Singh tha king Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hei! det har seg sånn at jeg egentlig bar har trent random i flere år, og fått lite fremgang. De siste månedene har jeg vært opptatt med russetid og eksamener/tentamner. Har ikke trent på en stund for å si det sånn. Skal i militæret i slutten av september, og har derfor en god stund på trene(skal vel trene i militæret også?). Tenktemjeg først skulle ta 5x5 oppsett over 10 uker, men skal bort i 14dager gra begynnelsn av juli =/ regner med å trene 3-4 ganger i uka i tillegg til at jeg skal jobbe... Noen forslag over hva jeg burde gjøre? Skal begynne å trene fra torsdag, nest siste eksamen. den siste har jeg ikke før 9-11 juni. Mvh Singh Lenke til kommentar
Rekeomelett Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Forslag: Mandag: Bryst og Rygg Tirsdag: Hvile Onsdag: Skuldre og Bicep Torsdag: Hvile Fredag: Bein og Tricep Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Hei! Ja, tenkte på noe 3 splitt program. Men når jeg tenker over det, så er det faktisk rundt 9 uker til begynnelsen av juli... vil ikke et 5x5 oppsett være bedre nå, for så å ta 2ukers deffing(ferie, spise mindre(?) og sånt) for når jeg er borte må jeg regne med å ikke spise noe spesielt kjøtt...ta med proteinshake? for så å begynne på et 3 splitt program etter de ukene? Forslag til det? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Du kan jo kjøre 5x5 som 3-splitt, jeg gjorde det, funker fint. Jeg kjørte bryst og ben dag 1, triceps, biceps og mage dag 2 og skulder og rygg dag 3. Fikk fin fremgang med det, samt at det i praksis ble 2 ganger i uka på hver muskelgruppe på f.eks biceps en dag og rygg en annen. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Du kan jo kjøre 5x5 som 3-splitt, jeg gjorde det, funker fint. Jeg kjørte bryst og ben dag 1, triceps, biceps og mage dag 2 og skulder og rygg dag 3. Fikk fin fremgang med det, samt at det i praksis ble 2 ganger i uka på hver muskelgruppe på f.eks biceps en dag og rygg en annen. Interessant. Du kjørte programet i 10 uker? Du har vel ikke opplegget? Skal få endra kostholdet mitt også i tillegg...har proteinpulver også. Har hørt at man burde drikke proteinshake ca. 30-40min etter trening...vet ikke, men passer greit, for da er jeg hjemme(tar ikke dt med på trening). Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kjørte det i 6 uker, økte med 10 kg i mark og 7,5 kg i bøy i maksløft Jeg kjørte 5x5 på MP, benk, bøy og mark. Resten kjørte jeg 2-3 sett. Brukte da følgende øvelser: Utfall, chins, dips, tåhev, sidehev, bicepscurl, hammercurl, sit-ups, push.downs, underarmscurl og planken. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 25 reps knebøy 1 gang i uken virker litt lite for min del. Grunnene til at jeg synes det er: 1) I tradisjonelle 5x5 trener du 25 reps 3 ganger i uken 2) Det blir bare dumt å bruke like mye tid på f.eks hammercurl som på knebøy. Men for all del, økte du så mye så viser det jo bare at det funker. Det er bare det at jeg synes det er bedre å ta mange små økninger i stedet for færre og større. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg ville satset på www.stronglifts.com sitt 2-splitt 5*5-program. Det funker veldig bra. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 25 reps knebøy 1 gang i uken virker litt lite for min del. Grunnene til at jeg synes det er:1) I tradisjonelle 5x5 trener du 25 reps 3 ganger i uken 2) Det blir bare dumt å bruke like mye tid på f.eks hammercurl som på knebøy. Men for all del, økte du så mye så viser det jo bare at det funker. Det er bare det at jeg synes det er bedre å ta mange små økninger i stedet for færre og større. Husk at det blir langt flere sett på bena totalt sett, du bruker jo bena som hjelpemuskler på mark som også er 25 reps, pluss utfall hvor de er hovedmuskler på 2-3 sett med flere reps enn 5. I mitt program hadde jeg 2 sett med hammercurl og 5 sett med bøy, like mye tid? Nope! Brukte kun 5x5 til baseøvelsene, biøvelsene var maks 3 sett. Det funket ihvertfall veldig bra på meg og en kompis, han økte faktisk 12,5 kg i maks i benk og 20 kg i bøy mens han kjørte det i ca 5 uker Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Delavar: Da hadde han ikke trent særlig mye benk og bøy fra før, eller så lå han langt under sitt potensiale når dere startet programmet Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Han hadde trent benk for endel år siden og løftet bra da, men synes alliekvel økninga var god. Jeg har jo trent i flere måneder og fikk gode økninger. Glemte å si at jeg økte 7,5 i maks i MP, en øvelse jeg har trent i flere år før, men først nå fikk fremgang Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Da har jeg ett litt rundt på nettet, og funnet et program her på diskusjon.no, men vet ikke hvem det er sin. Endra litt på opplegget. Skal laste det opp snart. Lurte i tillegg på hva hantelpress er... og om jeg kanskje burde begynne på kreatin. Tenkte på de kreatintablettene. Noen som kan anbefale dem? http://www.ej-shop.no/product_info.php?cPa...products_id=239 Har proteinpulver, noen anbefalte tider jeg burde drikke det? Før eller etter trening? Drikker det snn omtrent 40min etter trening, er da jeg har kommet hjem. Edit: begynte å trene i dag, og ikke på torsdagen som tenkt pga. jobbing. Eidt: også lurte jeg på hva "støt" og "Framoverbøyd roing" er. Noen videoer, gode forklaringer? Endret 2. juni 2008 av Singh tha king Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Forslag: Mandag: Bryst og Rygg Tirsdag: Hvile Onsdag: Skuldre og Bicep Torsdag: Hvile Fredag: Bein og Tricep Ville aldri kjørt to store muskelgrupper som bryst å rygg på samme dag. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Sandsvei: Hvorfor ikke? Kjører du aldri fullkropp eller to-splitt? Forøvrig ser den der splitten veldig lite gjennomtenkt ut, men ok. Bruker du bare isolasjonsøvelser? Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 det var her jeg fant programmet. http://www.iform.no/pub/art.php?id=32 Har endret litt, men er de øvelsene som er der. Tok knebøy før markløft fordi jeg leste at man blir varmet opp till markløften av knebøyen. Noe som er en fordel. Har endret knebøy, benkløft, markløft og skulderpress til 5x5, og endret de andre til 2 serier med de antall reps. som er på programmet. (programmet ligger på den andre pcen dssverre, kommer med den i morgen). Tok dag 2 i dag da. Siden jeg ikke visste hva hantelpress var hoppet jeg over den :S og merket at skulderpressen var ganske tungt! spørsmål jeg lurer på: - Hva "støt" og "Framoverbøyd roing" er. Noen videoer, gode forklaringer? - Hva hantelpress er. - Om jeg kanskje burde begynne på kreatin. Tenkte på de kreatintablettene. Noen som kan anbefale dem? http://www.ej-shop.no/product_info.php?cPa...products_id=239 - Har proteinpulver, noen anbefalte tider jeg burde drikke det? Før eller etter trening? Drikker det snn omtrent 40min etter trening, er da jeg har kommet hjem. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg vil anbefale å bytte ut nedtrekk med hang-ups. Om du ikke klarer en eneste hang-up, så tren deg opp til å klare det. Hang-ups er en mye bedre øvelse. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Sandsvei: Hvorfor ikke? Kjører du aldri fullkropp eller to-splitt? Forøvrig ser den der splitten veldig lite gjennomtenkt ut, men ok. Bruker du bare isolasjonsøvelser? Jeg kjører en muskelgruppe på hver treningsøkt. Og en ekstra dag på de musklene jeg føler henger etter. Grunnen til at jeg ikke villa gjort det er fordi da mener jeg kvaliteten på økten kan bli dårligere. Mye tunge øvelser på både rygg og bryst. Om du klarer å gjennomføre det så gratulerer, jeg er helt ferdig etter 14 sett på brystet. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Grunnen til at jeg ikke villa gjort det er fordi da mener jeg kvaliteten på økten kan bli dårligere. Mye tunge øvelser på både rygg og bryst. Om du klarer å gjennomføre det så gratulerer, jeg er helt ferdig etter 14 sett på brystet. Løsning: kjør færre sett og øk frekvensen. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg kan virkelig ikke skjønne at noen trenger 14 sett på bryst på ei økt, jeg greier meg ihvertfall med langt færre, men om de føler at de må det så kjør ivei Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Sandsvei: Hvor lenge har du trent? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå