iMarius Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Samsung 256GB SSD *sikle på* 200MB/sec les og 160MB/s skriv begynner da å bli ganske akseptabelt, hehe.. Endret 26. mai 2008 av Dune1982 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Du må sikle lenge ;-) Samsung lanserer i "kjent stil" lenge før de kan levere. De forventer å begynne produksjon ved slutten av året. Uansett er dette et stort steg frem og ytelsen er jo uhørt bra! Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Den nye disken er en MLC. Se forøvrig her for litt informasjon om MLC vs SLC (Multi level cell vs Single level cell) Link til Wikipedia Noen andre interessante artikler finner dere her. Kan vi stole på SSD? Myter om SSD SLC vs MLC i Enterprise array edit:skrivefeil Endret 26. mai 2008 av Anvil Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Den nye disken er en MLC.Se forøvrig her for litt informasjon om MLC vs SLC (Multi level cell vs Single level cell) Link til Wikipedia Noen andre interessante artikler finner dere her. Kan vi stole på SSD? Myter om SSD SLC vs MLC i Enterprise array edit:skrivefeil Interessante lenker, jeg har lenge vært skeptisk til påstandene om SSD sin dårlige varighet, og disse får meg ikke akkurat til å stole mer på nevnte påstander. AtW Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Nei, MLC er ikke helt bra tydeligvis. (med dagens teknologi vel og merke) SLC derimot, med en estimert varighet på 51år er jo akseptabel ;-) Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Samsung lanserer i "kjent stil" lenge før de kan levere. men ting er på gang så får vi vente på pris, stabilitet og holdbarhet. hade vært arti med en så kjapp disk Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Ser for meg et slikt monster i RAID 0. SDD skalerer jo som sagt langt bedre i RAID 0 enn vanlige harddisker. Nå når vi snart SataII (300MB/s) flaskehalsen. Satser på at det kanskje kommer noe nytt/forbedring. Endret 26. mai 2008 av andrull Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Samsung lanserer i "kjent stil" lenge før de kan levere. men ting er på gang så får vi vente på pris, stabilitet og holdbarhet. hade vært arti med en så kjapp disk Jeg regner med at dette er en skikkelig lansering og da vil de ikke kunne komme med et produkt som mangler hverken stabilitet eller holdbarhet. Det er imidlertid en MLC disk og den har ikke samme "holdbarhet" som SLC. Jeg venter i spenning, størrelsen er rett (256GB er passe), så får vi se hva prisen blir. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Fant denne informasjons "videoen" hos Samsung. Link Er nok noe som er satt litt på spissen her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå