brune-ha Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Har denne PSUen og lurte på hvor mye sånn ca. den bråker? Andre viftene i Pcen bråker ikke så mye, max 25db men PCen i seg selv bråker en god del! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg har den vifta som følger med i Chieftec Matrix kabinettet...det er en chieftec strømforsyning som er på 360W, den har et støynivå på 12db Det er vel noe rundt der den som du nevner ligger også... Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Hmm, da er det CPU vifta som bråker, men den skal bare bråke 25db Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Enten så kan det være at det ikke stemmer at den kun bråker 25db eller så kan det være at den vifta som sitter på kjøleribba begynner å bli utslitt og at du må kjøpe ny vifte? Hvilken kjøleribbe har du til prosessoren? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Enten så kan det være at det ikke stemmer at den kun bråker 25db eller så kan det være at den vifta som sitter på kjøleribba begynner å bli utslitt og at du må kjøpe ny vifte? Hvilken kjøleribbe har du til prosessoren? Har en møkka vifte Spire FalconRock II ™ Hvem syns du jeg bør kjøpe? Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Nå bråker også hdene en hel del, forbanna irritende til tider... Feks WD sine hder Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Denne virka grei: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTST1 16db hvis du skal ha en stille en... Den gir god nok kjøling til prosessoren... Det blir vanskelig å finne en kjøler som kjøler godt hvis den skal være rolig... Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Ja, men da blir den sinnsykt varm. kameraten min sin XP 2000+ Palemino blir ca. 60 grader Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg har den vifta som følger med i Chieftec Matrix kabinettet... Hva har det med PSU'et å gjøre? det er en chieftec strømforsyning som er på 360W, den har et støynivå på 12db Det er vel noe rundt der den som du nevner ligger også... Hvor har du fått det fra? Chieftec sine strømforsyninger er temp. regulerte og støyer da etter hvor varmt det er i kabinettet ditt. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg har den vifta som følger med i Chieftec Matrix kabinettet... Hva har det med PSU'et å gjøre? det er en chieftec strømforsyning som er på 360W, den har et støynivå på 12db Det er vel noe rundt der den som du nevner ligger også... Hvor har du fått det fra? Chieftec sine strømforsyninger er temp. regulerte og støyer da etter hvor varmt det er i kabinettet ditt. Hos meg går den på fult hele tiden, hva kan være skylden på deg? Har fem kabinettvifter Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 viftfa på skjermkortet bråker sikkertt hos deg også Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 viftfa på skjermkortet bråker sikkertt hos deg også Hadde glemt den, er et MSI 4800SE (Kjøpte 4400 som ble ødelagt). Bråker det mye? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Glemte å nevne at det var vifta i PSU'en...men du fatta vel det?? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Glemte å nevne at det var vifta i PSU'en...men du fatta vel det?? Skjønte ikke det med engang, men ca. hvor mye bråker den? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 ja...12db Ok, misforsto deg litt. Du skrev "glemte å nevne at det var psu vifta", skjønte liksom det Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 ja...12db Er ikke 12db vifter i Chieftec strømforsyninger. Si meg hvorfår du det fra? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 ja...12db Er ikke 12db vifter i Chieftec strømforsyninger. Si meg hvorfår du det fra? Er litt interesert å vite det jeg å Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 ja...12db Er ikke 12db vifter i Chieftec strømforsyninger. Si meg hvorfår du det fra? Er litt interesert å vite det jeg å Er ikke sikker, men tror vifta i PSU'et mitt gikk på fullt i stad 2500rpm stod det akkurat, og jeg tror ikke dette er så langt ifra sannheten. Det bråkte heller ikke spesielt mye, vil nok tippe noe rundt 25db(syns jeg kan huske å ha lest det et sted på internett). Høres ut som en vanlig 80mm vifte som skyver litt luft. Du kan jo sjekke om det er skjermkortet ved å stoppe vifta med fingeren... samme måte kan du bruke på resten av viftene i maskina også for å finne støykilden. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg har lest en plass at den var det...husker ikke hvor men det kan stemme fordi jeg hører den ikke, selv når jeg har øret intil, jeg kjenner bare noe luft som kommer ut...resten av viftene mine i pc'en er på 25db og de bråker endel mer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå