett bak Iron Man), slo The Happening. Men den ekstremt overhypede Sex og singelliv-filmen gjør det ventelig bra her til lands og er en konkurrent, men ikke helt det samme publikummet.

Alfa og omega for denne filmen er at den ikke dropper for mye til neste helg. Må holde seg over 20 millioner dollar i USA.

Lenke til kommentar

Så denen filmen i går!

Gikk langt over forventingne :D Sykt bra visuelt ! Som byen i Brasil, vær som passet veldig bra hele tida og for å ikke å snakke om generalern når han sitter med cigaren sin og røyken. Tempoet var skikkelig bra, men føler det ble litt feil med tempoet før den siste epic battelen :<

Fikk veldig Crysis følelse etter at Tim Roth fikk sin første pimp i kroppen.. "Maximum speed..!"

Likte veldig bra sammensetningen av skådespelare. At Generalen var fantasivennen til mr. Brooks ( husker aldri hva skådespeleren heitar)

Iron mÆn og Hulken har egentlig et fryktelig likt plott ?! Slem fyr som stjeler fra han snille og får samme egenskapene bare at han er mye sterkere. Rustningmann med masse features mot større og kraftigere Rustningmann med masse features. samme i hulken. Men det funker jo ! :D

ser skikkelig frem til å se den døde ( :< ) Heath Ledger i aksjon som Jokern om en måned Og digger at marvel har såpass mange planer. Men hvor mye forskjellig skal de flette inn av superheltserier i denne de holder på med nå ? Skal alt ende med Avengers eller fletter de bare inn Iron Man og Hulk? Kommer etterhvert helter som Wolverine og Spider man innom nå som de først har Hulk og iron man ?

Endret av Moff
Lenke til kommentar
jeg ble litt skuffet av den nye hulken filmen. for langsom i starten, så litt endel klisjetull og over nåår det begynte å bli moro. jeg må slutte ållese all hypinga fra fanboy forumfantaster

Bruk scrollefunksjonen, i tillegg så er det lov å tenke selv fremfor å sutre og stigmatisere ;)

Ellers; 1. akt i filmen er visst ment som en "homage" til tv-serien. Er spesielt spent på den, glad de spilte inn "on location" og ikke i studio. Jeg koste meg med den siste Indiana Jones-filmen, men all innspillingen i studio bet jeg meg merke til andre gang jeg så den (kanskje fordi det var påpekt her på forumet). Var enda mer merkbart i den siste Spider-Man filmen.

Dette tror jeg blir enda bedre i The Dark Knight. Bildene derfra ser bare nydelig ut så langt og jeg håper det er minimalt med innspilling i studio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...