mp01 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hei ! Jeg kjøpte min nokia n80 i januar 2007 så den er ca. et og et halvt år gammel. Den siste uken har jeg fått to problemer med den. Den ene er at eg må skru på høytalerne for at eg skal høre når eg snakker med noen. Den andre problemet har jeg lagt som bilder.Når jeg skyver mobilen opp og ned så kommer det hvit skjerm med mange streker. Nå lurer jeg på hvilke rettigheter jeg har? Kan jeg levere mobilen der hvor eg køpte den og få pengene tilbake.? Lenke til kommentar
Tevez_91 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg tror du hvertfall kan levere den der du kjøpte den og de sender den til Nokia for reperasjon. Kommer til å ta tid men men. Er vel reklemasjonsrett eller hva det heter på 3 eller 5 år på mobiltelefoner så det skal ikke være noe problem å fikse den. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Du kan ikke få pengene tilbake men du har fortsatt garanti på den, så den kan sendes på service og bli reparert kostnadsfritt så lenge den ikke er utsatt for fukt, slag, eller andre ting som ikke blir dekket av garantien. Du har krav på låne telefon mens telefonen er til service, så lenge servicen tar mer enn 7 dager. (Noen den som regel tar) Reklamasjonen på 5 år er kun på produksjonsfeil og deker ikke like mye som det garantien gjør. Så ta med kjøpskvittering og reis dit du kjøpte den, så sender de den inn. Endret 29. mai 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Du har krav på låne telefon mens telefonen er til service, så lenge servicen tar mer enn 7 dager. Hvor står det? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Du har krav på låne telefon mens telefonen er til service, så lenge servicen tar mer enn 7 dager. Hvor står det? Forbrukerkjøpsloven. (lovdata.no) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå