Imsvale Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Bruker de riktig strategi er det ingen som kan si at spådommene ikke går i oppfyllelse. Prøver man å teste dem under kontrollerte forhold, sier de bare at det «ikke funker akkurat nå» (les om Uri Geller, helt sprøtt). Ironien er at kun de mindre utspekulerte spåkonene kan dømmes. Verstingene er så godt som immune. Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det som er mest deprimerende synes jeg, er at veldig mange av disse spåmennene og spådamene faktisk selv genuint tror at de har disse påståtte evnene. Så selv er de overbevist om at de leverer ekte vare. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Det som er mest deprimerende synes jeg, er at veldig mange av disse spåmennene og spådamene faktisk selv genuint tror at de har disse påståtte evnene.Så selv er de overbevist om at de leverer ekte vare. Juge så de tror det selv med andre ord... Eller nesten, for de selv ER overbevist selv om at de leverer ekte vare fordi det i deres verden ER ekte vare.... Lure seg selv så de tror på det da... Og hvem kan klandre dem for det? De har jo ingenting direkte å sammenligne seg med heller.... så da må det være ekte vare da? Ikke for oss andre, men for dem. De "juger" ikke direkte hvis du skjønner...? Endret 27. mai 2008 av RWS Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Tja, folk tror på dem, diffuse spådommer går i oppfyllelse. Hvordan kan man ikke tro at man har magiske krefter? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Åååhn, når jeg snakket om ligninger, tenkte jeg bare på Ayreons "The Human Equation" Der har du intelligent musikk! "Filosofi og etikk" burde vært pensum i grunnskolen, i stedet for KRL. Jeg vet jeg poster dette på helt feil plass, men jeg bare sier: Spådom er tull og fanteri, så lenge det kan spås om 100 forskjellige ting som ikke har noe med hverken personen, historiebøker eller hverandre å gjøre. Endret 28. mai 2008 av Zaran Lenke til kommentar
MrGs Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Synes man kan beholde KRL men ha litt mer ting som for eksempel forskningsetikk og argumentasjon osv. der. Men det jeg kom for å si var at vi skulle ha satt opp en teletorgtjeneste for tulletjenester. For eksempel en spåtjeneste der vi slår opp svaret på internett eller kaster D20-terning, eller en telesextjeneste der samtalen plutselig blir bloodninja: Oh yeah, aight. Aight, I put on my robe and wizard hat. BritneySpears14: Oh, I like to play dress up. bloodninja: Me too baby. BritneySpears14: I kiss you softly on your chest. bloodninja: I cast Lvl. 3 Eroticism. You turn into a real beautiful woman. BritneySpears14: Hey... bloodninja: I meditate to regain my mana, before casting Lvl. 8 Eller noe slikt. Så lenge det er lovlig da. Endret 29. mai 2008 av MrGs Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Digget denne: Irene SunshineFå de svarene jeg trenger fra høyere makter Men hva med spørsmålene til kundene da? Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Og her er en av disse vanlige historiene vi leser om: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/04/537169.html Dette er jo helt klart ikke de skarpeste knivene i skuffen for å si det sånn. Verken de som tror de har evnene, eller de som bruker av sin egen trygd for å betale disse svindlerne. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Og her er en av disse vanlige historiene vi leser om:http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/04/537169.html Gledelig at noen ble dømt. Nå er det bare å slenge resten av bedragerne i fengsel og kaste nøkkelen. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 slike spådommsdamer er bare bullshit. burn witch! burn! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Jeg sitter med dagens Dagbladet i hånden og observerer at de har en egen side med slike svindeltjenester. Jeg antar at de fleste her inne husker at Dagbladet og flere andre aviser tidligere annonserte for såkalte sextelefoner, men at de annonsene ble fjernet etter blant annet massivt press fra diverse feministorganisasjoner (Nettavisen: Dagbladet fjerner sexannonser). Hva om vi prøver å få til det samme med disse spåtjenestene? Jeg blir i allefall flere titalls (vanskelig å kvantisere, men skitt au!) ganger mer provosert av Synske Chani enn Lystige Linda. Lenke til kommentar
MrGs Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) I Storbritannia må de nå opplyse om at spåtjenestene kun er til underholdning. http://business.timesonline.co.uk/tol/busi...icle3987725.ece Oppdatering: Siden dette er et EU-direktiv som skal implementeres, skal ikke dette også innføres i Norge? Endret 10. juni 2008 av MrGs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå