Gå til innhold

Hvilken av disse to bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså jeg ville sagt det ja, hvis du gjerne vil ha maksimal ytelse burde du gå for det beste. Men hvis du er redd for at pengene dine går fra deg kan du alltids gå for Fujitsu Siemens PC-en, men bare så du vet det så er Acer pc'ene knallgode. Hvertfall den som du ser der, en for 1k mindre er blitt kåret til best i test, og den var med mye dårligere skjermkort enn denne.

Ps. En kamerat av meg kjøpte nesten den samme laptopen for 13k :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvor mye penger vil du bruke?

 

Forslag:

 

Dell XPS m1530

 

Komponenter

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

1 års begrenset garanti

2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm

15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

 

PRIS: 7174 kr inkl frakt!

 

Siden spilling er ditt hovedfokus, er dette et mye bedre valg for ca en stor lapp mer.

 

Dell XPS m1530

15% rabatt.

Endret av Kjetil91
Lenke til kommentar

Jeg selv var bestemt på å kjøpe 5920G, helt til jeg ble anbefalt XPS'en. Og ja, rabattkoden virker selv om det er rabatt fra før.

 

Til lik pris får du bedre prosessor, bedre skjermkort, bedre oppløsning, Truelife, bedre byggekvalitet, fingeravtrykkleser, bedre support og tynnere og lettere PC hvis du velger m1530. MEN, så blir Dellen hele 69 kr dyrere! :p

Lenke til kommentar

Jo, du får et mye bedre skjermkort.

 

Acer: Nvidia Geforce 8600 GS 256 MB DDR2.

 

Dell XPS: Nvidia Geforce 8600 GT 256 MB DDR3.

 

Hvis du hovedsaklig skal bruke den til gaming, bruker du uansett laderen hele tiden. Ytelsen er dårligere uten den i. Jeg ville helt klart valgt Dellen, siden det kun er batteriet som er et hakk bedre på Aceren. Ikke se deg blind på en PC, det har jeg gjort en gang for mye.

Lenke til kommentar

Den Acer PC-en der har et helt forferdelig stygt design. Den er stor, klumpete og har stygge farger. I tilleg er grafikkkortet dårligere, så jeg ser ingen grunn til å velge den. Når du spiller har du uansett laderen på. Velg Dell XPS M1530 å bli fornøyd :w00t:.

 

EDIT: Dellen er stillren, og har fint børstet aluminum(eller noe ligende, har ikke peiling på metaller :p). Ikke er den like tykk som Aceren heller. Acer ser jo ut som noe du har kjøpt i leketøysbutikken. Hele greien er jo plastikk.

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Joda hovdefokus er spilling med skal jo også ha den med på skolen så batteri trekker ikke akkurat ned :)

 

Nå står det mellom og bruke rundt 6500-7000

Da blir det acern eller dell alt ettersom hva jeg vil ha av batteritid.'

 

Vurderer også og bruke litt mer rundt 8500:

Da står det mellom multicom JFL-92+ og dell pc med litt bedre specs enn den ovenfor.

 

Et spørsmål angående dellen er det hdmi/dvi utgang på denne?

Lenke til kommentar

JFl 92+ har ikke HDMI/DVI. Jeg mener forsatt at dellen er det beste valget. For min del blir det to fluer i en smekk, bedre design og bedre ytelse(sett opp mot Aceren).

 

EDIT: Opps, leste feil. Trodde du spurte om JFL 92+ hadde HDMI/DVI. Dellen har HDMI ja.

 

EDIT2: Dellen har ikke sånn super batteri, har ikke testet egentlig da jeg kun bruker den hjemme, tilkoblet strømnettet. Men så har jeg ikke på de energisparende innstillingen. Hvis du har det tipper jeg du få opp mot to timer, kanskje to og en halv time.

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...