offroadman Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hallais alle sammen. Har just handla denna og lurte på å kjøpe vista til den... Men går helt i surr ang alle versjonene Hvilke versjon bør jeg kjøpe?? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Windows XP 64 eller Ubuntu 8.04. Lenke til kommentar
elo_ Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Siden det er Vista du vil ha, så er det Vista Home Premium som er det beste alternativet til vanlig hjemmebruk. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 http://www.microsoft.com/windows/products/...ons/choose.mspx Om du ikke vet hvorfor du vil ha Business eller Ultimate etter å ha tatt en titt her på sammenlikningskartet så er nok Vista Home Premium det som er verdt å kjøpe ja. Husk å få kjøpt OEM versjon. Lenke til kommentar
offroadman Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Windows XP 64 eller Ubuntu 8.04. Har prøvd XP64 en gang, har aldri hatt så mye problemer med drivere og slikt i mitt liv.. Har hørt at vista driverne er bedre. Hva er forskjellen på OEM og den andre? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) OEM er billigere fordi det kreves at du kjøper dem sammen med hardware (var opprinnelig ment for PC produsenter, men reglene har sklidd litt ut etter den gang, og Microsoft har vel offisielt uttalt at en hvilken som helst hardware komponent holder). Om butikken nekter deg OEM uten at du også kjøper hardware er det bare å kjøpe en mus etc. til under 100kr, så har du allikevel spart 2000kr fra "fullversjons"-utgaven. Merk at det ikke kommer brukerhåndbok med på OEM, noe jeg tror kommer i andre tilfeller. Endret 26. mai 2008 av radivx Lenke til kommentar
offroadman Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 OEM er billigere fordi det kreves at du kjøper dem sammen med hardware (var opprinnelig ment for PC produsenter, men reglene har sklidd litt ut etter den gang, og Microsoft har vel offisielt uttalt at en hvilken som helst hardware komponent holder). Om butikken nekter deg OEM uten at du også kjøper hardware er det bare å kjøpe en mus etc. til under 100kr, så har du allikevel spart 2000kr fra "fullversjons"-utgaven. Merk at det ikke kommer brukerhåndbok med på OEM, noe jeg tror kommer i andre tilfeller. Så jeg kan bytte hw'n i maskina med OEM-versjonen også? Har hørt at man ikke kan det, da blir det no stress med installasjonen. stemmer det? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Stemmer det. OEM er billigere, men du kan blant annet ikke bytte hovedkort senere. Du kan bytte noen komponenter, men du du mister noen slags poeng for det. Har ikke helt satt meg inn i det. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=788275 se punkt 6. Står en del annen nyttig info om Vista der. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 brukerhåndbok med OS? :o Tror jeg har en til Windows 98, men den stod det jo ingenting i. Da må man kunne lite. Vent nå litt, ja, den trengs til Vista. Men 2000 bare for den, tror ikke det. Hvis man kommer seg på nett (eller har en annen maskin med nett) er det bare å google problemet. Du kan bytte det meste, utenom hovedkort. Men selv da, er det bare å ringe MS og si noe, og så blir den låst opp så du kan bruke nøkkelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå