Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste i millitæret, blir lenge borte

Gjest Guest_hmm_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_hmm_*

Hei..

Dette er egentlig litt opp ned, men dama mi skal i millitæret til neste år, men jeg klarer ikke å fjerne tanken ut av hodet mitt. Jeg Elsker henne utrolig høyt, og vi har det utrolig bra sammen, vi stoler også 100 % på hverandre, minuset er at jeg så vidt klarer meg uten henne. Bare det å være borte fra hu en dag er et helvette.

Vet ikke helt hvordan millitæret fungerer, men har hørt at det er minimalt med perm der (vet ikke om dette er sant).

Hun er utrolig festglad, og elsker å være ute med nye folk, dette er som regel positivt, for da er jeg jo med hu, er bare utrolig redd for at de følelsene hun har for meg skal forsvinne ut av vinduet, når hun er borte fra meg så lenge.

Avstand dreper følelser har jeg hørt :(

Kan være at jeg er mega paranoid, blir bare ekstremt deppa av tanken om at hun skal dra.

Kan dere gi meg noen tips på dette, hva skal jeg gjøre for å klare dette?

Unnskyld for at det ble veldig rotete dette innlegget, men håper at dere forstår..

Hilsen Gjest.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder perm så er dette veldig situasjonsavhengig. Noen steder får man mer perm enn andre, dette vil varierere.

Men ikke forvent at hun får perm mens hun er på rekruttskole, da er det vanlig at en ikke får perm før en er ferdig. (lengden på rekrutten varierer også)

Lenke til kommentar

Typen min skal i militæret siste halvåret i 2010. Det er lenge til men vi er veldig glad i hverandre og bor sammen allerede nå så vi er ganske sikker på at vi er sammen da. Jeg stoler 100% på at han ikke mister følelsene hans for meg. Men det er jo selvfølgelig skremmende å tenke sånn som du gjør. Det halvåret han er borte så får jeg faktisk mye tid til andre ting en fokus på kjæresten og heller være mye sammen med han når han her perm. Du sier at du ikke klarer deg uten henne, så jeg tenker at dere er veldig mye sammen. Utnytt tiden hun er borte til å gjøre ting du kanskje ikke har gjort siden der ble sammen.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Takker for kjempegodt svar Sideri.

Kommer vell til å drive med ting som jeg ikke har fått gjort siden jeg ble sammen med hu.

Men selve tanken på at hun skal være borte fra meg er bare skremmende.

Blir dritsur på meg selv hvis millitæret ødelegger det gode vi har sammen :(

Lenke til kommentar
Hei..

Dette er egentlig litt opp ned, men dama mi skal i millitæret til neste år, men jeg klarer ikke å fjerne tanken ut av hodet mitt. Jeg Elsker henne utrolig høyt, og vi har det utrolig bra sammen, vi stoler også 100 % på hverandre, minuset er at jeg så vidt klarer meg uten henne. Bare det å være borte fra hu en dag er et helvette.

Vet ikke helt hvordan millitæret fungerer, men har hørt at det er minimalt med perm der (vet ikke om dette er sant).

Hun er utrolig festglad, og elsker å være ute med nye folk, dette er som regel positivt, for da er jeg jo med hu, er bare utrolig redd for at de følelsene hun har for meg skal forsvinne ut av vinduet, når hun er borte fra meg så lenge.

Avstand dreper følelser har jeg hørt :(

Kan være at jeg er mega paranoid, blir bare ekstremt deppa av tanken om at hun skal dra.

Kan dere gi meg noen tips på dette, hva skal jeg gjøre for å klare dette?

Unnskyld for at det ble veldig rotete dette innlegget, men håper at dere forstår..

Hilsen Gjest.. :)

Elsker hun deg nok så vil ikkje følelsene forsvinne ;) Jeg skal i militæret nå i august, og kjæresten min skal i militæret neste august, og vi vet at vi kommer til å holde sammen uansett :) Avstand dreper ikkje! Det er tull! Avstand hjelper :) Jeg bor i bergen og kjæresten min bor i oslo, og eg føler eg elsker henne mer og mer for hver dag :) Man blir også utrolig glad når man treffes igjen ;) Ser henne så ofte jeg kan :)

Lenke til kommentar
jente i militæret WTF?!

Det er faktisk veldig vanlig. Militæret oppfordrer faktisk jenter på det sterkeste til å verve seg. Det diskuteres til og med at det skal bli obligatorisk om noen år.

Jeg ville faktisk inn selv, men jeg har blitt ekstremt lat og kondisen er dårlig, jeg dropper det!

Lenke til kommentar
jente i militæret WTF?!

Det er faktisk veldig vanlig. Militæret oppfordrer faktisk jenter på det sterkeste til å verve seg. Det diskuteres til og med at det skal bli obligatorisk om noen år.

Jeg ville faktisk inn selv, men jeg har blitt ekstremt lat og kondisen er dårlig, jeg dropper det!

å herregud.. ordet "feltseng" kommer med engang opp i hodet mitt når jeg hører om jenter i militæret. ikke personlig ment, for all del, men det blir feil for meg. selv så slipper jeg ikke inn i militæret, noe som gjør meg direkte deprimert.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

synes det er litt synd egentlig, jeg droppet en stor jobbmulighet for å kunne være sammen med hu, men hu tenker ikke på meg føles det ut som, når jeg nå tenker på det..

Lenke til kommentar
... selv så slipper jeg ikke inn i militæret, noe som gjør meg direkte deprimert.

Det er kanskje derfor du finner "truende" at tilogmed jenter slipper inn?

Uansett, det var noe sakli jeg skulle skrive til trådstarter her, men det ble borte for meg.

Jo, jeg kom på det :)

Samtidig som du får gjort mye av de tingene du gjorde før for du kanskje tankene dine over på noe annet enn henne. Prøv å ikke ringe/sende melding til henne hver eneste dag. Det er søtt at du elsker henne veldig høyt, men og bli påmint om dette hver eneste dag kan bli irriterende samtidig som "jeg elsker" deg kan miste meningen. Personlig tror jeg at jeg overbruker disse ordene, men jeg prøver å ikke bruke dem for mye i situasjoner der det ikke helt paser. Som feks på vei ut døra, når man sitter på do osv. spar det heller til hun har perm og dere har en intim situasjon :)

Lenke til kommentar
synes det er litt synd egentlig, jeg droppet en stor jobbmulighet for å kunne være sammen med hu, men hu tenker ikke på meg føles det ut som, når jeg nå tenker på det..

for å si det slik, så hadde jeg blitt sint når hun vil kaste vekk et år på noe hun ikke må. dårlig betalt er det, kjæresten hennes har sagt ned til en god jobb og i tillegg så får hun ikke være sammen med kjæresten sin. hun burde skamme seg.

Lenke til kommentar

Er det meningen at dere skal være sammen vil det gå bra. Selvfølgelig er det vanskelig til tider. Er selv i militæret nå! Var sammen med dama stort sett hver dag i 2 år før jeg dro inn, men det går veldig bra. Har snart vært inne i 5mnd nå og har det greit her, men storkoser meg når jeg er hjemme på perm. Er ikke perm for ofte akkurat, men det går. Hvor skal dama di?

For min del har avstanden bare poengtert hvor mye fruen faktisk betyr for meg, tar henne ikke lenger for gitt og permsex er veldig, veldig god stemning :D hehe.. Har sommerfugler i magen igjen når vi møtes og det er herlig!

Se på det som en test og prøv å tenke positivt, virker for meg. Sier ikke at det er en dans på roser men hold ut når den tid kommer!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

Hun skal til Stavanger..

Takker for alle svar her, har virkelig hjulpet.

Tenker ikke noe særlig negativt på dette lenger..

:) Tusen takk for alle svar..

Lenke til kommentar
Et spørsmål eller flere, hvorfor skal hun i millitæret? Spessielt når dere er sammen, hvor lenge har dere holdt på og hvor gamle er dere? Du sier at du droppet en mulig jobbmulighet, vet hun om dette?

Hvorfor hun skal i militæret? Hva er det for et spørsmål? Fordi hun har lyst kanskje? Kjæresten min skal også i militæret, fordi hun har lyst, og selv om hun kommer til å savne meg og jeg kommer til å savne henne så kommer ikkje det til å hindre henne. Hun må få lov til å gjøre det hun har lyst til. Forøvrig så skjønner eg henne godt siden hun da er ferdig med videregående og sikkert har lyst til å prøve noe nytt og spennende før hun påbegynner videre utdanning. Og hva om hun faktisk vil utdanne seg i militæret? Ikke tro at militæret er forbeholdt menn. Finnes jobber i militæret som kvinner håndterer mye bedre enn det menn gjør.

Lenke til kommentar
Et spørsmål eller flere, hvorfor skal hun i millitæret? Spessielt når dere er sammen, hvor lenge har dere holdt på og hvor gamle er dere? Du sier at du droppet en mulig jobbmulighet, vet hun om dette?

Hvorfor hun skal i militæret? Hva er det for et spørsmål? Fordi hun har lyst kanskje? Kjæresten min skal også i militæret, fordi hun har lyst, og selv om hun kommer til å savne meg og jeg kommer til å savne henne så kommer ikkje det til å hindre henne. Hun må få lov til å gjøre det hun har lyst til. Forøvrig så skjønner eg henne godt siden hun da er ferdig med videregående og sikkert har lyst til å prøve noe nytt og spennende før hun påbegynner videre utdanning. Og hva om hun faktisk vil utdanne seg i militæret? Ikke tro at militæret er forbeholdt menn. Finnes jobber i militæret som kvinner håndterer mye bedre enn det menn gjør.

Er litt nysgjerrig, hvilke jobber er det snakk om? Altså, jobber i militæret som kvinner håndterer mye bedre enn det menn gjør.

Lenke til kommentar

Er litt nysgjerrig, hvilke jobber er det snakk om? Altså, jobber i militæret som kvinner håndterer mye bedre enn det menn gjør.

Det er litt feil av meg å dra jobber under ett. Jeg burde heller sagt situasjoner og evner kvinner har som menn har mangler på. F.eks. er det ofte kvinner håndterer stressende situasjoner bedre enn menn. De kan være flinkere til å multitaske og de kan ha større interesse for medisin og helse, noe som kan spille inn under sanitetsutdannelse i flere grader. Tester viser at kvinner ville kunne bli bedre jagerpiloter enn menn i mange situasjoner. Det skal også legges til at dette er saker jeg har lest før og ikkje kan linke til akkurat nå. Kan se om jeg finnes linker etter hvert.

Lenke til kommentar
Det er litt feil av meg å dra jobber under ett. Jeg burde heller sagt situasjoner og evner kvinner har som menn har mangler på. F.eks. er det ofte kvinner håndterer stressende situasjoner bedre enn menn. De kan være flinkere til å multitaske og de kan ha større interesse for medisin og helse, noe som kan spille inn under sanitetsutdannelse i flere grader. Tester viser at kvinner ville kunne bli bedre jagerpiloter enn menn i mange situasjoner. Det skal også legges til at dette er saker jeg har lest før og ikkje kan linke til akkurat nå. Kan se om jeg finnes linker etter hvert.

Tor du finner mye mer på forsvaret.no. De har faktisk begynt å få veldig stort fokus på kvinner i militæret og det synes jeg er bra. Vi har like mye rett som menn. Nå ser jeg for meg at når du tenker kvinner som skal militæret er det sånne blonde bimboer som ikke takler å være der. Der er kanskje noen sånne og, men de fleste jenter som er i militæret er tøffe, tøffere en noen menn tørr jeg si! Hvorfor er kravet for kvinner mindre enn det for menn? Sånn er det bare her i Norge. Det kan bli funnet igjen i gymtimene på skolen der jentekravet er alltid lavere enn guttekravet ;) Også er det alltid et par jenter som klarer mye bedre enn guttekravet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...