Resus Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Tittelen sier det meste. Har Excel 2007. Jeg skal lager linjediagrammer med ufullstendige datasett. Problemet er at Excel ikke tegner noen linje der det er åpne celler i datatabellen. Jeg tror jeg har funnen løsningen som er å skrive inn NA() eller #N/A i den engelske versjonen. Disse fungerer ikke i den norske utgaven. Noen som har tips? Endret 26. mai 2008 av Resus Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 =IT() Returnerer feilverdien #I/T. #I/T er en feilverdi som betyr at "ingen verdi er tilgjengelig". Bruk IT til å merke tomme celler. Ved å sette inn #I/T i celler der du mangler informasjon, unngår du at tomme celler ved en feil blir tatt med i beregninger. (Når en formel refererer til en celle som inneholder #I/T, returnerer formelen feilverdien #I/T.) Skjønner ikke hvorfor de skal ha oversettelser i FORMLENE. Mye enklere å ha et sett med formler å forholde seg til samt at det er lettere å få support på nettet. Evt kunne MS laget Excel så det støttet engelske formler uansett språk men den gang ei... Lenke til kommentar
Resus Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Tusen takk for svar. Da slipper jeg å få grå hår foreløpig. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Skjønner ikke hvorfor de skal ha oversettelser i FORMLENE. Mye enklere å ha et sett med formler å forholde seg til samt at det er lettere å få support på nettet. Evt kunne MS laget Excel så det støttet engelske formler uansett språk men den gang ei... Skjønner ikke at folk velger norsk versjon av Office pakken heller jeg da... Er mye greiere med engelsk, og mer universalt. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Excel 2007 har språkpakker man kan kjøpe og koble til ganske billig, så den blir flerspråklig. Det er også ganske enkelt å hente/skrive Engelske formler inn i hvilkensomhelst språkversjon ved hjelp av litt VBA-programmering. (reply for eksempler hvis spesielt interessert) Grunnen til oversettelsene er nok at dette er lavterskel-produkter på basis bruk, og at mange språk er mindre beslektet fra engelsk enn hva vi er. AVERAGE er ikke åpenbart det mest brukervennlige for gjennomsnitt i serbia, ungarn, finland, russland, ... Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå