Gå til innhold

Seriøs spådom fra Norges største spåsenter

Anbefalte innlegg

Bruker de riktig strategi er det ingen som kan si at spådommene ikke går i oppfyllelse. Prøver man å teste dem under kontrollerte forhold, sier de bare at det «ikke funker akkurat nå» (les om Uri Geller, helt sprøtt). Ironien er at kun de mindre utspekulerte spåkonene kan dømmes. Verstingene er så godt som immune.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er mest deprimerende synes jeg, er at veldig mange av disse spåmennene og spådamene faktisk selv genuint tror at de har disse påståtte evnene.

Så selv er de overbevist om at de leverer ekte vare.

Juge så de tror det selv med andre ord... Eller nesten, for de selv ER overbevist selv om at de leverer ekte vare fordi det i deres verden ER ekte vare.... Lure seg selv så de tror på det da... :)

Og hvem kan klandre dem for det? De har jo ingenting direkte å sammenligne seg med heller.... så da må det være ekte vare da? Ikke for oss andre, men for dem. De "juger" ikke direkte hvis du skjønner...?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Åååhn, når jeg snakket om ligninger, tenkte jeg bare på Ayreons "The Human Equation" :love:

Der har du intelligent musikk!

"Filosofi og etikk" burde vært pensum i grunnskolen, i stedet for KRL.

Jeg vet jeg poster dette på helt feil plass, men jeg bare sier: Spådom er tull og fanteri, så lenge det kan spås om 100 forskjellige ting som ikke har noe med hverken personen, historiebøker eller hverandre å gjøre.

Endret av Zaran
Lenke til kommentar

Synes man kan beholde KRL men ha litt mer ting som for eksempel forskningsetikk og argumentasjon osv. der.

Men det jeg kom for å si var at vi skulle ha satt opp en teletorgtjeneste for tulletjenester. For eksempel en spåtjeneste der vi slår opp svaret på internett eller kaster D20-terning, eller en telesextjeneste der samtalen plutselig blir

bloodninja: Oh yeah, aight. Aight, I put on my robe and wizard hat.

BritneySpears14: Oh, I like to play dress up.

bloodninja: Me too baby.

BritneySpears14: I kiss you softly on your chest.

bloodninja: I cast Lvl. 3 Eroticism. You turn into a real beautiful woman.

BritneySpears14: Hey...

bloodninja: I meditate to regain my mana, before casting Lvl. 8

Eller noe slikt. Så lenge det er lovlig da.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Jeg sitter med dagens Dagbladet i hånden og observerer at de har en egen side med slike svindeltjenester. Jeg antar at de fleste her inne husker at Dagbladet og flere andre aviser tidligere annonserte for såkalte sextelefoner, men at de annonsene ble fjernet etter blant annet massivt press fra diverse feministorganisasjoner (Nettavisen: Dagbladet fjerner sexannonser).

Hva om vi prøver å få til det samme med disse spåtjenestene? Jeg blir i allefall flere titalls (vanskelig å kvantisere, men skitt au!) ganger mer provosert av Synske Chani enn Lystige Linda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...