Gå til innhold

Får ikke oppgradert vha. Windows update

Anbefalte innlegg

På sønnen min sin laptop som han fikk i Julegave med Vista Home Basic har vi et rart problem.

Når vi prøver å bruke Windows update så står den å søker uten å finne noe.

Hvis jeg prøver å finne filene manuelt hos Microsoft så shutter explorer ned når man prøver å laste dem ned.

Det er ikke en uorginal Vista det er snakk om her, denne Vista'en fulgte med laptop'en.

Bør jeg prøve å reinstallere Vista eller finnes det en enkel måte å ordne dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når vi prøver å bruke Windows update så står den å søker uten å finne noe.

Om den ikke finner noe, så er den trolig oppdatert. Vista har automatiske oppdateringer satt som standard aktiv.

Når den er ferdig å søke kan du velge "view available updates"?

Hvis jeg prøver å finne filene manuelt hos Microsoft så shutter explorer ned når man prøver å laste dem ned.

Det er fordi Vista er en integrert utgave av Windows Update. Den skal vanligvis lukke Internet Explorer og åpne Windows Update sitt kontrollpanel i Vista.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Kan være en feil med Windows Installer 4.0 i Vista. Ser at den ikke er tilgjengelig for nedlastning hos Microsoft.

Fulgte det med en Vista-plate sammen med maskinen? I såfall kan du kjøre en repair install.

Dersom du ikke har Service Pack 1 (SP1) installert, kan jeg anbefale å installere den også først. Den inneholder en rekke forbedringer og retter en rekke feil.

Last ned SP1 (norsk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...