Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

norsk eksamen. vurdering

Anbefalte innlegg

hvordan vurderer man norsk bokmåleksamen? vet det er fagdag, men går det ann å stå selvom man ikke har med så mye fagstoff... oppgave til årets eksamen finner du her http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article180767.ece jeg valgte oppgave 5 som har "4 ting du må svare på" jeg klarte å finne hovedsynet hennes jeg kommenterte noe av det ho sa + at jeg skrev en linje om reklame teknikk og at teksten brukte det osv.. skrev også hva hun ville få fram med teksten sin.. med andre ord jeg skrev ikke så mye om de faglige tingene.. men stryk betyr vel at du ikke har klart en dritt av det oppgava spør om?... hva sier dere? kan jeg stå?? :S.. nervøs... veldig nervøs...

Endret av alexffkyea
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør ikke ha noen problemer med å stå. Det virker som du har fått med deg det viktigste og det rundt.

Jeg aner ikke hva du skrev, men du kan neppe ha bommet totalt.

jeg har jo ikke bommet sånn sett på oppgaven.. men det er jo norsk fagdag og jeg har jo ikke med så mye fagstoff lissom.. hvis ikke det å finne hovedsynspunk og komme fram til hva ho vil med teksten er fag da.. men håper for gudskyld at jeg står... karakteren 1 er vel at du ikke har fått til noe.. jeg har iaf svart på deler av oppgaven.:S takk for oppmuntrende svar hvertfall:) trenger det

Lenke til kommentar

Skrev den samme oppgaven på eksamen sist torsdag.

Hadde med innledning som som brakte opp et par spørsmål for å få leseren mer interessert i resten av teksten.

Svarte så på noen av spørsmålene i hoveddelen for så å oppsummere å komme med noen kommentarer og konklusjon i avslutningen.

Pleier ikke å få mer enn 3 i Norsk, men er veldig sikkert at jeg står på denne prøven. Virker som du forsto oppgaven bedre enn meg, så du kommer sikkert ikke til å ha noe problem med å bestå eksamen.

Håper dette roet ned nervene dine :p

Lenke til kommentar
Skrev den samme oppgaven på eksamen sist torsdag.

Hadde med innledning som som brakte opp et par spørsmål for å få leseren mer interessert i resten av teksten.

Svarte så på noen av spørsmålene i hoveddelen for så å oppsummere å komme med noen kommentarer og konklusjon i avslutningen.

Pleier ikke å få mer enn 3 i Norsk, men er veldig sikkert at jeg står på denne prøven. Virker som du forsto oppgaven bedre enn meg, så du kommer sikkert ikke til å ha noe problem med å bestå eksamen.

Håper dette roet ned nervene dine :p

DET var digg å høre:P ehhe.. tusen takk:) jaja da håper jeg at jeg står.. lykke til alle andre og:)

Lenke til kommentar

jeg har skrevet om hva ho prøver å si med teksten sin.. og hvilket syn ho har.. (et kritsik syn på det moderne samfunnet.) jeg har kommentert noe av utsagnene hennes ved å forklare hva ho mener med de.. så trukket en konklusjon, med hvor vil det ende om ungdommen fortsatt holder på slik?.. og en linje med at teksten bruker reklame teknikk som gjør at jeg får lyst til å lese deg.. ( og det er nok ikke tilfeldig at både kjolen til shabana har lik farge som noe av teksten.. ) det er det jeg har skrevet + litt rundt det på en måte.. 4 sider..

holder det?

Lenke til kommentar
Ja, du står. Få tankene over på noe annet.

Jeg tror nok det er mange der ute som sliter mer enn deg når det kommer til karakter på den oppgaven.

jada.. men jeg er så ille nervøs, og det er bra å høre synspunkter fra en del folk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...