Gå til innhold

Ny pc, trenger os

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OEM er billigere fordi det kreves at du kjøper dem sammen med hardware (var opprinnelig ment for PC produsenter, men reglene har sklidd litt ut etter den gang, og Microsoft har vel offisielt uttalt at en hvilken som helst hardware komponent holder).

Om butikken nekter deg OEM uten at du også kjøper hardware er det bare å kjøpe en mus etc. til under 100kr, så har du allikevel spart 2000kr fra "fullversjons"-utgaven. Merk at det ikke kommer brukerhåndbok med på OEM, noe jeg tror kommer i andre tilfeller.

Endret av radivx
Lenke til kommentar
OEM er billigere fordi det kreves at du kjøper dem sammen med hardware (var opprinnelig ment for PC produsenter, men reglene har sklidd litt ut etter den gang, og Microsoft har vel offisielt uttalt at en hvilken som helst hardware komponent holder).

Om butikken nekter deg OEM uten at du også kjøper hardware er det bare å kjøpe en mus etc. til under 100kr, så har du allikevel spart 2000kr fra "fullversjons"-utgaven. Merk at det ikke kommer brukerhåndbok med på OEM, noe jeg tror kommer i andre tilfeller.

Så jeg kan bytte hw'n i maskina med OEM-versjonen også? Har hørt at man ikke kan det, da blir det no stress med installasjonen. stemmer det?

Lenke til kommentar

brukerhåndbok med OS? :o

Tror jeg har en til Windows 98, men den stod det jo ingenting i. Da må man kunne lite. Vent nå litt, ja, den trengs til Vista. Men 2000 bare for den, tror ikke det. Hvis man kommer seg på nett (eller har en annen maskin med nett) er det bare å google problemet.

Du kan bytte det meste, utenom hovedkort. Men selv da, er det bare å ringe MS og si noe, og så blir den låst opp så du kan bruke nøkkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...