War Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Mente heller flyten wow har, selv 4 år etterpå fikser dem bugs med grafikk osv. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Personlig synes jeg spillet virker meget lovende, har spilt siden 17. mai selv. De to store svakhetene så langt for min del er måten radaren viser hvor folk i gruppen befinner seg (nesten umulig å få med seg hvor de er), og at spillet ikke går så bra rent frameratemessig på PCen min. Sistnevnte kan jeg løse ved å oppgradere (er vel på tide likevel), men det med radaren bør Funcom se til å fikse ASAP. De jobber visstnok med det, men hvilke endringer de gjennomfører gjenstår jo å se. Har forøvrig ikke merket noe til at grafikken er plagsomt mørk noe sted i spillet enda, selv ikke på natten, men jeg har kanskje ikke vært de "riktige" stedene enda? Har gjort samtlige quests på Tortage (inkl de i diverse dungeons rundt byen etc), samt noen i et par ørkenbyer/-områder. Har standard innstillinger på lyshetsgrad etc både i skjermkortdriveren og i spillet, TVen jeg spiller på er ikke stilt inn spesielt lyst den heller. Når det gjelder kvaliteten på grafikken synes jeg den er sinnsykt bra, så sant man har bra nok hardware til å klare å vise den i all sin prakt vel å merke (noe jeg dessverre ikke har selv). Diverse screenshots jeg har sett her på forumet viser at det kan se sinnsykt heftig ut med alle innstillinger på maks, og i følge det folk skriver går det visst an å få til dette med en helt grei framerate også hvis man har riktig hardware. Har veldig lyst på like heftig grafikk selv, derav mitt ønske om å oppgradere PCen. Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) hvis man synes det blir for enkelt med hjelpestuff på kartet, kan man bare slå de av. "gå fra a til b" og "drep et eller annet" quests er det eneste man finner uansett hvordan man vrir og vender på det, og om disse blir morro eller kjedlige vil jeg mene er basert på quest texten og omgivelsene, og disse har vært temmlig høyt over det man får servert i WoW. Fint er også at man kan se hvor lang en quest chain er, om jeg husker riktig. Nyskapende quests? langt ifra, men litt mere oppfinsomme? helt klart. Questene er engasjerende og til tider veldig morsomme, Gold Seller questen anyone? Nye ting for de fleste er muligheten til å klatre visse plasser, alle kan stealthe og muligheten for å komme seg unna ganking er i en viss grad stor i dette spillet i forhold til mange andre. AoE knockback + bubble + sprint + stealth = win for Prist of Mitra. Ellers må jeg si at spillet fenget meg fra første stund, som magic user bruker jeg ikke sverd/mace/stick'en min så mye, kun når fienden har så lite health igjen at jeg ikke vil bruke mana på den, eller at jeg er tom for mana å må begyne å lete etter åpninger i "defencen". Det gjør at jeg ei heller kan bli lei av "manuel" sverd svinging, tho jeg synes faktisk det er ganske fasinerede å leke meg med det Grafikken er veldig pen, noe av ute landskapene er fabelaktige, realtime skygger som følge solen, ganske nice med vindmølle skygge som brer seg utover landskapet, gresset svaier i vinden og solen begyner å gå ned i det en regnskur tar seg inn over markene. 3500meter kan man se i horisonten, noe som gjør at man kan se bortimot alt. Og i August får man DX10 patchen som vil gi spillet sin grafikk ytterligere atmosfære. Spillet er ikke uten sine svakheter, men jeg er villig til å overse de aller fleste ettersom de værste vil bli fixet over tid uansett, og andre må man bare leve med, slik som i alle spill. Idag ble fargene i chatten fixet.. takk og pris ^^ At ting er mørkt som noen har fortalt må nesten være skjermen din, min er kalibert riktig og for engang skyld er det _natt_ når det er natt, ikke som i wow, der noen steder faktisk er lysere om natten en de er om dagen . Men det kommer til smak og behag, AoC og WoW ligner ikke så mye på hverandre, og liker man ikke det ene så liker man kanskje det andre, jeg liker begge veldig godt. WoW har vært ute i mange år og har greid å kvitte seg med mange bugs(locks er fortsatt overpowerd ), de har mye content, men for oss som har spillt siden launch, kan det begyner det å bli litt ensformig. UI/MODs har det allerede begynt å komme noen av og jeg som ivrig wow spiller føler meg fort litt mere hjemme når jeg får satt opp UIen min litt mere slik jeg hadde den i WoW. Om det er det beste MMOet der ute? spørs på hva man vil ha. Om det kommer til å slå WoW? aldri, ingenting vil slå WoW i antall brukere, omfang og populæritet. Men det skader ikke å prøve noe nytt og denne gangen er det faktisk værd det. edit: er vel ikke alle som husker launch av WoW.. men om man tror at spillet og meaknikken var liket openlyst og infogivende som den er nå så tar dere grundelig feil. Endret 27. mai 2008 av anotherzen Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Mitt eget første inntrykk er for det meste likt med hva som blir påpekt her i artikelen, men jeg har ikke testet PvP delen. En ting som er viktig å huske på med utvikling av spill, det er helt umulig å forutse alt som spillere kan finne på etter at spillet er sluppet. De fleste spill i dag kommer også med sin andel bugs, de burde selvfølgelig vært luket ut, men så lenge de ikke er av en veldig seriøs grad kan man klare å leve med dette, til en ny patch kommer. Hvor bra dårlig gui og slikt oppleves er meget subjektivt, men det kan endres på med mod'er (f.eks fra http://www.conanmods.com/). Konstruktiv kritikk med forslag om hva som bør gjøres for å få det bedre vil nok hjelpe mye bedre en syting over at det ikke er bra nok. Mange er flinke til å bare kommentere hva som er dårlig, uten å komme med noe konstruktivt som kan bidra til forbedringer. Skal bli spennende å se hva de kan få til med AoC, og det er ikke nødvendig å bli større eller direkte konkurere med WoW for å bli en suksess. Hvis de klarer å ta ca 10% av WoW sine abonnenter, så utgjør det ca 1 mill, noe Funcom har uttalt at vil være en enorm sukess (ikke å ta fra WoW, men å få så mange abonnenter). Jeg har det fortsatt morro, men jeg hadde det også morro i WoW i ca 5-6 månder før jeg la det på hylla fordi jeg gikk lei, så gjenstår det å se hvor lenge det varer Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg blir faktisk litt provosert av å lese i VG og DAGBLADET "Vakkreste MMO noensinne" på forsiden osv.Det er 4 år siden nesten siden forrige anstendige MMO kom ut, og de har klart oppdatere grafikken? GRATULERER. Det er som med WoW som det er med Simpsons eller South Park, det er tegne grafikk, du sitter ikke syter over tegningene i simpsons eller south park bare fordi du har sett 300 eller LOTR gjør du vel? Allikevel lider det av instances overalt, loadinger overalt, og statiske karakterer, veldig dårlig combat. Gameplayet med quests osv, er en helt klar kopi, bare mindre å gjøre i Age of Conan enn i spill som WoW f.eks. HVem var det sin utrolig gode ide å lage et spill til flere hundre millioner rettet mot 1 målgruppe? Han må være et geni. Det som provoserer meg mest er at folk som leser Vg og Dagbladet faktisk går inn og kanskje kjøper AoC istedet for et spill som WoW, som har mer av alt, wow med exp pack er billigere også. AoC er mye mindre brukervennlig, og har flust av elendige design valg. Som at det f.eks er mørkt overalt, er helt umulig se noe nesten uten å slå opp gammaen. Begynte lure om det var noe feil med skjermen min, men hadde kompiser som også hadde det like mørkt. Story mode designet er også frustrende dårlig, står du i en samtale med noen og blir angrepet er du død før du kommer deg ut av den...Likevel er det samme effekt som det er av WoW, bare i wow trenger du trykke mindre taster og bruke mindre tid for å oppnå samme resultat. Og hvorfor tar det 2 min scanne filene mine på hardisken hver gang jeg skal inn i spillet? Pyramide questet summerer kanskje opp AoC ganske sålett; kan ikke fullføre questene pga buggs, er utrolig mørkt overalt og henger ei kjerring med puppa framme lenka til veggen for at du skal redde henne. Heller er det ingen plass å finne ut hvor mye 1% defense gir fra et item, så er vanskelig finne ut om et item er bedre enn et annet. Featsa og skillsa er utrolig dårlig balansert, noen funker bare ikke. Det eneste som faktiskt er en forandring med dette spillet fra de andre er musikken og art designet, som begge er bra. Allikevel er jeg ikke imponert over grafikken, ihvertfall ikke etter å ha spilt Crysis. Kanskje at det er et MMO skal unnskylde at det har dårligere grafikk? Hvor mange ting skal bli unnskyldt bare for at det er et MMO egentlig, buggs overalt? nedetid? 100kroner i mnd? halvferdig spill? COME ON!! Håper gamer.no ikke bare praiser dette spillet, som er et steg tilbake for MMOs, til en verden der bare nerder som faktisk klarer tollerer alt mulig manskit og andre ting for å spille spillet. Ingen av tinga jeg har sett er spesielt gode, ingen av tinga er bedre enn i andre MMOs, bortsett fra melee combat, som allikevel er veldig statisk og dårlig. Dette er et helt annet spill. Har du spilt noen andre MMO'er enn WoW? Virker ikke slik. Funcom vil ikke lage et nytt WoW, men heller et annet spill. Er mange som vil spille noe annet enn et spill fylt til randen av små drittunger og flere cheatere enn dopselgere på en lørdag utfor Oslo S. Vi alle vet at det er en gammel oppskrift i AoC. Newsflash: det er det i WoW også. De fant ikke på noe nytt. Var drøssevis av MMO'er før WoW også. På grafikkdelen, kan du ærlig talt ikke si at grafikken ikke er imponerende for å være et så massivt spill? Du kan ikke helt ærlig mene at bare siden et single-player FPS spill som Crysis har bedre grafikk, så er ikke det grafiske i AoC imponerende. Spillet har netopp blitt releasa, å lider av barnesykdommer, slik som alle andre spill har før det. Ting blir retta på hele tida, bugs blir fiksa, nye ting blir adda. Og å si at det er 4 år siden sist "anstendige" MMO kom ut er vel rimelig trangsynt å si. AoC er ikke et WoW med bedre grafikk. AoC er et eget frittstående spill som beklageligvis havna i en sjanger hvor ett enkelt spill tydeligvis har satt standarden for hvordan et spill skal være. Prøver man noe annet blir det slakta ned av unger som ikke har prøvd noe annet enn deres hellige gral (som forøvrig ikke er noe sfor meg og mange andre). Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hva? Når sluttet vi å underholdes av vold? Hadde dere et møte? Kan jeg fremdeles stemme? Jeg som trodde at Tarantino fremdeles var kul og at No Country for Old Men vant Oscar (vent nå litt...) Tarantino er genial. Men det er en tynn linje imellom kul vold og cheesy vold. Lenke til kommentar
Scrubs Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Montolio; AoC prøver kanskje ikke være noe nytt WoW nei, men det er slikt det blir sett på , av alle. Vel nesten alle, det er lett sammenligne de 2 spilla, gameplayet er omtrent helt likt. WoW var ikke første MMORPG nei, men WoW gjorde dem populære. AoC bare offrer gameplay og content for en bedre grafikk, grafikk som vil bli utdatert fort. Jeg sa jeg ikke var imponert over AoC i sin helhet i grafikken, men mange områder er veldig pene å se, og jeg har alt på full på min pc. WoW sin grafikk har en grafikk som ikke så lett eldres, men det har ikke AoC siden det kjører på realisme. Spillet er massivt, men delt opp i forskjellige zoner, med loader av områder hele tiden, så jeg forventa mer. AoC prøver ikke være noe nytt? WTF snakker folk om, løpe rundt gjøre quests få lvl med wizard og warriors. Hva med å komme opp med noe nytt? være litt kreativ? et MMO kan være hva som helst. Det er ikke jeg som er trangsynt når jeg sier de fleste MMOs har vært dårlig, slik er det bare, masse drit spilleren må finne seg i for å spille spillet, som gjør gameplayet dårligere. MMOs har vært en samleplass for nerds før WoW kom ut, og AoC er helt klart en pretender til wow. AoC har "beklageligvis" havna i samme sjanger som WoW? HAHA!!! De kopierer så mange ting rett fra wow at det er ikke artig engang. Og at du er veslevoksen og vil spille bortfra alle kidsa ( som om ikke pupper får mange kids til dette spillet) så gjør ikke det spillet bedre. Communityen er bedre på wow. Blizzard har alltid vært flink til community, det forstår dem har mye å si. Lenke til kommentar
Sverre. Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg blir faktisk litt provosert av å lese i VG og DAGBLADET "Vakkreste MMO noensinne" på forsiden osv.Det er 4 år siden nesten siden forrige anstendige MMO kom ut, og de har klart oppdatere grafikken? GRATULERER. Det er som med WoW som det er med Simpsons eller South Park, det er tegne grafikk, du sitter ikke syter over tegningene i simpsons eller south park bare fordi du har sett 300 eller LOTR gjør du vel? Allikevel lider det av instances overalt, loadinger overalt, og statiske karakterer, veldig dårlig combat. Gameplayet med quests osv, er en helt klar kopi, bare mindre å gjøre i Age of Conan enn i spill som WoW f.eks. HVem var det sin utrolig gode ide å lage et spill til flere hundre millioner rettet mot 1 målgruppe? Han må være et geni. Det som provoserer meg mest er at folk som leser Vg og Dagbladet faktisk går inn og kanskje kjøper AoC istedet for et spill som WoW, som har mer av alt, wow med exp pack er billigere også. AoC er mye mindre brukervennlig, og har flust av elendige design valg. Som at det f.eks er mørkt overalt, er helt umulig se noe nesten uten å slå opp gammaen. Begynte lure om det var noe feil med skjermen min, men hadde kompiser som også hadde det like mørkt. Story mode designet er også frustrende dårlig, står du i en samtale med noen og blir angrepet er du død før du kommer deg ut av den...Likevel er det samme effekt som det er av WoW, bare i wow trenger du trykke mindre taster og bruke mindre tid for å oppnå samme resultat. Og hvorfor tar det 2 min scanne filene mine på hardisken hver gang jeg skal inn i spillet? Pyramide questet summerer kanskje opp AoC ganske sålett; kan ikke fullføre questene pga buggs, er utrolig mørkt overalt og henger ei kjerring med puppa framme lenka til veggen for at du skal redde henne. Heller er det ingen plass å finne ut hvor mye 1% defense gir fra et item, så er vanskelig finne ut om et item er bedre enn et annet. Featsa og skillsa er utrolig dårlig balansert, noen funker bare ikke. Det eneste som faktiskt er en forandring med dette spillet fra de andre er musikken og art designet, som begge er bra. Allikevel er jeg ikke imponert over grafikken, ihvertfall ikke etter å ha spilt Crysis. Kanskje at det er et MMO skal unnskylde at det har dårligere grafikk? Hvor mange ting skal bli unnskyldt bare for at det er et MMO egentlig, buggs overalt? nedetid? 100kroner i mnd? halvferdig spill? COME ON!! Håper gamer.no ikke bare praiser dette spillet, som er et steg tilbake for MMOs, til en verden der bare nerder som faktisk klarer tollerer alt mulig manskit og andre ting for å spille spillet. Ingen av tinga jeg har sett er spesielt gode, ingen av tinga er bedre enn i andre MMOs, bortsett fra melee combat, som allikevel er veldig statisk og dårlig. Ser at du ikkje har spillt wow fra begynnelsen. Var flust med bugs nett som alle andre nylanserte MMORPGer. Du har tydeligvis bestemt deg for at AOC er då forhånd. og det at det er mørtk overalt, bullshit. Spill pokemon der er det masse glade farger. Og dessuten, kan du bygge ein enorm by i level 40/80 i WOW. Nei, kan ha krig med t.d sieg weapons, nei! Combat systemet i WOW går bare på gear og class, i AoC går det mest på skills. Ingen av tinga er bedre enn i andre MMOs? BS Lenke til kommentar
Scrubs Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg spilte wow i begynnelsen, snakker ikke om for 3 år siden, snakker om idag, hvis du skal kjøpe deg et spill, finnes det bedre spill. Når det er så mørkt i en byggning/dungeon at vi ikke ser veggene er det ikke meg det er noe galt med. Bygging av byer og siege osv. var noe jeg så fram til med AoC, men hele greia er instanced, har ikke sett det ikke effekt enda til å se hvor bra det blir. Men det er ikke i en åpen verden osv. så er allerede mye dårligere enn jeg trodde. I dette spillet handler det ikke om class osv? Jeg mener wow var litt ubalansert, helt til jeg pvpa i dette spillet, mot klasser som har samme dmg som meg, healer seg selv, og den som angriper vinner. Dette spillet offrer mye gameplay for pen grafikk, sånn er det bare. Regner med det er mange som er uenig, sånn er det bare. Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hva har de kopiert fra WoW som WoW ikke har tatt fra et spill før det? Oppskriften på et MMO er like gammel som sjangeren. AoC er bare ett til spill i hurven, ikke noe spesielt nyskapende med det bortsett fra combatsystemet som er litt mer interaktivt enn i lignende spill. Det prøver ikke å være WoW. Det er et helt annet spill i en helt annen verden med en helt annen bakgrunn og story. Har du f.eks spilt end-game på AoC? Spillet er såpass nytt så er vanskelig å vite hva spillet har å by på. WoW ved release var ikke så veldig imponerende. En enkelt raid-zone var ikke mye å skryte av. Det er klart at et spill som har vært ute i 4 år er mye mer polisha enn et helt nytt spill som ikke har kommet over barnesykdommene enda. Gi spillet tid til å vokse å utvikle seg før du slakter det med WoW-brillene dine. Communityet til AoC slik det er nå er jo bare en miks av spillere fra alle andre MMORPG'er. Etter et par måneder er det garantert mye mindre unger, og heller fler voksne spillere som setter pris på Conan-universet og litt mer voksent gameplay og content. Tror ikke du har opplevd så veldig mange MMO communities at det gjør noe, så WoW virker vel veldig bra for deg. Rett meg gjerne om jeg tar feil. Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Montolio; AoC har "beklageligvis" havna i samme sjanger som WoW? HAHA!!! De kopierer så mange ting rett fra wow at det er ikke artig engang. Og at du er veslevoksen og vil spille bortfra alle kidsa ( som om ikke pupper får mange kids til dette spillet) så gjør ikke det spillet bedre. Communityen er bedre på wow. Blizzard har alltid vært flink til community, det forstår dem har mye å si. Jeg hadde håpet de hadde kopiert mere når det kommer til UI, noe jeg regner med de gjør, ettersom WoW har det beste user-interfacet fra the getgo i noe som helst mmo. Hvorfor finne opp hjulet på nytt, når det er fint og rundt fra før? Communityen til WoW er gigantisk, men om den er bedre en AoC sin kan du ikke mene, jeg ser akkurat samme trollene og whinerne i alle forum, om det er her, wow eller aoc sine sider. En litt større gruppe sammensmeltede og _litt_ mer mature community vil man finne i AoC, fordi de fleste som kommer til å spille det har emigrert fra WoW (hyborian coalition) for å nevne noen. Disse vet hva de går til og har noen år med hvordan et MMO sin utvikling vil bli. Loadescreene er frustrerende til tider, men nå har det seg at mange av områdene er ganske store også. Litt kipt, men slik er det i LOTRo, Guild Wars (urk), FFxi og andre MMOs og dette er nok en trend som ikke kommer til å blir forandret. Det som er greit med denne type mekanik er at man kan åpne og lukke instancer etter hvilke krav du oppfølger og feks gir deg tilgang til steder som er lukket for andre, hvis du har en nøkkel. Edit: nå høres jeg sikkert ut som en fanboy hehe, men jeg er vel kanskje blitt det etter å spillt det en liten tid. Endret 27. mai 2008 av anotherzen Lenke til kommentar
Juke Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Når det er så mørkt i en byggning/dungeon at vi ikke ser veggene er det ikke meg det er noe galt med. Har du noen eksempler på steder som lider av dette fenomenet så jeg får testet selv? Helst et eller annet sted på/ved Tortage om mulig, har ikke kommet så langt i spillet enda. Lenke til kommentar
Scrubs Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ordla meg kanskje dårlig når jeg sa communityen, altså selveste spillerne var bedre. Men måten blizzard takler communityen på er bedre. Jeg har mer oversikt, og føler meg mer med i verden. Har heller veldig lite kontakt med andre spillere i AoC siden det er 1. for lett 2. ikkenoe spesielt krav til interaksjon. De skulle stjelt mer av UIet ja, jeg forstår ikke helt hvorfor dem ikke bare kopierte chat greia, gjorde det mer customizable, det funker jo så åpenbart på wow. Anyway, er first impresssions tråd dette her. Jeg synes spillet offrer mye gameplay for grafikk, og blir provosert av perfekte anmelderser av et spill som er langt fra perfekt, selvom det er pent se på. Det har veldig dårlig pvp, turn off nr1 for min del. Det er endel dårlige design valg som bare gjør meg frustrert. Som alle MMOS blir det bedre med tid. Jeg er ingen WoW freak, har slutta spilla det spillet for lenge siden, men er lett for meg se at det spillet er bedre, mye lettere komme inn i osv. Forstår ikke helt hvorfor de brukte masse penger på dette, retta det mot 1 type publikum. Med så mye penger forventa jeg mer nytt, ikke bare quest grinding og enda mer grinding. Det er det jeg har sett til spillet så langt. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Dette spillet offrer mye gameplay for pen grafikk, sånn er det bare. Regner med det er mange som er uenig, sånn er det bare. Det er jo fint at dine meninger tilsvarer fakta, så slipper vi andre å tenke selv. Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Loadescreene er frustrerende til tider, men nå har det seg at mange av områdene er ganskestore også. Litt kipt, men slik er det i LOTRo, Guild Wars (urk), FFxi og andre MMOs og dette er nok en trend som ikke kommer til å blir forandret. Det som er greit med denne type mekanik er at man kan åpne og lukke instancer etter hvilke krav du oppfølger og feks gir deg tilgang til steder som er lukket for andre, hvis du har en nøkkel. Har du spilt Lotro? Er seamless zones der og, slik som i WoW. Sjekk fakta eller spill spillet før du sier noe slikt Endret 27. mai 2008 av Montolio Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg er ingen WoW freak, har slutta spilla det spillet for lenge siden, men er lett for meg se at det spillet er bedre, mye lettere komme inn i osv. Forstår ikke helt hvorfor de brukte masse penger på dette, retta det mot 1 type publikum. Med så mye penger forventa jeg mer nytt, ikke bare quest grinding og enda mer grinding. Det er det jeg har sett til spillet så langt. Kom igjen da. Bare siden du ikke føler at spillet ikke måler seg med dine WoW-krav så skulle de aldri ha laget det? Tenker du over ting før du skriver det? Tror du hadde litt for høye forventninger til spillet ved release. Questene i AoC er mye bedre gjennomført enn mesteparten av WoW quests. UI og slikt holder de allerede på å fikse slik at man skal kunne customize det. WoW- UIen er veldig bra, og den var det fra starten, det er jeg helt enig i, men hvorfor skal de kopiere noe som helst fra et annet spill? Selv om UI'en er forferdelig ubrukervennlig (er det et ord?) betyr det ikke at det ikke kan fikses. AoC sliter mest med trivielle ting som er lett å fikse med mindre/større oppdateringer. Etter et halvt år vil spillet trolig ha fortjent de karakterene det fikk. Ingen spill er perfekte ved release. Lenke til kommentar
Sverre. Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg spilte wow i begynnelsen, snakker ikke om for 3 år siden, snakker om idag, hvis du skal kjøpe deg et spill, finnes det bedre spill. Når det er så mørkt i en byggning/dungeon at vi ikke ser veggene er det ikke meg det er noe galt med. Bygging av byer og siege osv. var noe jeg så fram til med AoC, men hele greia er instanced, har ikke sett det ikke effekt enda til å se hvor bra det blir. Men det er ikke i en åpen verden osv. så er allerede mye dårligere enn jeg trodde. I dette spillet handler det ikke om class osv? Jeg mener wow var litt ubalansert, helt til jeg pvpa i dette spillet, mot klasser som har samme dmg som meg, healer seg selv, og den som angriper vinner. Dette spillet offrer mye gameplay for pen grafikk, sånn er det bare. Regner med det er mange som er uenig, sånn er det bare. Sitter og ler av dine latterlige poster. Har ingen problem med at det er mørkt for det stemmer ikkje. Vist du ikkje finner veien gjennom ein instance får du finne ein annen unskyldning enn mørke. Og det du sier at det er nerde spill gir ingen meining, gir 50 spenn på at du ikkje kan forklare kva ordet nerd betyr. Lenke til kommentar
Scrubs Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Montolio; Jeg mener seff ikke dem aldri skulle laga det Ene og alene er det et BRA SPILL. Ikke så bra som folk skal ha det til, men det er bra. Likevel på mange måter dårligere enn andre spill i sjangern(om det skulle ha noe å si). Men det jeg mener, hvorfor brukte dem så mye penger på et spill som hadde ambisjoner som å være rettet mot 1 bestemt målgruppe istedet for en stor? Husker ikke hvor mange millioner dem brukte, men var vel en av de dyreste spilla ever? Det er ingen dårlig ting, forstår det bare ikke. Mye er bra med AoC, questingen er mye mer fun, men alle de gode tinga har blitt sagt tusen ganger her, så tenkte jeg skulle si noen av de dårlige tinga. Hvorfor ikke bare ta UIet fra et annet spill der hvor UIet er bedre? Uiet har trossalt ikke så mye å si om de stjeler, gjør bare spillet lettere å navigere, chatte osv. De har oppdatert chatten idag ser jeg. Noe jeg visste dem kom til å gjøre derfor sa jeg ingenting om det. Og JO , det er for mørkt, mange plasser seg jeg ikke gulvet, veggen, noenting. Som ved black ones, ute er det også mørkt. Ikke uspillelig mørkt, men likevel er verdenen mørk, og der hvor det er virkelig mørkt ser du ingenting. Kanskje jeg må skru opp gammaen, men da blir alle fargene helt gråe og gale, så det ligger i spillet. Om du liker det så, fint for deg. Gidder ikke forklare hva ordet nerd betyr, AoC er ikke et nerd spill...har jeg aldri sagt. Før brukte MMOs å være rettet mot enn mer nerdete målgruppe, før wow kom og gjorde det et spill alle kunne spille. AoC er et steg tilbake i den forrige rettningen, selvom det har mye bra med seg. Det er ikke perfekt, ingenting er. Jeg forventa bedre av et spill som burde ha lært av andre MMOs mer. Alle sammenligner det med wow derfor gjorde jeg det. Ene og alene er nok AoC er bra spill, det ser flott ut og er bra spille, alt det forventa jeg, jeg forventa mer også, men mitt førsteinntrykk er at det ikke er så bra som folk sier. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Men det jeg mener, hvorfor brukte dem så mye penger på et spill som hadde ambisjoner som å være rettet mot 1 bestemt målgruppe istedet for en stor? Conan fra 18-110 år , hva har man mistet? Ungene 10-18 som liker flotte farger. Synnes det er bra med mørke jeg, mørkere= bedre stealth Og mye kulere lysforhold med ild. Har man en billig LCD skjerm /laptop med svake verdier så blir det selfølgelig tamme greier. Er bare lvl 18 nå og synnes jeg har gjort mye spennende. Hva hadde jeg gjort i wow? Drept litt uten for Sw og drept noen fugler i westfall og spammed LFG DM"!""Boost! Endret 27. mai 2008 av War Lenke til kommentar
Sverre. Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Montolio; Jeg mener seff ikke dem aldri skulle laga det Ene og alene er det et BRA SPILL. Ikke så bra som folk skal ha det til, men det er bra. Likevel på mange måter dårligere enn andre spill i sjangern(om det skulle ha noe å si). Men det jeg mener, hvorfor brukte dem så mye penger på et spill som hadde ambisjoner som å være rettet mot 1 bestemt målgruppe istedet for en stor? Husker ikke hvor mange millioner dem brukte, men var vel en av de dyreste spilla ever? Det er ingen dårlig ting, forstår det bare ikke. Mye er bra med AoC, questingen er mye mer fun, men alle de gode tinga har blitt sagt tusen ganger her, så tenkte jeg skulle si noen av de dårlige tinga. Hvorfor ikke bare ta UIet fra et annet spill der hvor UIet er bedre? Uiet har trossalt ikke så mye å si om de stjeler, gjør bare spillet lettere å navigere, chatte osv. De har oppdatert chatten idag ser jeg. Noe jeg visste dem kom til å gjøre derfor sa jeg ingenting om det. Og JO , det er for mørkt, mange plasser seg jeg ikke gulvet, veggen, noenting. Som ved black ones, ute er det også mørkt. Ikke uspillelig mørkt, men likevel er verdenen mørk, og der hvor det er virkelig mørkt ser du ingenting. Kanskje jeg må skru opp gammaen, men da blir alle fargene helt gråe og gale, så det ligger i spillet. Om du liker det så, fint for deg. Gidder ikke forklare hva ordet nerd betyr, AoC er ikke et nerd spill...har jeg aldri sagt. Før brukte MMOs å være rettet mot enn mer nerdete målgruppe, før wow kom og gjorde det et spill alle kunne spille. AoC er et steg tilbake i den forrige rettningen, selvom det har mye bra med seg. Det er ikke perfekt, ingenting er. Jeg forventa bedre av et spill som burde ha lært av andre MMOs mer. Alle sammenligner det med wow derfor gjorde jeg det. Ene og alene er nok AoC er bra spill, det ser flott ut og er bra spille, alt det forventa jeg, jeg forventa mer også, men mitt førsteinntrykk er at det ikke er så bra som folk sier. Du snakker om ting du ikkje veit noko om, på minimum gamma ser eg klart og tydelig. Sjekka synet ditt i det siste? Gå tilbake til wow, du har tydeligvis bestemt deg for at det er bedre sjølv om alle poenga dine blir motbevist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg