Gå til innhold

Hulk - Tidenes beste superheltfilm kommer om 3 uker.

lavard

Anbefalte innlegg

70 minutter ekstra?

Er vel kun snakk om noen ekstra eksplosjoner...

Det er snakk om "dybdescener". Endel scener som tar for seg psykoliske faktorer rundt Bruce Banner (et par av dem er ganske så skandaløst at de har kuttet vekk). Men er også mer action (rakk ikke gjøre ferdig), noen horrible scener (ifølge Leterrier) og mer scener med bi-karakterer.

Leterrier ønsket mer fokus på action og et raskere tempo. Jeg er uenig i akkurat det, men jeg har ikke sett filmen enda så skal ikke forhåndsdømme for mye.

Men spesielt scenen hvor

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bruce Banner prøver å ta selvmord
er ganske utrolig at de kuttet. Det er en scene som virkelig viser Jekyll & Hyde-type problematikken til Hulk.

Jeg gjentar som jeg har sagt før at det ikke finnes en eneste superhelt med større potensiale enn Hulk. Her har man Frankenstein, Jekyll & Hyde og King Kong alt i et (og enda mer spennende egentlig). Men det er vanskelig å få ut potensialet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som jeg tror er vanskelig er å lage en skikkelig dyp superhelt film, da folk flest som regel ser disse filmene for masse action og hva annet.

Jeg ser dog på meg selv som en av de typene som vil se mer av Banners kamp, enn Hulken.

Ikke at Hulken ikke var fornøyelig i filmen, eller at vi ikke fikk se noen scener der Banner prøvde å kontrollere/kvitte seg med Hulken, men jeg synes de godt kunne ha hatt mer.

Det er bedre med denne filmen synes jeg enn med Lee sin, de viser mer av Banner sin kamp.

Lenke til kommentar
Spider-Man 2 og Batman Begins klarte det i mine øyne. :)

Samt Supermann II (spesielt Donner-cut). Som for ordens skyld Spider-Man II har "stjelt" det meste av handling fra når det kommer til superheltens indre kamp (det samme gjør Spider-Man 3 av Superman III).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, så var Hulken vel fordøyd, og følelsen nå er at jeg allerede gleder meg til oppføgeren(ene)! Noen vikrkelig knallscener, også med både mørk og lett humoristisk tilsnitt. Lydspor som en real "knyttneve". Likte stemningen av panikk og generell "oppjagethet", som til og med drev egen puls opp. Sjeldent at jeg har blitt bevisst på slik påvirkning ved bare å se på en film!?

De kunne på minussiden gjerne kuttet ut "kingkong"-sølet, selv om det ikke var så plagsomt som "jesus"-dyrkelsen i den siste supermann-filmen.

Hvis jeg fikk velge tema for oppfølgeren så måtte det bli at det nye monsteret samarbeider med Hulken mot øvrigheten. En slags good monster - bad monster, med det sølet slike blandinger kan avstedkomme.

hulk460june13.jpg

Lenke til kommentar

Fikk med meg denne i går jeg også, og må si meg rimelig fornøyd. Jeg gjorde tabben av å se Ang Lee's Hulken fra 2003 noen timer før jeg så The Incredible Hulk, og dum som jeg er sjekket jeg ikke mer opp rundt den nye filmen, og gikk inn i kinosalen i går med forventning om at dette var en oppfølger. Dette gjorde at jeg fikk et helt feil inntrykk av filmen, hvorpå jeg ergret meg over at historien fra Hulken ikke stemte overens med The Incredible Hulk.

Dersom man går ut ifra at dette blir en serie av filmer (noe det ser ut til), så skal The Incredible Hulk ansees som den første filmen i rekken, og når jeg tar dette i betraktning, så vil jeg si at filmen var meget bra balansert, og hadde scene på scene som virkelig gav meg inntrykk av makt og krefter - akkurat slik en superhelt skal gjøre.

9/10.

Lenke til kommentar
Filmen flopper fullstendig.

http://www.oslokino.no/10-paa-topp/

Bare 4700 som så den i Oslo i helgen og en elendig åpning med bare 54 millioner i amerika. Den spilte også inn 3 millioner mindre på lørdag enn fredag, noe som er nesten uhørt.

Så noen etterfølger kommer nok garantert ikke.

Tydelig at den forrige Hulk filmen ødela alt for mye.

Kommer seg sikkert etterhvert når flere folk skjønner at dette er ekte vare ;)

Lenke til kommentar

Vent litt med å kalle det en flopp, for øyeblikket kan filmen redde seg inn ved "word of mouth", gjenstår å se. Men sammenlignet med hva Iron Man har klart er det direkte latterlig naturligvis, nå gjør det vel ikke så mye at ikke de lager en oppfølger til Hulken, men Edward Norton må nesten returnere for Avengers filmen.

Thor og Captain America tror jeg vil gjøre det veldig bra i Box Office, mens Ant Man kommer kanskje til å bli en flop uansett hvordan man vrir på det, karakteren i seg selv er jo fullstendig uinteressant og latterlig, noen uenige? :)

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Så denne på nett i går og som forventet var den noe forbannet møl. Det hjelper ikke å ha en såpass god skuespiller som Norton i hovedrollen når historien er så syltynn som den er. Riktignok var den første Hulk-filmen enda et hakk verre, men det hjelper ikke mye. Historien kan såpass enkelt oppsummeres som: Bruce Banner ha problem. Bruce Banner være strålingsskadd. Bruce Banner bli Stor Grønn Mann når han blir sint. Stor Grønn Mann jages av militæret. Stor Grønn Mann være forelsket i søt jente. Stor Grønn Mann brøle og knuse ting. Stor Grønn Mann kjempe mot veldig stygg brun ting. The End.

Det har vært mer enn nok elendige superheltfilmer de siste årene og The indcredible Hulk havner langt opp på listen over de verste, dog er Hulken, Daredevil, Catwoman og Elektra enda et hakk verre. Nå ser jeg frem til The Dark Knight som jeg har store forventninger til. Tipper den blir tidenes beste superheltfilm.

Lenke til kommentar
Så denne på nett i går og som forventet var den noe forbannet møl.

Hvis du på nett mener at du så en av de "fantastiske" screenerene som er ute, så er det ikke rart du ikke likte den. Da har du ikke gitt den en sjangse en gang i mine øyne.

Bruce Banner ha problem. Bruce Banner være strålingsskadd. Bruce Banner bli Stor Grønn Mann når han blir sint.

Filmen var akkurat som forventet. Hadde du trodde at Bruce Banner ikke kom til å bli stor å grønn når han ble sint, har du misforstått litt.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Filmen flopper fullstendig.

http://www.oslokino.no/10-paa-topp/

Bare 4700 som så den i Oslo i helgen og en elendig åpning med bare 54 millioner i amerika. Den spilte også inn 3 millioner mindre på lørdag enn fredag, noe som er nesten uhørt.

Så noen etterfølger kommer nok garantert ikke.

Tydelig at den forrige Hulk filmen ødela alt for mye.

Hva er det du røyker, og kan jeg få prøve? :wee:

Filmen flopper ikke. 54 millioner dollar i åpning er ansett som en god/solid åpning, i tillegg til at ifølge tracking så har filmen veldig god WOM (Word of mouth).

Jeg må si jeg er ganske så sjokkert over at man kan hevde at 54 millioner dollars åpning i USA er en flopp ...

Filmen kommer til å tjene inn pengene sine og enda mer. Marvel vil nok bli fornøyd, så lenge den ikke får seg en gedigen knekk og faller alt for mye i prosent (såkalte drops). Men det skal litt til grunnet WOM. Den sliter med det samme som Batman Begins gjorde, den hadde bagasje. Men god WOM kan fikse slikt (den åpnet bedre enn BB forresten, selv om den åpnet på en onsdag).

Edit: Og å sammenligne den med Iron Man er tull. Den filmen overpresterte så til de grader på kinoen. Og bra er det. Men å karakterisere alle filmer som ikke overpresterer som flopp er tull.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Så denne på nett i går og som forventet var den noe forbannet møl. Det hjelper ikke å ha en såpass god skuespiller som Norton i hovedrollen når historien er så syltynn som den er.

Historien kan såpass enkelt oppsummeres som: Bruce Banner ha problem. Bruce Banner være strålingsskadd. Bruce Banner bli Stor Grønn Mann når han blir sint. Stor Grønn Mann jages av militæret. Stor Grønn Mann være forelsket i søt jente. Stor Grønn Mann brøle og knuse ting. Stor Grønn Mann kjempe mot veldig stygg brun ting. The End.

Nå ser jeg frem til The Dark Knight som jeg har store forventninger til. Tipper den blir tidenes beste superheltfilm.

Ja, for Batman er jo mye bedre historie.

Historien kan såpass enkelt oppsummeres som: Bruce Wayne er bortskjemt drittunge. Bruce Wayne mister foreldrene sine. Bruce Wayne begynne å trene. Bruce Wayne løper rundt i gatene i latexdrakt fra den lokale sexshopen å bekjemper kriminalitet. Super slem badguy kommer å nesten dreper Bruce Wayne. Bruce Wayne trener mer å vinner over superslem badguy. The End

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...