Liddell Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Er det noen som kan forklare hva garantien dekker, som ikke dekkes på reklamasjon? Er nok feil sted å poste, men visste ikke hvor denne tråden skulle ligge. Mods må bare flytte den. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Hva garantien dekker varierer fra produsent til produsent og produsentene kan bestemme dette selv. Vanligvis er det liten praktisk forskjell for oss i Norge ettersom vi ulikt de fleste andre land har en helt fantastisk forbrukerkjøpslov som dekker det meste av feil, mangler og svakheter ved varer vi kjøper som forbrukere. Den viktigste forskjellen er kanskje at garantikrav skal rettes mot produsenten, mens reklamasjonskrav skal rettes mot selgeren. Endret 26. mai 2008 av ventle Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 enkleste måten å forklare dette på er vel: reklamasjon er noe som er lovfestet og vedforbrukerkjøp så angis det hva en forbruker har rett på i forhold til reklamasjon. for at et produkt som selges i norge skal kunne ha garanti må garantien gi bedre vilkår en de som angis i forbrukerkjøpsloven. dette er ved forbrukerkjøp. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Men ved kjøp av f. eks. Dell XPS m1530, er det da noen vits å bruke over 1000 kr på et år ekstra garanti? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Akkurat det har vært diskutert før, og konklusjonen ble definitivt nei. Denne ekstra garantien dekker ingenting som ikke er dekt i forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå