Gå til innhold

Chieftec 340W, bråker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har den vifta som følger med i Chieftec Matrix kabinettet...det er en chieftec strømforsyning som er på 360W, den har et støynivå på 12db :)

Det er vel noe rundt der den som du nevner ligger også... :yes:

Lenke til kommentar

Enten så kan det være at det ikke stemmer at den kun bråker 25db eller så kan det være at den vifta som sitter på kjøleribba begynner å bli utslitt og at du må kjøpe ny vifte? Hvilken kjøleribbe har du til prosessoren?

Lenke til kommentar
Jeg har den vifta som følger med i Chieftec Matrix kabinettet...

Hva har det med PSU'et å gjøre?

det er en chieftec strømforsyning som er på 360W, den har et støynivå på 12db :)

Hvor har du fått det fra? Chieftec sine strømforsyninger er temp. regulerte og støyer da etter hvor varmt det er i kabinettet ditt.

Lenke til kommentar
Jeg har den vifta som følger med i Chieftec Matrix kabinettet...

Hva har det med PSU'et å gjøre?

det er en chieftec strømforsyning som er på 360W, den har et støynivå på 12db :)

Hvor har du fått det fra? Chieftec sine strømforsyninger er temp. regulerte og støyer da etter hvor varmt det er i kabinettet ditt.

Hos meg går den på fult hele tiden, hva kan være skylden på deg?

Har fem kabinettvifter

Lenke til kommentar
ja...12db

Er ikke 12db vifter i Chieftec strømforsyninger. Si meg hvorfår du det fra?

Er litt interesert å vite det jeg å :)

Er ikke sikker, men tror vifta i PSU'et mitt gikk på fullt i stad 2500rpm stod det akkurat, og jeg tror ikke dette er så langt ifra sannheten. Det bråkte heller ikke spesielt mye, vil nok tippe noe rundt 25db(syns jeg kan huske å ha lest det et sted på internett).

Høres ut som en vanlig 80mm vifte som skyver litt luft.

Du kan jo sjekke om det er skjermkortet ved å stoppe vifta med fingeren... samme måte kan du bruke på resten av viftene i maskina også for å finne støykilden.

Lenke til kommentar

Jeg har lest en plass at den var det...husker ikke hvor men det kan stemme fordi jeg hører den ikke, selv når jeg har øret intil, jeg kjenner bare noe luft som kommer ut...resten av viftene mine i pc'en er på 25db og de bråker endel mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...