Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen skriftlig samfunnskunnskap (3SK-B) 2008

Anbefalte innlegg

Takk Araa. :D

Noen som vet om det er problem for en vanlig skriver å printe med mindre enn standard marger?

tror det skal gå bra.

prøv med et vanlig ark først.

jeg har ikke printer så jeg sliter litt>.< må opp tidlig i morra å se om jeg kan få skrive ut arket på skolen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm...mine notater, kan d bli tatt for juks nei?

Tror ikke det er noen begrensning på hvordan eller hva man skriver. Vi fikk beskjed om to A4-ark, ikke noe mer utover dette. Så jeg regner med at det er rimelig fritt.

Må bare takke deg en gang til, bare si i fra hvs du trenger en nyre ller noe sånn en gang. :p

Jeg må òg på skolen å skrive ut i morgen. :p

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar
Må bare takke deg en gang til, bare si i fra hvs du trenger en nyre ller noe sånn en gang. :p

Hun behøver en kar som ikke lar seg kontrollere;)

Haha, dere er så søte :p

dicktator, hvordan visste du det tro? ;)

Lenke til kommentar

Jeg trengte ikke å levere notatene. :/ En av de hyggelige pensjonistene som satt vakt spurte bare: "Vil du beholde disse?", jeg sa nei - og da sa han: "Da legger vi dem i arkiv 13" før han kastet dem i søppeldunken. :p

Skrev 8 sider akkurat, 2 og en halv side på del 1, og resten på del 2. Følte ikke at jeg fikk drøftet skikkelig. Det ble mer fakta, men fikk belyst det fra flere sider og trakk frem positivt og negativt.

Lenke til kommentar

SKYT MEG! Jeg ble faen ikke ferdig! Jeg skrev jævla fem dumme sider på oppgave en og fikk et helvete med å rekke å føre inn.. del to er............grrr..

tipper jeg får 2 enda dette stoffet passet perfekt, notatene mine var jo maaade for this... dumme dumme meg!

Lenke til kommentar
SKYT MEG! Jeg ble faen ikke ferdig! Jeg skrev jævla fem dumme sider på oppgave en og fikk et helvete med å rekke å føre inn.. del to er............grrr..

tipper jeg får 2 enda dette stoffet passet perfekt, notatene mine var jo maaade for this... dumme dumme meg!

Går nok bedre en du tror :) jeg har troen, vi skal jo gifte oss ;)

Lenke til kommentar

Hmm. Da må jeg spørre. Skrev du på data eller for hånd?

Skrev omtrent 2 1/2 side fakta og 1 1/2 side med drøfting på data.

Tror jeg blir trekt for dårlig med drøfting, satt ikke tida ut, dødsliten etter å ha lest utover natta.

Blir sikkert ikke mer enn en 3:S Håper selvfølgelig på bedre

Lenke til kommentar

uff.... for ei oppgåve!

vart for mykje fokus på fyrste eloppgåva her, og fekk berre drøfta litt... KJIPT! Men skreiv dåke akseptabelt, hennsiktsmessig og gjennomførbart? Skulle me berre drøfta, eller skulle me visa kva tiltak som kunne retta opp i dei negative forholda?

Ja,ja... Erikson vart iallefall flittigt brukt hjå meg....

Lenke til kommentar
uff.... for ei oppgåve!

vart for mykje fokus på fyrste eloppgåva her, og fekk berre drøfta litt... KJIPT! Men skreiv dåke akseptabelt, hennsiktsmessig og gjennomførbart? Skulle me berre drøfta, eller skulle me visa kva tiltak som kunne retta opp i dei negative forholda?

Tru vi bare sku legge fram de postitive og negative forholda:)

Lenke til kommentar
uff.... for ei oppgåve!

Sto ingenting om tiltak, så jeg tok ikke med det.

Jeg skrev akkurat 8 sider. Skrev så lite som mulig, slik at jeg fikk best plass ;)

Hadde god tid. Var ferdig en time før tida gikk ut:).. Likte forresten oppgaven, siden det var mye det jeg hadde fokusert på. Spesielt likte jeg del 1. Skrev 3 sider på del 1, og 5 sider på del 2.

Skrev om alle forskjellene som var nevnt i forberedelsesdelen.

På del 2 trakk inn forskjellige forhold, samfunn, lek, behov, Maslow og Freud og familiestrukturer. Pluss jeg drøftet autoritær, fri og demokratisk oppdragelse. Satser på at dette gikk bra ..

Endret av Sir_Wrathson
Lenke til kommentar

Går nok bedre en du tror :) jeg har troen, vi skal jo gifte oss ;)

Jasså, når er dagen?

Hmm. Da må jeg spørre. Skrev du på data eller for hånd?

Skrev omtrent 2 1/2 side fakta og 1 1/2 side med drøfting på data.

Tror jeg blir trekt for dårlig med drøfting, satt ikke tida ut, dødsliten etter å ha lest utover natta.

Blir sikkert ikke mer enn en 3:S Håper selvfølgelig på bedre

Jeg skrev nok for hånd, i løpet av en time hadde jeg skrevet 4 A4 sider for oppgave en, måtte notere om en del noe som gjorde at tiden ble halt ut, endte opp med 6 sider samlet om denne oppgaven.

Oppgaven om personlighetsutvikling fikk jeg ikke besvart, 1 og en halv side med bare jallashitt, jeg brukte sikkert under 15 min på den. Så jeg tror nok jeg er rimelig nede på 2er grunnlaget selv om den første oppgaven gikk som smurt for meg, dro frem bondesamfunnet, fokuserte deretter på HVA som har gjort at forskjellene er slik de er, f.eks tiltak der i blant at barns rettigheter ble sikret, skole osv..smørte tykt på men stoffet var relevant, til slutt skrev jeg hvordan dagens samfunn nå idag er grunnet lovene o.l. som har blitt endret, liberalisme o.l. Høres sikkert svakt ut, men ble kjempe kanon.

Men den oppgave 2, skyt meg.. den gikk seriøst til helvete! jeg har ikke fått skrevet noe relevant..

Lenke til kommentar

4 sider på oppgave 1? For det første, det var ikke to oppgaver, det var jo én artikkel vi skulle skrive, der det var to emner vi skulle svare på. Og for det andre skulle vi bare presentere kort forskjellene før og nå :confused:

Endret av maxbolle
Lenke til kommentar
4 sider på oppgave 1? For det første, det var ikke to oppgaver, det var jo én artikkel vi skulle skrive, der det var to emner vi skulle svare på. Og for det andre skulle vi bare presentere kort forskjellene før og nå :confused:

Det ble 6 sider på oppgave 1 tenk.. uansett,ting går som de går..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...