Kiruk Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ser også at forfatter rakker litt ned på volden i spillet. Kanskje kan det oppfattes som blodelig til det perverse som det skrives, men det er nå engang sånn conan historiene er. Vedr Pupper og hodeavkutting så ser jeg ikke på dette som en slags billig gimmick, men heller et virkemiddel for å skape en mer troverdig verden. Jeg trenger ingen til å leie meg i handa og skjerme meg for ting jeg "ikke tåler". Denne tankegangen om at det skal "passe alle" har ødelagt mange filmer oppigjennom tiden, og jeg er glad Funcom gjør noe annet. Jeg tror det har mer å gjøre med at det er så overdrevet at det bare blir små-harry? Og jeg sier meg enig at det nok appelerer til "fjortisser" enn voksne akkurat pga at det såpass overdrevet. Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg har spilt litt Lotro, syns grafikken er bra og liker ringenesherre.. men dette ser jo bra ut Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hva? Når sluttet vi å underholdes av vold? Hadde dere et møte? Kan jeg fremdeles stemme? Jeg som trodde at Tarantino fremdeles var kul og at No Country for Old Men vant Oscar (vent nå litt...) Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hva? Når sluttet vi å underholdes av vold? Hadde dere et møte? Kan jeg fremdeles stemme? Jeg som trodde at Tarantino fremdeles var kul og at No Country for Old Men vant Oscar (vent nå litt...) Dette fikk meg til å smile Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Zollid: Så at du klaget over at slåssesystemet gikk mer på stats enn skills, noe jeg er både uenig og enig i. Det kommer veldig ann på, jeg som barbarian på level 12 har greid å ta en conquer, en necromancer og en annen ukjent class på over level 20. Men det kan jo være at jeg hadde flaks Lenke til kommentar
OJodd Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 En oppdatering på Chattesystemet skal allerede være på vei, og det trengs for bare det å legge guildchat og tells i hvert sitt vindu er langt fra smertefritt og slett ikke garantert til å forbli slik du satte det. Kan trygt si at det går an å bli hekta etter bare noen timers spilling, så å måtte ha det i månedsvis for å finne ut om det er bra nok er slett ikke nødvendig. Alle irritasjonsmomenter som rar chat, det faktum at man ikke kan løpe ned der man ikke kan løpe opp (bratte bakker har usynlige vegger når du prøver å løpe ned dem bla) og den uvandte dungeon-designen kommer nok til å forsvinne i løpet av sommeren. Og til (alle?) dere som ikke liker at quester dukker opp som piler og veivisere på minimap: Skru det av! Og vips så må du i alle fall bruke hodet litt mer. Lenke til kommentar
Ascorius Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det finnes en god del ved spillet som må pusses på det gjør det, men det er ting jeg med glede ser gjennom fingrene på så kort etter release, siden det er så utrolig gøy å levelle i dette spillet. Min guardian grinder og grinder horder av mobs samtidig og jeg blir ikke lei. Har spilt mange mmo'er og AoC er av de få der det er kult å spille melee. Eneste som trekker ordentlig ned for meg er amatørmessige trekk en sjelden ser i spill for tiden. Funcom burde kanskje sparke de gutta som har jobba med terreng utendørs (med tanke på det en skal bevege seg rundt i) og de som har satt regler for hvordan karakterer reagerer på bratt terreng. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Og thecrow77, det fins buddy key men den virker ikkje enda pga. av mangel på server kapasitet. Hvilken server? 400.000 spillere nå og dem skryter av at serverene dems kan ta 700.000 uten oppgraderinger. Om det ikke var en bug så trur jeg HS etter res mens man har debuffen fungerer instant Så blir man campet på res så bare HS. Endret 27. mai 2008 av War Lenke til kommentar
arhngrim Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg synes at Funcom har gjort en fabelaktig god jobb på 3D- og musikk-siden, og ikke minst måten man sloss på, men synes spillet bærer preg av at de ikke har tenkt like mye på 2D-presentasjonen. Det er rett og slett for mange lite gjennomtenkte løsninger i brukergrensesnittet. Mye vil sikkert bli fikset etter hvert, men jeg synes det er litt vel tydelig at Funcom ikke bryr seg like mye om brukervennlighet som f.eks. Blizzard. Dermed vil sikkert AoC ende opp som et spill mer for hardcore gamere foran et spill for "alle" slik som WoW er, men Funcom er sikkert fornøyd med de markedsandelene de kommer til å få. Det som imidlertid kanskje betyr spikeren i kisten for min del er måten verdenen oppleves på. Det føles rett og slett ikke som en stor verden - mer en liten verden av en rekke små verdener som man teleportes mellom (med 40-60 spillere i hver verden). Jeg synes at slik instansiering ville ha ødelagt WoW også: tenk om man måtte loade en ny instans hver gang man gikk ut av Ironforge, enda en ny en når en nærmet seg Kharanos, og så igjen idet man gikk inn i vertshuset for å snakke med en fyr. Og enda verre, at han som du løp rett bak plutselig forsvant fordi han havnet i en annen instans. Jeg spiller selv PvE, men en kan jo bare tenke seg hva dette gjør med PvP-følelsen hehe Det blir spennende å se om Funcom kommer til å gjøre noe med dette etter hvert. Det blir nok ikke noe videre abonnement for min del (synd jeg ikke solgte Coll.Edt på Ebay i stedet hehe). Jeg kommer dog til å holde øye med hvordan AoC utvikler seg med tiden og jeg går ikke av veien for å komme tilbake en dag. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) l er måten verdenen oppleves på. Det føles rett og slett ikke som en stor verden - mer en liten verden av en rekke små verdener som man teleportes mellom (med 40-60 spillere i hver verden) Dette er jo pga grafikken kan holdes høy og man slipper å vente 1 million timer på døde mobs spawn som i TBC 16 jan. Om funcom øker serverparken og evt hardwaren så håper jeg de øker størrelsen på sonene evt minimerer antallet. Endret 27. mai 2008 av War Lenke til kommentar
arhngrim Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Dette er jo pga grafikken kan holdes høy og man slipper å vente 1 million timer på døde mobs spawn som i TBC 16 jan. Selvfølgelig, men det kunne ha blitt løst med et eget startområde for hver klasse og variabel spawnrate basert på antall spillere i et område. Mange vil sikkert like denne type verden over en totalt åpen og muligens overbefolket verden, og jeg ser jo selvfølgelig fordelene med en slik verden med tanke på skalering osv. Jeg synes generelt lasteskjermer er noe skit og liker det ikke, spesielt ikke i et MMO. Jeg respekterer valgene Funcom har gjort, men at de valgene som er gjort gjør at AoC kanskje ikke passer for meg. Lenke til kommentar
Erlec Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Helt greit førsteinntrykk men mine øyne sitter skeptisk på lite nyskapende quests. I starten er det meste av det samme ja, men hvis dere kommer lengre inn i spillet så møter dere noen quests som er uvanlige, men spennende. For eksempel, finne løsningen på en mord sak ved hjelp av mordstedene, vitner og mordvåpenet. Eller finne fornærmelser som skal få en bølle til å holde kjeft. Disse har jeg bare møtt i single player spill, men aldri i multiplayer. Håper dere får et bedre inntrykk senere Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hvor stor er sonene egentlig? Jeg foretrekker helt klart en stor, åpen verden, men får man følelsen av at man kan utforske en sone uten at man må se på loadingskjerm etter loadingskjerm hele tiden? For dere som har spilt LotRO, tenk på kartene der. Snakker vi soner på størrelse med The Shire og Evendim, eller er de større? Mindre? Angående questene er det helt klart det blir mye grinding og meningsløse quester. Det sier seg selv at med tre, fire tusen quester kan ikke alle være like originale. Men når det er sagt er det en stor forskjell på å gjøre ting fordi man ikke har noe bedre å foreta seg og å gjøre ting fordi man føler man har en grunn til det. For å ta noen eksempler. Begge er fra LotRO, da det er det mmorpg'et jeg har spilt mest og foretrekker. Dårlig quest: - Det er for mange flaggermus her. Drep ti av dem og få belønning. - Når det er gjort trenger du vel mer å gjøre, så hvorfor ikke kverke noen edderkopper også? Det kryr av dem, så bare drep ti, femten av dem. (denne questen kan for øvrig fint kombineres med andre quester der du møter edderkopper, så det blir ekstra meningsløst.) Bra quest: - En dame har problemer med ulver på gården sin og ble nødt til å stikke av. Dessverre er hønsene hennes blitt igjen, så kan du hente tre av dem? (og ja, det betyr at du må drepe noen ulver) - Ser ut til at ulvene kommer fra en leir et stykke unna, så kan du undersøke det? Ja, det betyr å drepe flere ulver, men bare for å se hvor de kommer fra og hvor farlig de er. - Når du kommer tilbake får du vite at en annen fyr skulle undersøke ulvene, men har ikke kommet tilbake. Kan du redde ham? Han er enkelt nok å finne (det er en svært tidlig quest), men han har prestert å finne lederulven. Det betyr mini-boss. Begge questene er tidlig i spillet og handler om å drepe ting, men den andre gir deg en god grunn til det og føles mer meningsfylt. Endret 27. mai 2008 av thecrow77 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 En oppdatering på Chattesystemet skal allerede være på vei, og det trengs for bare det å legge guildchat og tells i hvert sitt vindu er langt fra smertefritt og slett ikke garantert til å forbli slik du satte det. Jeg likte veldig godt chattesystemet egentlig ut, om man f.eks. trykker på stjernen i chatten så vil du få mulighet til å åpne andre vinduer, og om man lager en custom-chattetab som man bare har tells eller hits eller say inn så kan du bare det. For min del var det veldig greit om man bare jobbet litt med det Lenke til kommentar
OJodd Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg likte veldig godt chattesystemet egentlig ut, om man f.eks. trykker på stjernen i chatten så vil du få mulighet til å åpne andre vinduer, og om man lager en custom-chattetab som man bare har tells eller hits eller say inn så kan du bare det. For min del var det veldig greit om man bare jobbet litt med det Jepp, gjort det, og i noen tilfeller ( alle fall før gårsdagens patch) så ville plutselig for eksempel Guild chat hoppe tilbake til OOC tabben. Resten av UI-et har jeg ikke så mye å si på sånn forøvrig. Sonene er varierte i størrelse, noen er store kanskje som Shire eller litt mindre, mens andre er mindre igjen, men jeg ønsker meg helt klart tilbake til en mer åpen struktur som i WoW, men har egentlig ingenting i mot mer lukkede soner så lenge lastetidene ikke forblir så lange som de innimellom er nå i AoC. Lenke til kommentar
Hai Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 i noen tilfeller ( alle fall før gårsdagens patch) så ville plutselig for eksempel Guild chat hoppe tilbake til OOC tabben. Håper det har blitt fikset, ja. I går endte jeg opp med å bable på norsk på RP-PvE serveren fordi chatten hadde hoppet ut av group. Litt pinlig, men. Ellers syns jeg chatten fungerer greit. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Synes argumentasjonen for å klage på pvp systemet var fryktelig tynn... Hvis du vil spille pvp, spiller du pvp, hvis ikke kan du vel bare holde deg på pve? Er du på en ffa pvp server, kan du ikke forvente annet enn at alle kan drepe deg når som helst, er ditt eget "problem" siden du valgte pvp. Er ihverfall helt udugelig å ha det som et negativt punkt ved spillet. Spesielt når de har lagt opp en racial pvp server, hvor du bare kan angripe andre raser. Da kan man altså også velge en pvp type som er litt mer lik den wow har. Hold dere gjerne til å ta opp tekniske, visuelle og funksjonelle deler av spillet, ikke sutre fordi dere har valgt feil servertype, rase, hårfasong eller noe... I tillegg synes jeg det er mye med interfacet som er dårlig og anti-intuitivt som burde vært tatt med. Friends interfacet er fryktelig klønete, chat er som nevnt ganske dårlig, man kan ikke logge ut og bytte karakter, man må helt ut av spillet osv osv osv. Dette er ting som kan være greit for folk å vite, og som faktisk kan avgjøre om et spill blir likt eller ikke... Lenke til kommentar
Scrubs Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg blir faktisk litt provosert av å lese i VG og DAGBLADET "Vakkreste MMO noensinne" på forsiden osv. Det er 4 år siden nesten siden forrige anstendige MMO kom ut, og de har klart oppdatere grafikken? GRATULERER. Det er som med WoW som det er med Simpsons eller South Park, det er tegne grafikk, du sitter ikke syter over tegningene i simpsons eller south park bare fordi du har sett 300 eller LOTR gjør du vel? Allikevel lider det av instances overalt, loadinger overalt, og statiske karakterer, veldig dårlig combat. Gameplayet med quests osv, er en helt klar kopi, bare mindre å gjøre i Age of Conan enn i spill som WoW f.eks. HVem var det sin utrolig gode ide å lage et spill til flere hundre millioner rettet mot 1 målgruppe? Han må være et geni. Det som provoserer meg mest er at folk som leser Vg og Dagbladet faktisk går inn og kanskje kjøper AoC istedet for et spill som WoW, som har mer av alt, wow med exp pack er billigere også. AoC er mye mindre brukervennlig, og har flust av elendige design valg. Som at det f.eks er mørkt overalt, er helt umulig se noe nesten uten å slå opp gammaen. Begynte lure om det var noe feil med skjermen min, men hadde kompiser som også hadde det like mørkt. Story mode designet er også frustrende dårlig, står du i en samtale med noen og blir angrepet er du død før du kommer deg ut av den...Likevel er det samme effekt som det er av WoW, bare i wow trenger du trykke mindre taster og bruke mindre tid for å oppnå samme resultat. Og hvorfor tar det 2 min scanne filene mine på hardisken hver gang jeg skal inn i spillet? Pyramide questet summerer kanskje opp AoC ganske sålett; kan ikke fullføre questene pga buggs, er utrolig mørkt overalt og henger ei kjerring med puppa framme lenka til veggen for at du skal redde henne. Heller er det ingen plass å finne ut hvor mye 1% defense gir fra et item, så er vanskelig finne ut om et item er bedre enn et annet. Featsa og skillsa er utrolig dårlig balansert, noen funker bare ikke. Det eneste som faktiskt er en forandring med dette spillet fra de andre er musikken og art designet, som begge er bra. Allikevel er jeg ikke imponert over grafikken, ihvertfall ikke etter å ha spilt Crysis. Kanskje at det er et MMO skal unnskylde at det har dårligere grafikk? Hvor mange ting skal bli unnskyldt bare for at det er et MMO egentlig, buggs overalt? nedetid? 100kroner i mnd? halvferdig spill? COME ON!! Håper gamer.no ikke bare praiser dette spillet, som er et steg tilbake for MMOs, til en verden der bare nerder som faktisk klarer tollerer alt mulig manskit og andre ting for å spille spillet. Ingen av tinga jeg har sett er spesielt gode, ingen av tinga er bedre enn i andre MMOs, bortsett fra melee combat, som allikevel er veldig statisk og dårlig. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kanskje sammenligne conan om 4 år med wow i dag? Blizzard er vel litt større en funcom også? Lenke til kommentar
Scrubs Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kanskje sammenligne conan om 4 år med wow i dag?Blizzard er vel litt større en funcom også? Hvor feil blir ikke det ovenfor en person som skal ut å kjøpe seg et spill idag, om dem tar til betraktning at wow er laget av et annet firma, unnskylder det dårligere spill? nei? De skal anmelde spillet, hvor verdt det er å gå ut å kjøpe, ikke om 4 år, men idag. Ville du spilt et dårligere spill bare fordi det var laget av et dårligere firma? For en tankegang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg