Gjest frustrert jente Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Nå er jeg så sint her jeg sitter så jeg veit ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har/hadde ei god veninne som har forandra seg no veldig det siste året. Nå gjør hun alt for og at folk skal gjøre ting for hu uten at hu skal gi noe igjen for det. Altså problemet mitt er at hu skylder meg penger, 500kr. Ikke den største summen, men mer enn nok siden jeg er arbeidsledig for tia og sliter med og betale husleie osv. Hver gang jeg spør har hu ikke penger men lover jeg skal få når hun får lønning. Den datoen kommer, men ingenting skjer. Jeg spørr og får samme faens svare enda en gang, hu har så lite penger, men jeg skal få når hu får lønning.. MEN hun har alltid råd til å gå ut på by'n med andre venner og drikke seg drita hver fredag og lørdag. Spør jeg igjen, har hu ikke penger. Sånn har det vært ca et halvt år nå! Hun har 3 jobber så det burde ikke være no problem og gi meg de 500 kr. Nå skal jeg i konfermasjon til helga og da må jeg kjøpe gave. Jeg spurte om jeg kunne være så snill og få de penga sia jeg virkelig trengte de. Har 50 kr på kontoen nå og det er ikke mye og kjøpe gave for :/ Jeg fikk samme svaret som jeg pleier. Jeg forklarte hu saken, og sa at jeg VIRKELIG trengte de penga nå, men fikk bare et huff... som svar. Så da fikk jeg nok og sa det jeg mente. At jeg syns hu oppførte seg skikkelig dårlig og at hu burde klare og gi tilbake de penga hu skyldte meg når hu hadde råd til og drikke på by'n hver helg. Fikk da til svar at hu skulle overføre de på kvelden hvis PC-en hennes funka, eller så skulle hu gjøre det på jobb. Jeg sjekka nettbanken i sta og ingen penger hadde kommet inn.. jeg sender mld og spørr om hu har satt inn penga, men får som svar at hu hadde så mye og gjøre så hu hadde ikke tid. Noe som seff bare er bullshit siden hu sitter nesten hele dagen på nettby og sender mld til folk der. Jeg sa at det fikk hu ta seg tid til, tar ikke så lang tid og overføre penger i nettbanken. Men da var hu plutselig ikke på jobb lengre da, selv om det var nesten midt på dagen så hu fikk ikke gjort det. Så nå har hu sagt at jeg skal få de penga i kveld.. Noe jeg ikke tror før jeg ser det. Hu kommer sikkert med en unnskyldning da også.. Hu svarer på en sånn måte at jeg skjønner hu ikke har noe som helst dårlig samvittighet for at hu driver på sånn.. I går fant jeg ut at hu driver på sånn med flere. Lover og lover, men det skjer ikke noe. Hu tar absolutt ikke noe initiativ til og betale tilbake selv, og en må bli skikkelig sint evt true hu for at det i det hele tatt skal skje noe. Ahh, digg å få det ut Så, noen som har noen gode råd til meg hvis jeg ikke får pengene i kveld? Lenke til kommentar
Jannekake Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Herregud for en drittkjerring. Du har ikke noe hun eier? Noen klær eller noe hun har glemt igjen hos deg? Hvis ikke, vet du noe hemmelig om henne? Virker ikke som om hun hører på deg selv om det er alvorlig, så jeg ville prøvd med trusler. ^^ Lenke til kommentar
Gjest frustrert jente Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Herregud for en drittkjerring. Du har ikke noe hun eier? Noen klær eller noe hun har glemt igjen hos deg? Hvis ikke, vet du noe hemmelig om henne? Virker ikke som om hun hører på deg selv om det er alvorlig, så jeg ville prøvd med trusler. ^^ Ja, hu har blitt det. Egentlig veldig synd, siden hu var ei veldig god venninne før som alltid stillte opp hvis det var noe. Nei, har ikke noen ting, men veit noen hemligheter da så kanskje jeg skal prøve det.. Det som er dumt er at jeg ødlegger kanskje like mye for noen andre som for hu hvis jeg sier noe :-/ Vil jo helst ikke det heller. Lenke til kommentar
Jannekake Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hvis hun var en god venninne, er det jo dumt å ødelegge det enda mer. Men hvis du virkelig trenger pengene, og ikke finner andre løsninger.. Så ja, jeg ville prøvd å true henne litt ;p Lenke til kommentar
Gjest frustrert jente Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hvis hun var en god venninne, er det jo dumt å ødelegge det enda mer. Men hvis du virkelig trenger pengene, og ikke finner andre løsninger.. Så ja, jeg ville prøvd å true henne litt ;p VAR er vel nøkkel ordet her Som jeg skrev litt øverst, hun har forandret seg mye og hu gjør til tider alt for og slippe og bruke penger selv. F.eks ringte hun meg og spurte om jeg kunne hente hu, jeg sa at jeg ikke kunne det fordi jeg alt var sent ute til og møte noen andre venner. Så går det en liten stund og hu ringer meg og virker veldig lei seg og sier at hu MÅ snakke med meg og at hu ikke kunne si det på tlf . Dum som jeg var trodde jeg på hu og dro opp til hu. Da jeg kom dit setter hu seg i bilen min og sier: Nå som du først er her kan jeg jo sitte på ned til byen. Jeg spørr hva det var for noe, men hu skulle si det litt senere.. Når vi kommer halvveis ned til byen igjen, viser det seg at det var bare noe hu fant på og det hu "måtte" fortelle meg som hu ikke klarte å si over tlf var omtrent på linje med "jeg har kjøpt ei flaske cola" Den gangen ble jeg så sjokka over at hu kunne gjøre noe sånn at jeg ikke klarte og si noe. Det angrer jeg jo seff på nå.. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jannekake, du er litt ond (EVIL!) ...men fra spøk til alvor, er hun en god venninde? Høres ut som hun ikke har så mye respekt for de hun låner penger fra, så hun ødelegger jo vennskapet selv sånn sett. Hun har jo penger, så maser du nok får du de nok til slutt selv om det ikke burde være nødvendig. Håper bare du tar hintet å ser hvordan hun er, kanskje ville hun utnyttet deg/dere på andre måter også hvis hun kunne? Uansett, det blir bare spekulasjoner.. Jeg vet hvertfall om flere slike folk, og det er ikke bare pengene de bruker andre til. Så jeg tror det beste tipset er å prøve å henge med andre hvis dama fortsetter slik som dette. Håper du får de igjen snart Lenke til kommentar
Gjest frustrert jente Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jannekake, du er litt ond (EVIL!) ...men fra spøk til alvor, er hun en god venninde? Høres ut som hun ikke har så mye respekt for de hun låner penger fra, så hun ødelegger jo vennskapet selv sånn sett. Hun har jo penger, så maser du nok får du de nok til slutt selv om det ikke burde være nødvendig. Håper bare du tar hintet å ser hvordan hun er, kanskje ville hun utnyttet deg/dere på andre måter også hvis hun kunne? Uansett, det blir bare spekulasjoner.. Jeg vet hvertfall om flere slike folk, og det er ikke bare pengene de bruker andre til. Så jeg tror det beste tipset er å prøve å henge med andre hvis dama fortsetter slik som dette. Håper du får de igjen snart hu var iallefall, etter det her syns jeg ikke at hu er så god veninne lengre. Så vi får se hva som skjer.. jeg har tatt hintet. Så skjer ikke igjen. Tviler på at jeg får penga fra hu ved og bare mase, har ikke skjedd hittill iallefall og hu har hatt mer enn nok tid på seg til og skaffe penger. Jeg tror hu rett og slett bare drøyer og drøyer og håper på at folk skal gi opp. Det som er nesten mest irriterende er at hu hater og da mener jeg virkelig HATER at folk gjør sånn mot hu. Hu klikka skikkelig på en kammerat hu hadde fordi hu ikke fikk pengene han skyldte hu på dagen, men måtte vente 2 dager. Jeg har venta et halvt år.. Lenke til kommentar
abbyjr Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det du gjør er at neste gang du ser henne er at du går å klapper til henne så hardt du kan å sier JEG SKAL HA PENGA NÅÅ!!!! hvis hun prøver å unskylde seg så gir du henne en til å sier at hun skal gå til nærmeste minibank å ta ut uansett. Hvis hun har 3 jobber så er det penger på kontoen å de fleste blir redd i en sånn situasjon + at da betaler hun sikkert tilbake hvis hun låner mer av deg. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg har opplevd NØYAKTIG det samma, bare at denne karen her skrøyt av at han ikke skulle betale tilbake... Den samme personen kommer enten til å miste noen fine klær, eller å bli grisebanka for og så miste noen fine klær. Noen "venner" klarer verden seg uten, slå litt vett inn i hue hennes hvis du virkelig er en god venn.... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tviler på at du får pengene tilbake av å true henne.. Vet om ei som er akkurat lik, og hun skaper samme problemet for seg selv igjen og igjen og igjen. Låner av folk og de skal få tilbake neste lønning, blabla. Men det skjer jo aldri. Hun har jo "så lite penger", men allikevel råd til å kjøpe seg unødvendige ting osv. Om du får pengene noen gang, så aldri lån henne igjen. Hvis du fortsatt vil være venn med henne, så ha i bakhodet at dere ikke skal havne i sånne situasjoner igjen, i og med at hun ikke er moden nok til å takle det. Lenke til kommentar
Gjest frustrert jente Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tviler på at du får pengene tilbake av å true henne.. Vet om ei som er akkurat lik, og hun skaper samme problemet for seg selv igjen og igjen og igjen. Låner av folk og de skal få tilbake neste lønning, blabla. Men det skjer jo aldri. Hun har jo "så lite penger", men allikevel råd til å kjøpe seg unødvendige ting osv. Om du får pengene noen gang, så aldri lån henne igjen. Hvis du fortsatt vil være venn med henne, så ha i bakhodet at dere ikke skal havne i sånne situasjoner igjen, i og med at hun ikke er moden nok til å takle det. Får jo ikke pengene av og være grei heller, så blir vel snart det samme hva jeg gjør Nei, det er nå klart at jeg ALDRI kommer til og gjøre. Men jeg kan ikke bare sitte her og vente på at hu skal få no vett i hue for det skjer ikke med det første Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ola_* Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Så, noen som har noen gode råd til meg hvis jeg ikke får pengene i kveld? Ja, det har jeg. 500,- er ikke noe å sette himmel å jord i bevegelse for. Du har sagt til henne hva du synes om dette og hun betaler deg muligens ikke allikevel. Det betyr at vennskapet deres er mindre verdt enn 500,- for henne. Derfor bør du snu ryggen til henne. Uærlige mennesker er det ikke noe vits i å bruke tid på. Spør du meg så har du vært alt for tålmodig allerede. Men vær obs, bestemmer du deg for å bryte kontakten så gjør det fullt ut. Ikke la deg manipulere til å holde kontakten med henne igjen. Slik du beskriver situasjonen så har hun bevist hva slags person hun er. Når hun så oppdager det som har skjedd kommer hun kanskje med disse pengene, men la deg i såfall ikke lure. Det vil i tilfelle også bare være manipulasjon. Lenke til kommentar
Pinngu6 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Anmelde for 500 kroner? Jeg må si meg enig med Abbyjr - klabb til henne med alt du har. Siden hun ikke er noen god venninne lenger så gjør det vel ikke noe? Har vært litt sånn selv, jeg hadde alltid råd til å gå ut og drikke med kompiser etc - men aldri råd til å betale tilbake (selv om jeg gjorde det også etterhvert da) - det er dårlig gjort. Men som sagt, klabb til henne og dra henne med til nærmeste mini bank. Lenke til kommentar
Gjest frustrert jente Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Nå har jeg endelig fått de pengene Etter masse om og men og litt "truing" fikk jeg de penga nå i sta. Digg og få den saken ut av hverden iallefall. Tusen takk til dere som har svart på denne tråden Lenke til kommentar
Gjest frustrert jente Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hva "truet" du henne med? Jeg bare informerte henne om hva jeg KUNNE gjøre hvis hun fortsatte sånn. Som f.eks annmeldelse, inkasso, renter osv.. Ikke at jeg hadde kommet til og annmeldt henne eller sendt det til et inkasso byrå, men det viste ikke hun Så da fikk hun fart på seg. Grunnen til at det ble så jeg "truet" henne var at hun satt på PC-en i går kveld og da spurte jeg om hun kunne overføre de penga, men fikk som svar at hu var så sliten så hun orket ikke. Er vist veldig slitsomt og overføre penger i nettbanken... Det tyder veldig på at hun rett og slett bare ikke ville gi meg de penga. Så jeg fant ut at jeg måtte gi henne ett skikkelig spark bak. Noe som heldigvis fungerte Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Gratulerer. Har noen tusner utestående selv, men det er til folk som aldri har penger, så jeg må nok fint vente til dem får seg jobb Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Godt å høre. Trusler er ofte veldig effektivt, selv om man ofte ikke mener dem. Lenke til kommentar
Pinngu6 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Gratulerer med å ha fått pengene tilbake (synes fortsatt du skal gi henne en liten rapp over kjeften pga. at hun brukte så lang tid (se på det som en disiplin smekk)). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå