Scrubs Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ingeting av det jeg har sagt har motbevisst? er min mening om spillet, kanskje forstå hva du leser? Er funcom selv som sa i et intervju at deres spill var spesialisert på en bestemt målgruppe Lenke til kommentar
arhngrim Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Må bare få nevne en annen ting jeg synes trekker ned for AoC (som artikkelen også nevner); det faktum at de aller fleste NPCene blir stumme etter at man er ute av nybegynnerområdet. Funcom har sagt at dette er for å være mer fleksibel i forhold til det å kunne endre quester osv, men hvorfor i all verden la de på stemmer i nybegynnerområdet da? Det gjør jo bare sitt til at det blir enda mer merkelig når de plutselig blir stumme. Kan jo nesten virke som om de kun er 100% fornøyd med nybegynnerquestene og at alle de andre questene er så som så hehe Alt dette gjør at jeg dessverre får inntrykk av at AoC er en smule uferdig. Veldig synd egentlig for jeg hadde virkelig gledet meg til å spille dette spillet. Jeg kjøpte til og med Collector's Edition for å få buddy keys slik at jeg kunne overbevise mine venner om at AoC var tingen. Men det er jo ikke så lett å overbevise kamerater når en sliter med å "overbevise" seg selv hehe... Har all tro på at Funcom retter det meste over tid, men slik det er nå så er AoC ikke på langt nær så gøy som jeg hadde håpet dessverre. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Kan bli litt voldsomt å måtte gi stemme til alle NPC'ene, skjønner det godt, men det virket jo litt mer levende når de snakket da. Endret 27. mai 2008 av Islanbadsj Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Jeg blir alltid litt sånn "hmm, javel" når jeg ser folk skriver at questene er lite nyskapende, og at det blir mye av det samme. Ja, jeg er selvfølgelig veldig enig. Men er det noen som har bedre alternativer? Jeg har spilt online spill der jeg har måttet klappe en ku, som var rosa (tenk), det ble litt i det meste laget for min del. Det er umulig å faktisk tenke ut quester hele veien som ikke vil på noen som helst måte føles repetetivt. Alternative hadde vært å bare ha en questlinje med en historie for f.eks en level, istedet for 10 quester. Men om folk måtte bruke så lang tid på en quest, tror jeg helt ærlig mange ville blitt lei av å queste. Å nå vet jo alle som har erfaring fra mmorpg at selve levlingen ikke er essensen. Ellers godt skrevet, enig i det med kampsystemet. Det er ikke alt for revlusjonerende. Så for meg noe mer Gothic aktiv. det er jo klart at repeterende quest vil oppstå i slike spill, men det er mulig å gjøre noe med det. jeg synes en del av questa har alt for høye krav til hva du må gjøre. som det krokodille questet der du må sløye krokodiller for å finne gems. da jeg tok oppdraget så tenkte jeg: ok 15 gems, no problem. så kommer jeg bort til den dere øya og begynner å kverke. men hva faen? bare hver tredje til fjerde kill gir en gem? dessuten er det flere andre som også springer rundt å kverker, slik at det hele tia er manko på dyr å ta ut. jeg tror det oppdraget alene tok en halv time bortimot, og det er alt for lenge for et så kjedelig oppdrag som å bare kverke noen kjipe dyr. og dette ser ut til å gjenta seg i de fleste oppdragene. 20 slanger + 20 eddekopper, 50 soldater, en haug koksnøtter, bnananer og annen dritt. en fin måte å få dette til å virke bedre på er å redusere antallet ting du må gjøre og/eller sørge for at det er nok å få tak i/drops på alle kills. et spill jeg liker veldig godt er guild wars, og selv om GW gjør en del ting litt anderledes, så er det fremdeles slik at du må springe rundt å finne noen furs eller drepe en haug folk eller lignende, men der er det lettere og raskere å få fullført oppdraga fordi krava er lavere og gjort lettere tilgjengelige. og slik bør det være med kjipe quests. til sluitt vil jeg ta enda et eksempel fra AoC, der du får beskjed om å drepe 50 soldater i et bestemt område. "det var da jævla mange" tenke jeg, men regna med at det mysa av soldater der. så jeg loader og gjør meg klar for en halvtime med slaying. men når jeg kommer inn i området så finner jeg ut at det er en haug andre spillere der som gjør akkurat det samme, og jeg klarte ikke å finne en eneste soldat å drepe. og jeg leita i sikkert 15 minutter. til slutt ga jeg F og rusla ut og gjorde noen andre queests i stede. ikke pokker om jeg gidder å stå stille å vente på at de kanskje spawner slik at jeg får drept et par stykker. delte oppdrag er greit det, men det er ikke nok til alle. beklager all blandingen av norsk og engelsk her, men jeg er for trøtt til å sitte å tenke ut gode ord på norsk. edit: post 6666 Endret 27. mai 2008 av Spirre Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Må man ikke betale ca 120 kr mnd(gratis første mnd)om man skal spille spillet? I så fall synes jeg det er helt håpløst, men så er jeg heller ikke vant med å spille slike spill. Er det verdt det? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) som det krokodille questet der du må sløye krokodiller for å finne gems. da jeg tok oppdraget så tenkte jeg: ok 15 gems, no problem. så kommer jeg bort til den dere øya og begynner å kverke. men hva faen? bare hver tredje til fjerde kill gir en gem? Merkelig. Da jeg og broren min gjorde det samme questet sammen fikk vi gem fra hver eneste krokodille vi drepte. Du er sikker på at alle krokodillene du drepte var av riktig type? Vi drepte nemlig feil type i starten av questet, og fant naturligvis ingenting, men så snart vi begynte å drepe kun den riktige krokodillevarianten fant vi gem hver eneste gang. Av alle quests jeg har gjort av denne typen så langt i AoC, dvs av typen "drep en viss type dyr/folk slik at du kan loote X antall questitems fra dem", har jeg faktisk fått questitem fra hvert eneste drap så lenge jeg har sørget for å drepe riktig type dyr/menneske, i allefall så langt. Får håpe det fortsetter slik, for det å måtte drepe kanskje 80 dyr for å ende opp med de 10 questitemene man trenger (typisk situasjon i World of Warcraft) er rimelig kjipt i lengden. Og i WoW var det MANGE quests av nettopp den typen... altfor mange. edit: Kanskje jeg blandet sammen krokodille-questet med et annet, mulig det var krokodilleskinn vi sanket sammen på questet jeg tenkte på der det var kritisk hvilken krokodilletype vi drepte. Endret 27. mai 2008 av Juke Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 det er jo klart at repeterende quest vil oppstå i slike spill, men det er mulig å gjøre noe med det. jeg synes en del av questa har alt for høye krav til hva du må gjøre. som det krokodille questet der du må sløye krokodiller for å finne gems. da jeg tok oppdraget så tenkte jeg: ok 15 gems, no problem. så kommer jeg bort til den dere øya og begynner å kverke. men hva faen? bare hver tredje til fjerde kill gir en gem? dessuten er det flere andre som også springer rundt å kverker, slik at det hele tia er manko på dyr å ta ut. jeg tror det oppdraget alene tok en halv time bortimot, og det er alt for lenge for et så kjedelig oppdrag som å bare kverke noen kjipe dyr. og dette ser ut til å gjenta seg i de fleste oppdragene. 20 slanger + 20 eddekopper, 50 soldater, en haug koksnøtter, bnananer og annen dritt. Tiger, elefant, panter, aper, gorillaer, krabber, fugler osv Der er ikke bare krokodiller som dropper de gemsa. Gjør andre quest så kommer gemsa automatisk. Samme gjelder drep 50 soldater osv i undergrunden i byen. Drit i questet og gjør de andre 30 questene der eller singleplayer questene så kommer de lange kjedelige questene automatisk. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Mitt førsteinntrykk (preplay key) var at det hele virket litt uferdig. Middelmådig GUI. Pen, men litt "plastic fantastic" grafikk. Overbefolkede områder, som gjør det vanskelig å gjøre drep x antall ditten datten-quester. Litt buggete noen steder. Men absolutt potensiale. Noen "WoW-killer" snakker vi nok ikke om, dog. WoW er det samme, men likevel forskjellig. "Cartoon"-looken i WoW er noe helt annet enn den realismen AoC prøver seg på. Personlig synes jeg WoW ser utrolig bra ut på høy oppløsning og maks grafikk. Etter flere år er WoW nå så strømlinjeformet og gjennomtenkt at det blir helt urealistisk å tro at AoC bare skal komme og plutselig gjøre alt like bra eller bedre. Tror collectors edition-esken skal få lov til å stå i fred en måned eller to, før jeg prøver meg på nytt. Da er kanskje de verste problemene luket ut, og "det nye førsteinntrykket" vil sikkert bli et par hakk over det første. . Dessuten virker det som om jeg trenger en kraftigere maskin for å dra det på bra nok grafikk... sukk. Endret 27. mai 2008 av klilleng Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det som slår meg som litt merkelig er at spillet har en en fantastisk GPS funksjon i Kart/journalen. Av og til litt for enkelt å finne ut hvor du skal. Samtidig kan det være noen ting så inne i det svarte H..... vanskelig å finne ut på kartet hvor de andre på gruppa de er. Dette med instances gjør det ikke lettere heller. Der har FC en jobb å gjøre slik jeg ser det. Har lest en del på forumet at mange klager på at spillet er for lett, kan gjøre mye solo etc. Folk vil ikke være i grupper etc. Det minste FC kan gjøre da er jo ihvertfall å sørge for at det blir enklere å være i en gruppe rent teknisk. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ser noen kjøre på 1200x900 osv og helt lattelige innstillinger som 1600x600 på laptopper osv. Jeg prøvde dette selv og det ble en katastrofe. Sett alt på maks , 1600x1200 med en bra god lyssterk skjerm så blir spillfølesen noe helt annet Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 AoC stjal fra wow? wow stjal fra warhammer, det er p.g.a warhammer at orker er grønne oO warcraft skulle oprinnelig bli kalt for warhammer, men blizzard klarte ikke å skaffe rettigheter, derfor heter det i dag warcraft. Anyways, er stort sett fornøyd med AoC nå jeg, questene er for min litt mer "tiltrekkende", enn det var i wow (hvor jeg mesteparten av tida bare skippa å lese questet), det har også vist seg slik at noen enkelt quest har konsekvenser, et godt eksempel på det er: Questet gikk ut på at jeg skulle drepe en "bandit leader", jeg finner denne personen, og det viser seg at denne personen er broren til han som ønsker han død, da fikk jeg 2 valg, jeg kunne drepe han, eller la han kutte seg på armen med sitt sverd, og levere dette til quest starteren. (Som priest of mitra valgte jeg selvfølgelig det andre valget Grafikken er rett og slett fantastisk! det er dessverre ikke spillelig på high, menmen, det er et valg jeg tok ved å kjøpe bærbar istedenfor stasjonær. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ser noen kjøre på 1200x900 osv og helt lattelige innstillinger som 1600x600 på laptopper osv.Jeg prøvde dette selv og det ble en katastrofe. Sett alt på maks , 1600x1200 med en bra god lyssterk skjerm så blir spillfølesen noe helt annet Årsak: Det er laptopper... Selv kjører jeg AoC på 1440x1050 på min skjerm som egentlig er beregnet på 1680x1050, alt er bare bra for meg Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Totalt uinteressant :!: ... Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det blir omtrent som å argumentere for at det er ok med pels i kjøttsuppa, siden du jo kunne valgt å kjøpe grønnsakssuppe istedet. Hvis man kjøper en pølse vel vitende om at det er pels i den, blir det jo litt teit å klage om det etterpå. Det finnes jo alternativer :-) Når det er sagt, blir jeg også irritert av såkalte gankere, men er inneforstått med at det er en del av risikoen ved å spille på PvP server. Må si jeg synes det "adds to the gameplay" :-) Kan også nevne at det finnes ytterligere enda en type server; nemlig Culture PvP, hvor det blir mer som i WoW hvor fri PvP kun er mellom de 3 forskjellige rasene. Lenke til kommentar
Ascorius Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Må bare få nevne en annen ting jeg synes trekker ned for AoC (som artikkelen også nevner); det faktum at de aller fleste NPCene blir stumme etter at man er ute av nybegynnerområdet. Funcom har sagt at dette er for å være mer fleksibel i forhold til det å kunne endre quester osv, men hvorfor i all verden la de på stemmer i nybegynnerområdet da? Det gjør jo bare sitt til at det blir enda mer merkelig når de plutselig blir stumme. Kan jo nesten virke som om de kun er 100% fornøyd med nybegynnerquestene og at alle de andre questene er så som så hehe Alt dette gjør at jeg dessverre får inntrykk av at AoC er en smule uferdig. Veldig synd egentlig for jeg hadde virkelig gledet meg til å spille dette spillet. Jeg kjøpte til og med Collector's Edition for å få buddy keys slik at jeg kunne overbevise mine venner om at AoC var tingen. Men det er jo ikke så lett å overbevise kamerater når en sliter med å "overbevise" seg selv hehe... Har all tro på at Funcom retter det meste over tid, men slik det er nå så er AoC ikke på langt nær så gøy som jeg hadde håpet dessverre. alle er ikke stumme etterpå destiny quest har stemmer Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Er funcom selv som sa i et intervju at deres spill var spesialisert på en bestemt målgruppe Hvilken "bestemt" målgruppe er dette om jeg får spørre? Er det alle menneskene som er over 18 år? Er det folket som ønsker seg noe nytt i MMO sjangeren? Er det alle menneskene som er ihugga Conan fans, folk som har lest bøkene fra de stjelte dem fra sin far/bestefar fra 1950 tallet og utover, samt sett filmene, sett bladene? Er det alle de som er leie av high-fantacy settings i de utallige MMO spillene vi har? Er det de som ønsker seg noe annet enn "point and click", samt autoattack combat system? Er det de som ønsker seg et spill med en litt mer meningsfullt PvP system? ... Jah, må si de spesialiserte seg på en ganske liten gruppe mennesker gitt. Faen er det du babler om gutt? Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Artikkelinnehaver klager over volden i conan hehe , vel det er conan og ikke WoW ! Get use to it ! Makan til vrøvl ,,,, Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) God og informativ artikkel. Jeg tror jeg venter med å aktivere min 30 dagers som fulgte med kjøpet og nyter heller sommeren ute. Så får vi se hva Funcom bringer på banen utover sommeren og mot høsten som er en storspill sesong. Lanseringen er vel overstått så nå må Funcom jobbe med å pusse litt på innholdet til høsten. Endret 28. mai 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jah, må si de spesialiserte seg på en ganske liten gruppe mennesker gitt. Faen er det du babler om gutt? MMORPG er for særinger, og ikke for hvem som helst. WoW er vel eneste unntaket, som på en måte ble et "allemanns" MMORPG (selv om rolle-aspektet er ikke eksisterende i WoW). Er mere karakter og rollespillaktig i AoC, så kan alle rollespillere juble. Men jeg tror faktisk at mange vil spille AoC på grunn av at de kom seg inn i MMORPG-verdenen via WoW. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ett lite tips til å drepe Red Hand Soldiers, du må ikke bare gå i undergrunnen. Det er noen få på White Sands Isle også, og hvis du er rouge så er det mange i slottet når du kommer så langt på single player. Ett annet tips kan jo være å prøve å bytte instance, og se om du finner enn som ikke er så befolket. Men 50 eks tar litt tid å drepe, men som andre sier, gjør andre quests i mens og du vil drepe disse i ny og ne. Skal du raskt til lvl 20 så er det night/single player som gjelder, det er ikke mange andre quests som er nødvendig. Av alle quests jeg har gjordt til nå så får du quests drops på hvert kill, unntaket er gems questet på white sands isle. -- Og JO , det er for mørkt, mange plasser seg jeg ikke gulvet, veggen, noenting. Som ved black ones, ute er det også mørkt. Ikke uspillelig mørkt, men likevel er verdenen mørk, og der hvor det er virkelig mørkt ser du ingenting. Kanskje jeg må skru opp gammaen, men da blir alle fargene helt gråe og gale, så det ligger i spillet. Det er mørkt i området rundt black ones, men langt fra så ille som du beskriver det. Her tror jeg det er skjermen din som må ta en del av skylda. Jeg har vært igjennom der flere ganger på to forskjellige skjermer (mine egne), og sett det på en tredje, uten å oppleve det som for mørkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg