Gå til innhold

[LØST!]Problemer med 360 på PC Skjerm!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt en VGA HD Kabel (Microsoft Genuine), men nå har jeg koblet den sammen og bytter INPUT selection til analog 2, men får ingen signal :ohmy:. Får bare "No Signal" på skjermen : /.

Er det noe spesielt jeg må gjøre?

Har en Packard Bell Maestro 190W

Takk skal dere ha (var noen på forumet som sa tidligere at det skulle gå, men funker ikke her :()

PS: Kjøpte denne: 127808249_o.gif

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor de to ledningene (rød og hvite skal) kan noen guide meg?

EDIT:

Kom på en ting, ser ut til at kabelen jeg kjøpte har ingen som helst switch til å bytte mellom HDTV og standard TV. Har en 52" Plasma TV i stua og spiller som regel på den. Kan jeg ta med 360'en bort dit og bytte alle innstillinger til TV for at det skal funke. Bare en tanke, kan noen verifisere eller evt. falsifisere denne teorien?

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar

hehe, du har kjøpt en piratkabel. (NOT microsoft) :)

jeg kjøpte også en slik en engang itiden, jeg fikk merkelige farger på pc skjermen.

hvis du kjøper den originale, (på ebay f.eks) er det uttak for optisk og da har du løst lydproblemet ditt. (ugh, hvis hovedkortet har spdif da?)

hvis du absolutt må bruke denne kabelen må du ha en overgang fra phono til minijack(stereo). Og dermed putte minijacken inn i lydkortet på pcen din (audio in). (husk å huk av for audio inn i voluminnstillinger.

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

Damn, trodde jeg kjøpte den ekte da jeg betalte på Ebay, vel du får det du betaler for : /.

Du sa at det er optisk uttak eller noe sånt, hvor på kabelen pleier den å være (Microsoft versjon).

Èn ting til, hvordan kan jeg få oppløsningen min på 1440x900 (Monitoren min er 190 Widescreen, litt kjipt å spille på 1024x(et eller annet).

Finnes det en måte å gjøre det på, eller funker det ikke?

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar
det optiske uttaket er på den klumpen som er i xboxen.(originale)

du setter vel oppløsning i "system, console settings, display"

tror den originale kabelen skal koste rundt 15 dollar inkl frakt, den du kjøpte kosta vel ca 6......

Jada, men ser ingen alternativ til 1440x900..

Lenke til kommentar

Heller ikke noe alternativ for det fra 360 heller. Widescreen er jo som kjent 16/9 format, det gir deg 16:9=1.7778.

1440:900=1.6

Dvs at 1440x900 aldri vil kunne vise Widescreen materiale uten å enten foreta kutting i kantene eller skalering til ditt format.

Selv har jeg skjerm som viser 1680x1050 og dermed samme forhold som du har. Det ser ikke helt riktig ut, men ikke verre enn at jeg lever med det, men jeg foretrekker bildet litt strekt fremfor kutting i kantene. (All bearbeiding av signalet fører til tap av kvalitet)

edit:

Kabelen du har kjøpt er mer eller mindre den samme som den offisielle fra MS, men den fra MS har i tillegg til de røde og hvite RCA-pluggene også grensesnitt for komponenttilkobling. Dvs at de har en rød, en grønn og en blå RCA-plugg i tillegg. Så sålenge du kun skal koble til en PC-skjerm(som sjeldent har komponentinngang)med VGA pluggen så gjør kabelen helt sikkert jobben like godt som MS sin.

Som

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
edit:

Kabelen du har kjøpt er mer eller mindre den samme som den offisielle fra MS, men den fra MS har i tillegg til de røde og hvite RCA-pluggene også grensesnitt for komponenttilkobling. Dvs at de har en rød, en grønn og en blå RCA-plugg i tillegg.

Er du sikker?

MS vga kabelen jeg kjøpte i februar 2006 har ikke noen komponent kabler på seg. Den har kun VGA med RCA plugger for lyd og uttak for optisk lyd. I tillegg kom den med en vga adapter for du som har to hunn kontakter og en overgang for RCA til 3,5mm jack plugg.

Lenke til kommentar

Du har helt rett, det er jeg som blander. Jeg har jo selvfølgelig også HD-komponentkabelen som jeg bruker til å koble til Full-HD plasmaen min og denne har jo disse ledningene ekstra, ikke VGA utgaven. Ikke lett å huske forskjellen når det er lenge siden man så på kablene og man har 2 forskjellige 360'er stående rundt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...