Amon Amarth Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Jeg blir alltid litt sånn "hmm, javel" når jeg ser folk skriver at questene er lite nyskapende, og at det blir mye av det samme. Ja, jeg er selvfølgelig veldig enig. Men er det noen som har bedre alternativer? Jeg har spilt online spill der jeg har måttet klappe en ku, som var rosa (tenk), det ble litt i det meste laget for min del. Det er umulig å faktisk tenke ut quester hele veien som ikke vil på noen som helst måte føles repetetivt. Alternative hadde vært å bare ha en questlinje med en historie for f.eks en level, istedet for 10 quester. Men om folk måtte bruke så lang tid på en quest, tror jeg helt ærlig mange ville blitt lei av å queste. Å nå vet jo alle som har erfaring fra mmorpg at selve levlingen ikke er essensen. Ellers godt skrevet, enig i det med kampsystemet. Det er ikke alt for revlusjonerende. Så for meg noe mer Gothic aktiv. det er jo klart at repeterende quest vil oppstå i slike spill, men det er mulig å gjøre noe med det. jeg synes en del av questa har alt for høye krav til hva du må gjøre. som det krokodille questet der du må sløye krokodiller for å finne gems. da jeg tok oppdraget så tenkte jeg: ok 15 gems, no problem. så kommer jeg bort til den dere øya og begynner å kverke. men hva faen? bare hver tredje til fjerde kill gir en gem? dessuten er det flere andre som også springer rundt å kverker, slik at det hele tia er manko på dyr å ta ut. jeg tror det oppdraget alene tok en halv time bortimot, og det er alt for lenge for et så kjedelig oppdrag som å bare kverke noen kjipe dyr. og dette ser ut til å gjenta seg i de fleste oppdragene. 20 slanger + 20 eddekopper, 50 soldater, en haug koksnøtter, bnananer og annen dritt. en fin måte å få dette til å virke bedre på er å redusere antallet ting du må gjøre og/eller sørge for at det er nok å få tak i/drops på alle kills. et spill jeg liker veldig godt er guild wars, og selv om GW gjør en del ting litt anderledes, så er det fremdeles slik at du må springe rundt å finne noen furs eller drepe en haug folk eller lignende, men der er det lettere og raskere å få fullført oppdraga fordi krava er lavere og gjort lettere tilgjengelige. og slik bør det være med kjipe quests. til sluitt vil jeg ta enda et eksempel fra AoC, der du får beskjed om å drepe 50 soldater i et bestemt område. "det var da jævla mange" tenke jeg, men regna med at det mysa av soldater der. så jeg loader og gjør meg klar for en halvtime med slaying. men når jeg kommer inn i området så finner jeg ut at det er en haug andre spillere der som gjør akkurat det samme, og jeg klarte ikke å finne en eneste soldat å drepe. og jeg leita i sikkert 15 minutter. til slutt ga jeg F og rusla ut og gjorde noen andre queests i stede. ikke pokker om jeg gidder å stå stille å vente på at de kanskje spawner slik at jeg får drept et par stykker. delte oppdrag er greit det, men det er ikke nok til alle. beklager all blandingen av norsk og engelsk her, men jeg er for trøtt til å sitte å tenke ut gode ord på norsk. edit: post 6666 mye der gitt... Vel, sånn var det no vitterligen i world of warcraft også... Spillet er helt nytt, folk er ikke kommet så langt enda, kan ikke forvente at det alltids skal være 30 mobs å drepe for deg når du skal gjøre en quest... Husker selv tbc launch når det var klin umulig å lage en bf / draenei fordi alle skulle prøve de, tok meg nesten 1 time og drepe 8 mobs... Så det blir nok bedre. Når det gjelder dropsa, så har vel du allerede fått kommentar på det. Endret 28. mai 2008 av Amon Amarth Lenke til kommentar
Str1fe Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Tror artikkelforfatter bør rerolle pve server. Synes det er helt ok at man kan drepe hverandre til enhver tid. Jeg liker pilen på kartet, da kan man i hvertfall effektivt få unnagjort quests som er mindre spennende. I stedet for å måtte legge tid i å finne ut hvor man skal drepe 5 mobs, det blir man frustrert av. Synes kampsystemet i aoc er genialt. Eneste jeg skulle ønske å forandre med det, er å få kombo-systemet litt mer responsivt. Føler liksom jeg må vente før pilene blir aktivert. Kan ikke bare fyre gjennom de fort, da failer de. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Tror artikkelforfatter bør rerolle pve server.Synes det er helt ok at man kan drepe hverandre til enhver tid. Hvorfor skal jeg det? Jeg har ingen problemer med PvP generelt, det jeg har problemer med er enkelte svakheter i PvP-systemet til Age of Conan. Det er ikke slik at man skal akseptere svak design der, bare fordi det finnes en helt annen type server som ikke har åpen PvP i det hele tatt. Lenke til kommentar
stavros Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Mente heller flyten wow har, selv 4 år etterpå fikser dem bugs med grafikk osv. og de patcher fremdeles Starcraft :O Hva? Når sluttet vi å underholdes av vold? Hadde dere et møte? Kan jeg fremdeles stemme? Jeg som trodde at Tarantino fremdeles var kul og at No Country for Old Men vant Oscar (vent nå litt...) Tarantino er genial. Men det er en tynn linje imellom kul vold og cheesy vold. Enig! Endret 28. mai 2008 av stavros Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) God artikkel! Synes det er flott å se at spillpressen har roet seg ned når det gjelder anmeldelser av MMORPGs. Tenker da på den avventende holdningen til å gi noen endelig "score". Har endelig gått opp for folk flest at når man kjøper et MMO på lanseringsdagen, så kjøper man mer eller mindre rammeverket for et spill. Alt annet kommer senere. Må bare påpeke at Quest Indicators kan slåes av I "Interface Options", og synes derfor det er en tanke unødvendig å bruke så mye spalteplass på synsing rundt dette. Håper dere leser det på rette måten, for det er absolutt ikke skrevet av frustrerte fingre Ps. Ved andre øyekast ser jeg jo at det slettes ikke var store biten spalteplass som gikk med til "synsing" som jeg så ufint kalte det. Men det hadde vært verdt å få med at man kan faktisk slå av dette Endret 28. mai 2008 av Dummst Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Tror artikkelforfatter bør rerolle pve server.Synes det er helt ok at man kan drepe hverandre til enhver tid. Slike ting som blir nevt her Det er for eksempel ikke unormalt å bli hugd ned mens PC-en din er opptatt med å laste nye områder, å bli plukket i fillebiter på gjenfødelsesstedet, før du har oppnådd full helse, eller å få en kniv i ryggen mens du serveres et oppdrag av en datastyrt spiller. gjøres kun for å få ett lett kill, og har fint lite med pvp å gjøre i mine øyne. Det er greit at man kan angripe hverandre til en hver tid, men den som blir angrepet må ha mulighet til å forsvare seg/slå tilbake, det er ikke mulig hvis man sitter fast i en dialog osv. PvP skal innebære en risiko for både angriper og forsvarer. Hvis det er mulig å få angreps risikoen tilnærmet lik null, ved ca likt level osv, så er noe galt. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 som det krokodille questet der du må sløye krokodiller for å finne gems. da jeg tok oppdraget så tenkte jeg: ok 15 gems, no problem. så kommer jeg bort til den dere øya og begynner å kverke. men hva faen? bare hver tredje til fjerde kill gir en gem? Merkelig. Da jeg og broren min gjorde det samme questet sammen fikk vi gem fra hver eneste krokodille vi drepte. Du er sikker på at alle krokodillene du drepte var av riktig type? Vi drepte nemlig feil type i starten av questet, og fant naturligvis ingenting, men så snart vi begynte å drepe kun den riktige krokodillevarianten fant vi gem hver eneste gang. Av alle quests jeg har gjort av denne typen så langt i AoC, dvs av typen "drep en viss type dyr/folk slik at du kan loote X antall questitems fra dem", har jeg faktisk fått questitem fra hvert eneste drap så lenge jeg har sørget for å drepe riktig type dyr/menneske, i allefall så langt. Får håpe det fortsetter slik, for det å måtte drepe kanskje 80 dyr for å ende opp med de 10 questitemene man trenger (typisk situasjon i World of Warcraft) er rimelig kjipt i lengden. Og i WoW var det MANGE quests av nettopp den typen... altfor mange. edit: Kanskje jeg blandet sammen krokodille-questet med et annet, mulig det var krokodilleskinn vi sanket sammen på questet jeg tenkte på der det var kritisk hvilken krokodilletype vi drepte. jeg tror ikke du blander sammen questa, for da jeg spillte litt i går så droppa dyra hver gang når jeg jakta på kjøtt fra pantere og skinn fra krokodiller. så jeg tipper de endra det. Lenke til kommentar
Metino Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Nå må vi ikke glemme at for 4 år siden da WoW kom, så var ikke akkurat chatsystemet så godt som det er i dag. Og det gjelder ikke bar chatsystemet. Jeg tør å påstå at AoC mister utallige mange tilhengere fordi mange rett og slett ikke har god nok pc til å spille spillet på, dermed vinner WoW her. MEN har det ikke vært for at AoC har den grafikken den har, ville det nok ikke slått så godt an. Selv er jeg en av de som vil bort fra Blizzard og WoW og over til AoC, men mangler spillbar pc. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Funcom hadde gjort det smart om de klarte å tilby AoC for Xbox360 og PS3. Lenke til kommentar
Sverre. Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Funcom hadde gjort det smart om de klarte å tilby AoC for Xbox360 og PS3. Er rimelig sikker på at AoC kommer på xbox til neste år ein gang. Har lest dette ein plas men husker ikkje kor. Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Tror artikkelforfatter bør rerolle pve server.Synes det er helt ok at man kan drepe hverandre til enhver tid. Slike ting som blir nevt her Det er for eksempel ikke unormalt å bli hugd ned mens PC-en din er opptatt med å laste nye områder, å bli plukket i fillebiter på gjenfødelsesstedet, før du har oppnådd full helse, eller å få en kniv i ryggen mens du serveres et oppdrag av en datastyrt spiller. gjøres kun for å få ett lett kill, og har fint lite med pvp å gjøre i mine øyne. Det er greit at man kan angripe hverandre til en hver tid, men den som blir angrepet må ha mulighet til å forsvare seg/slå tilbake, det er ikke mulig hvis man sitter fast i en dialog osv. PvP skal innebære en risiko for både angriper og forsvarer. Hvis det er mulig å få angreps risikoen tilnærmet lik null, ved ca likt level osv, så er noe galt. Helt enig...noen er der bare for å lage kvalm. Holdt på med en boss for litt siden, som eg brukte minst en halv time å "slå" meg frem til. Hadde nesten tatt bossen (98%) da det kom en gjøk og gav meg et nådestøt i ryggen. Jaja tenkte eg og startet på oppdraget på nytt. Akkurat det samme hendte en gang til..og det var samme fyren. Da måtte eg nesten innvistere i et nytt tastatur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg