LtdEdFred Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Heisann. Jeg leste lydkort anbefalingen, men ble ikke helt fornøyd. Jeg har hatt et Audigy (1) før og det hadde en kluss med en IRQ port el. (skurret hvertfall sinnsykt bare jeg åpnet Opera...) og vil ikke ha det igjen. Jeg har nå et SB Live 1024 som jeg gjerne vil bytte ut. Det eneste kriteriet jeg vil ha oppfylt er minimal CPU utnyttelse (altså at jeg ikke merker det på CPU bruken noe jeg regner med Live'n gjør). Lenke til kommentar
Gunnar Lium Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Terratecs Aureon serie skal være bra saker. Kommer med både 5.1 og 7.1 støtte for 1000-1200 kroner, eventuelt 6fire LT. Ellers så har jo også Hercules noen bra løsninger. Angående irq-kluss kan det være nok å bytte pci-slot... Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Takker for tipsene. Jeg prøvde å bytte PCI slot, men det gjorde ikke noe utslag. (Leverte det også til Komplett. De mente det ikke var noe problem og jeg måtte betale 200,- for ingenting. Han som jobbet på Komplett sa de var snille mot meg for den normale prisen for service er 600,- :o) La meg høre deres synspunkter på lydkort anbefalinger også Er det for eksempel mye forskjell mellom disse kortene?: [*]TerraTec Lydkort PCI Sixpack 5.1 [*]Hercules Digifire 7.1 [*]Hercules Gamesurround Fortissimo III 7.1 Med tanke på prisforskjellen. Lenke til kommentar
Gunnar Lium Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hvis du først skal bytte ut et fungerende lydkort ville jeg nok vurdert investere bitte litt mer, ellers er det tvilsomt at du vil merke noen særlig forskjell. Bortimot en tusenlapp, kanskje, litt avhengig av høytaleroppsettet ditt. I et så lavt prissjikte for du ganske enkelt det du betaler for. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Hvis du først skal bytte ut et fungerende lydkort ville jeg nok vurdert investere bitte litt mer Når jeg har et som knapt er verdt en Flagstad merker jeg vel litt om jeg kjøper et til En Sigrid+En Birkeland. Lenke til kommentar
Gunnar Lium Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Det er jo selvfølgelig helt opp til deg, men jo billigere du kjøper, jo mer sannsynlig er det at du kommer til å ønske å bytte det ut igjen om kort tid... Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Sant sant. Ser jo på ditt oppsett at du ikke er av typen som kjøper det billigste :wink: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Fortissimo er et veldig ok kort. Digifire kjøper du kun hvis du trenger FireWire. Kjenner ikke til det tredje, men jeg har ikke noe negativt å si om Hercules-kortene. Ikke bry deg om de som kun ser på pris. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg sitter på Turtle Beach sitt Santa Cruz kort og er veldig fornøyd med det... Det er et kort i sånn mellomsjiktet... Snille drivere har det også tilogmed Cobos Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg skal faktisk selge mitt Hercules fortissimo 7.1 kort nå, har hatt det i ca 4 mnd nå, og er veldig fornøyd med det, men etter å ha solgt surround settet er det ingen grunn til å ha et slikt kort. Ta kontakt hvis du er interessert i å kjøpe det. Kommer med originale drivere og softwarepakke i original esken Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg må faktisk krype til korset og anbefale Audigy 2. Etter å ha vært en av de hissigste til å spotte det første Audigy kortet på grunn av nettopp de problemene som du beskrev, så har jeg nå to maskiner med Audigy 2, og det fungerer knirkefritt! Veldig godt fornøyd med lyd og kompabilitet! -KJ Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Ingen fler som vil si noe før jeg haler meg til Komplett? Lenke til kommentar
Gunnar Lium Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Søk på google etter diverse anmeldelser på aktuelle kort! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Du kan se lit nærmere på "M-audio Revolution 7.1". Hvis en skal dømme etter det de skriver, så er dette et meget godt kort :o Ring til Procom og spør etter det Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Hey k-orm jeg er ingen millionær. De billigste kortene der kostet mellom 1200-1500 og de var et par stygge blå USB klatter. Resten kostet godt over 2000+ :o Tør ikke tenke på hva det Revolution kortet koster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå