Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter og knoter fram en Gaming-PC som forhåpentligvis skal ta meg gjennom året på standsmessig vis. Gryterett hadde ett oppsett jeg likte, så jeg baserte mye på det. Jeg har ikke bygget PC på flere år nå, så jeg er litt ute av det hele.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73704

Jeg har imidlertid noen spørsmål...

Aller først - ser dette greit ut? Jeg skiftet ut PSU'en til Gryterett for å få en stillere PC, og også ha litt ekstra å gå på. Jeg har også valgt en annen harddisk som skal være noe stillere (denne maskinen må stå i stua for nå). Mitt oppsett inkluderer også skjerm, tastatur og mus.

Jeg er litt småskeptisk til kabinettet - det scorer bra på tester men jeg er ikke helt sikker på om blå LED'er er noe å ha i stua. Går de ann å skru av / demontere slik at jeg kan få det mørkt i rommet?

Er det verdt det å gå opp i pris for å få en annen PSU i forhold til Corsair'en til Gryterett? Fant ingen anmerkninger på den når det kom til støynivå så jeg safe't. Er det nødvendig?

Slik jeg leser testene er altså 9800 GX de skjermkortene som nå gir mest bang-for-buck. Kan dette stemme, eller er jeg helt på vidda? Er som sagt litt ute av det..

Jeg skal selvsagt bygge selv (det er jo der mye av moroa ligger). Er det smartest å prøve å bestille mest mulig fra en forhandler, eller?

Ellers noen anmerkninger?

På forhånd takk!

-MD

Endret av MasterDirk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha den i stua ville jeg valgt Antec P182 kabinett, da dette sies å være blant de mest "stillegående" kabinetta. I tillegg er det mye mer stilrent enn 900 (uten leds osv). Når det gjelder grafikkort får du mer ytelse for penga dersom du går for 8800 GT/GTS. Disse støyer i tillegg mindre enn 9800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...