mushimushi Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Til dere som mener at det er lov med dataskrevet notatark..Er dere under kunnskapsløftet ? Har veldig lyst å skrive notatarket mitt på data, men var sikker på at det ikke var lov.. Send eventuell link hvor det står at det er lov, om det er mulig. På forhånd takk.. ingen er under kunnskapsløftet. Og læreren min sa at vi kunne skrive notatarket på data. Om sensoren sier noe om dette så må han/hun nesten ta det opp med læreren. Det står heller ikke noe på informasjonsarket som ble utdelt før i dag. Sann sett kan man konkludere med at det er valgfritt. ingen ting er galt eller rett for vi har ikke fått beskjed om at det SKAL være med håndskrift. Endret 27. mai 2008 av mushimushi Lenke til kommentar
HazZeBazZe Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 ingen er under kunnskapsløftet. Og læreren min sa at vi kunne skrive notatarket på data. Om sensoren sier noe om dette så må han/hun nesten ta det opp med læreren. Det står heller ikke noe på informasjonsarket som ble utdelt før i dag. Sann sett kan man konkludere med at det er valgfritt. ingen ting er galt eller rett for vi har ikke fått beskjed om at det SKAL være med håndskrift. Men det står jo svart på gult at: hjelpemidler: se gjeldene regler. De reglene har jeg fått utdelt tidligere, men husker ikke hva det sto om datanotater.. Så hvis noen har disse gjeldene regler framfor seg, gi et pip;) PS: disse linkene kan være til hjelp: http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200104/01/index.html http://64.233.183.104/search?q=cache:gsiD3...mp;client=opera Lenke til kommentar
rulle89 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Til dere som mener at det er lov med dataskrevet notatark..Er dere under kunnskapsløftet ? Har veldig lyst å skrive notatarket mitt på data, men var sikker på at det ikke var lov.. Send eventuell link hvor det står at det er lov, om det er mulig. På forhånd takk.. ingen er under kunnskapsløftet. Og læreren min sa at vi kunne skrive notatarket på data. Om sensoren sier noe om dette så må han/hun nesten ta det opp med læreren. Det står heller ikke noe på informasjonsarket som ble utdelt før i dag. Sann sett kan man konkludere med at det er valgfritt. ingen ting er galt eller rett for vi har ikke fått beskjed om at det SKAL være med håndskrift. SENSOREN FÅR IKKE INN NOTATARKET ENGANG, SLAPP NÅ AFFFF!! =) Lenke til kommentar
sanoj89 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 http://www.bufetat.no/filestore/Bufetatno-...et/Oppdrage.pdf Står ganske mye her! Holder på å skrive notatark jeg også, legger det ut hvis jeg blir ferdig Lenke til kommentar
ebi Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hei! Dette går nok bra folkens! Er tross alt eit greit tema, men synest det veks i omfang etter meir eg les... Men dette tenker eg om eksamen: Sidan det er så stor vektlegging frå bondesamfunnet i forberedelsesdelen vil eg tru at å skrive eit kort samandrag av kva som har hendt fram til i dag er lurt. (Td. kva lover som kom, td. avskaffa barnearbeid, folkeskuleloven, barnekonvensjonen som vart ratifisert, barnehageloven osb. Samt å vise til realiteten i storbondesamfunnet, meir slekssamfunnet og ikkje kjernefamilien med mor,far,son og dotter.) Og ellers håper eg at me får om å komme med tiltak som kan betre oppvekstvilkåra til barna (0-18 år ifølge FN, og Staten)... Td. forebygge samlivsbrot med samlivskurs (samlivsbrot fører ofte til at barna kjem i ei livs-/traumatisk krise), betre areal i dei urbane strøka ->slik at barn har anledning til å kunne leike i byane... Andre som har nokre gode tiltak? Og husk, lag ei god innleiing! har veldig mykje å sei for inntrykket til sensoren! Lykke til... vet noen når loven om barnearbeidforbud kom? og folkeskoleloven? Lenke til kommentar
leselese Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 vet noen når loven om barnearbeidforbud kom? og folkeskoleloven? her er nokre årstall: i 1891 vart det lovfesta at åpenbar vold ikkje skulle aksepterast... i 1936 mista skulen retten til fysisk avstraff gjennom den nye skulelova. i 1892 kom "fabrikktilsynsloven" (fyrste arbeidsvernlova) Den tok i fyrste rekkje sikte på å regulere industrielt barnearbeid, og det vart innført arbeidsforbud for barn under 12 år. Forbudet vart så innskjerpa i 1909, men fyrst med arbeidsvernlova og folkeskuleloven (1936) såg det ut som lovgivning og praksis kom i samsvar. (kjelde: "OPPVEKST I NORGE" halvor fauske og tormod øia) Lenke til kommentar
ara Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Vel, nå legger jeg ut mine, jeg har ikke ført på barnemishandling så det må gjøres + småting. Og takk til dere knupper som la ut deres, var kjempe messig og slippe å sitte notere de småtingene ass Dere kan jo se over, er vel ingenting sammenhengende slik at man kan bli tatt for juks ellernoe.. Edit: Hvis det skulle komme noe om barnemishandling så forslag på tiltak. Tiltak ved barnemishandling eller omsorgssvikt: Barnevernet skal beskytte barnet Fastlege og barnelege skal undersøke og behandle Barne- og ungdomspsykiatrien (BUP) skal vurderer psykisk helse, familierelasjoner og behandling Skole og instutisjoner må tilrettelegge den daglige omsorgen og tilsynet med barnet. Det er viktig å få til et bedre samarbeid mellom legevakt, barneavdelinger, psykiatri, politi, barnevern, helsestasjoner og barnehager. Kilde: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=24279 Endret 27. mai 2008 av araa Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Dæven araa Vil du gifte deg med meg? Lenke til kommentar
ara Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Dæven araa Vil du gifte deg med meg? *smile* Haha, jeg må ha enda mer inn der.. Kan ikke teoriene helt 110% utenom, så dette blir ikke så morsomt Er det noen som har rask innføring i ossen du egentlig fikser vedtak i form av alt dette virrvarret? OG shitt så jeg gruuuer meg haha.. Lenke til kommentar
rulle89 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 hvilke teorier? maslows og sånne behovsstadier? sliter der jeg og...med freud++ Lenke til kommentar
ara Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg er generelt ikke noe flink med drøftingsdelen.. Haha, shitt sjekka nedlastninga.. 61 personer.. hvorfor legger ikke de andre 61 tilsvarende sine notater ut? luringer.. wanna get a free rideee? Lenke til kommentar
Sir_Wrathson Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Er veldig mye sentralt stoff fra 40-52. Utviklinga gjennom årene.Rett etter det står det mye om tiltak, som kan være flott i drøftinga. Bruk mange faguttrykk, og trekk inn makro og mikroplan i drøfting. Dei sidene du har sagt, dreier seg jo om barnemishandling, kvifor skal det være sentralt? Sliter med å finne aktuelle saker om rusmibruk og seksualitet..? Da har vi forskjellige bøker Lenke til kommentar
mushimushi Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 ARAA Driiiit bra notater O.o Jeg kommer til å ta litt fra deg. Lenke til kommentar
deshrysa Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Utrolig bra araa! Tør ikke legge ut min...er bare surr for å få med så mye som mulig Lenke til kommentar
Sir_Wrathson Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Wee Endret 27. mai 2008 av Sir_Wrathson Lenke til kommentar
mushimushi Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Wee "personlighets utvikling, Faser: Oral, anal," Anal? skittene tanker, eller er det bare jeg som tenker koffert? O.o Lenke til kommentar
Sir_Wrathson Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Wee "personlighets utvikling, Faser: Oral, anal," Anal? skittene tanker, eller er det bare jeg som tenker koffert? O.o Bare deg haha Men de fleste tenker vel slik med en gang.. Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Nå er jeg drittlei. LYKKE TIL I MORGEN ALLE SAMMEN! Lenke til kommentar
mushimushi Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Wee "personlighets utvikling, Faser: Oral, anal," Anal? skittene tanker, eller er det bare jeg som tenker koffert? O.o Bare deg haha Men de fleste tenker vel slik med en gang.. Damn, ok ok. Må prøve å slutte med det der. Takk for opplastingen forresten, fant noe der som jeg ikke hadde tatt med:) Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Takk Araa. Noen som vet om det er problem for en vanlig skriver å printe med mindre enn standard marger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå