Christofferaa Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hei. Jeg har fått 2 nye harddisker i PCen (ersatta de to gammle) Etter instalasjonen og alt det, startet PCen ganske fort. Men i det sisste har den brukt en GOD del lengre tid. Når jeg skrur på, kommer det sånn status "vindu" opp.. som det alltid pleier... så kommer det Windows/vista loading... bla bla, SÅ blir skjermen svart og så står den sånn i sikkert 1 minutt eller no. mens den står sånn på "svart" skjerm, sviver vifta "opp og ned", altså den sviver i 2 sek, så er den stille i 2 sek, så sviver den i 2 sek, osv... Tror det tar ca 1 min... hva skyldes det? Er bare så himmla plagsomt. :/ Takk... Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hei. Jeg har fått 2 nye harddisker i PCen (ersatta de to gammle)Etter instalasjonen og alt det, startet PCen ganske fort. Men i det sisste har den brukt en GOD del lengre tid. Når jeg skrur på, kommer det sånn status "vindu" opp.. som det alltid pleier... så kommer det Windows/vista loading... bla bla, SÅ blir skjermen svart og så står den sånn i sikkert 1 minutt eller no. mens den står sånn på "svart" skjerm, sviver vifta "opp og ned", altså den sviver i 2 sek, så er den stille i 2 sek, så sviver den i 2 sek, osv... Tror det tar ca 1 min... hva skyldes det? Er bare så himmla plagsomt. :/ Takk... Sjekk alt av drivere (hk, gfx, etc) Sjekk hvor mange programmer som er satt til å starte ved oppstart. (scheduler) Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Run/kjør (fra startlinja) --> msconfig Der kan du huka av en god del ting i oppstarten. Det vil hjelpe betraktelig. Du bør også laste ned f.eks 'Registry Mechanic', så får du klarna opp i registeret ditt. Kjør også en defragmentering. Mulig det skyldes alle progs/spill osv du har lagt inn etter installasjon osv 'stjeler' litt av oppstartstiden og gjør den tregere. Prøv det jeg har skrevet over og det vil hjelpe for noe uansett. Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Ok.. har fjernet noen programmer ved oppstart. får vel fjerne litt fler! Ja, jeg har en del spill ol... BTW... Tok tia på oppstarten: 2 minutter tok, cold boot! Er det veldig mye? jeg syns de... hva har dere da? Takk Endret 27. mai 2008 av bfplayer Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ok.. har fjernet noen programmer ved oppstart. får vel fjerne litt fler!Ja, jeg har en del spill ol... BTW... Tok tia på oppstarten: 2 minutter tok, cold boot! Er det veldig mye? jeg syns de... hva har dere da? Takk avhengig av HW det vettu, hva slags maskin har du? Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg har en Dell XPS 420 desktop - Q6600 2.4 GHz Quad - 8800GTX - 3GB RAM - 640 GB HD (ripping) (2x320) Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 LOL... jeg har funnet ut hva det er! Jeg spiller battlefield 2, og jeg pleide å ha spillet i den nederste CD-ROM stasjonen... Når jeg hadde det, tok oppstarten MYE lengre tid.. Nå har jeg battlefield 2 CDen i den øverste CD stasjonen og oppstarten er som normal! Rart men, Det er sannt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå