Gå til innhold

Seriøs spådom fra Norges største spåsenter

Anbefalte innlegg

300x250.jpg

6. Pris

Samtalene har en fast pris kr. 29,90 pr. min. Fakturagebyr (kr. 45,-) samt en oppkoblingsavgift (kr. 59,-) kommer i tillegg pr. faktura.

Senest i dag så jeg også overskriften "Best til å spå" som tydeligvis var overskriften for en pris en hadde fått siden hun var flinkest til å spå.

Et annet eksempel er fra radioen noen måneder tilbake der en spåkone ble intervjuet. Hun fortalte at hun kunne spå fortid, men var best på fremtid. Intervjueren spurte henne "Kan du spå noe i fremtiden? (som eksempel)"

- "Ja, jeg spår at i 2010 da skal jeg ut og reise masse". (sikkert etter å ha tjent ni millioner minuttpris av å utnytte svake mennesker)

Er det ingen andre som føler direkte avsky?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før trodde jeg på Åndenes Mat osv. Nå har jeg skjønt hvor latterlig det er. Jeg mener det bør bli ulovlig å sende slike programmer. Ytringsfrihet er bra, men det bør ikke tillates å sende løgnaktige programmer på riksdekkende tv. Jeg blir sint på disse kvinnene. Udugelige kvinner som utnytter naive og svake mennesker og suger penger ut av dem. De er gode på bullshit, det skal de ha.

Lenke til kommentar
Ett problem er at de gjemmer seg bak diffuse spådommer, og med letthet sniker seg unna når noen prøver å anklage dem for å bedrive «profesjonell» gjetting.

Må være noe sånt. Jeg har aldri giddet å kaste bort pengene mine på de nepene.

Lenke til kommentar
Folk er tydeligvis dumme og/eller desperate nok til å la seg lure. Da kan de bare ha det så godt.

Poenget er vel ikke at det er så forferdelig trist at folk som vil bedras faktisk blir bedratt. Poenget er at det er latterlig at disse king size ass-chicksa tjener fett på bullshiten sin.

Lenke til kommentar
Folk er tydeligvis dumme og/eller desperate nok til å la seg lure. Da kan de bare ha det så godt.

Det synes jeg er et tåpelig standpunkt. Det er da vel nettopp folk som er desperate eller ikke har så mye "håndbagasje" som trenger en viss form for beskyttelse mot å utnyttes.

Hvis folk er svake og/eller feige nok til å la seg rane på gata så kan de kanskje også bare ha det så godt?

Når det er sagt, så er det vel vanskelig å finne noen måte å stoppe dette, akkurat som det er vanskelig å stoppe religiøse grupperinger som bevisst søker ut sårbare eller svake personer.

Men det betyr da vel for pokker ikke at man skal drite i folk fordi om man synes de er mindre smarte enn en selv?

Lenke til kommentar

Hvis folk er svake og/eller feige nok til å la seg rane på gata så kan de kanskje også bare ha det så godt?

Ikke noe med saken å gjøre. Man velger ikke å bli rana, men man velger å bruke penger på en spåkone.

Lenke til kommentar
Senest i dag så jeg også overskriften "Best til å spå" som tydeligvis var overskriften for en pris en hadde fått siden hun var flinkest til å spå.

Ha. Den der kan skape litt drama, for hvordan ble hun kåret til "beste" spådame? Da kommer vel de andre spådamene til å klage på at hun bruker villedende markedsføring?

Lenke til kommentar
Er du virkelig så idiot at du bruker penger på det der så fortjener du virkelig ikke noe annet.

Helt uenig. Her kommer markedsføringsloven inn igjen. Ville det blitt godtatt hvis telenor hadde lovet at deres produkter førte til bedre helse og noen trodde på det? Nei. de som tror på det er kanskje uvitende og dumme, men det betyr på ingen måte at samfunnet skal godta at det skjer. Svindel er fortsatt svindel selv om de som blir svindlet ikke er klar over det selv.

Lenke til kommentar
Er du virkelig så idiot at du bruker penger på det der så fortjener du virkelig ikke noe annet.

Helt uenig. Her kommer markedsføringsloven inn igjen. Ville det blitt godtatt hvis telenor hadde lovet at deres produkter førte til bedre helse og noen trodde på det? Nei. de som tror på det er kanskje uvitende og dumme, men det betyr på ingen måte at samfunnet skal godta at det skjer. Svindel er fortsatt svindel selv om de som blir svindlet ikke er klar over det selv.

Men her snakker vi jo om, ihvertfall litt, en gruppe mennesker som vil bli svindlet... Men loven skal være lik for alle. En ting som forundrer meg er at disse spåkonene faktisk har konkurert, tilsynelatende, om hvem som er best til å spå... men vet de ikke dette fra før da? :p

Og som sagt før, hadde disse spåkonene reist land og strand rundt i gamle campingvogner hvis de er så gode som de sier de er? Nei, da hadde de vunnet i lotto hele gjengen og reist til syden. Dette er jo svindel fra a til å dette, helt klart. Men de er vel der for en gruppe mennesker der stammen når helt opp til de øverste grenene.. hva vet jeg? :) Spåkone for lettlurte? he he

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Men her snakker vi jo om, ihvertfall litt, en gruppe mennesker som vil bli svindlet...

Om det er én eller hundre eller tusen burde være revnende likgyldig. svindel er svindel. Jeg lurer bare hvordan de holder seg under radaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...