Vegard_Haug Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tidligere Atari-sjef Nolan Bushnell hevder en ny krypteringsbrikke er kroken på døra for spillpirater. Les mer Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 hmm skeptisk, alt kan knekkes på en eller annen måte Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Min krystallkule viser en dyster fremtid hvis piratene blir kjøhalt. Piratkopiering har eksistert i mange mange mange år, og de eneste gangene spillindustrien har hatt problemer har det vært dems egen feil. Krisen på 80-tallet er et klart eksempel. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 hmm TPM, hvor har jeg hørt om den før... åja: http://en.wikipedia.org/wiki/Trusted_Platform_Module http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generati..._Computing_Base woopie... Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 hmm skeptisk, alt kan knekkes på en eller annen måte Jepp samme her, men om det bare reduserer piratkopiering på pc platformen litt så er det verd det. Lenke til kommentar
Kuroneko Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 hmm skeptisk, alt kan knekkes på en eller annen måte Jepp samme her, men om det bare reduserer piratkopiering på pc platformen litt så er det verd det. Er det verdt det? Hva er egentlig prisen? Dyrere maskinvare? Et skille mellom pcer som kan og ikke kan kjøre de proprietære løsningene for kryptering? Enda mindre kontroll over ens egen maskinvare? Dyrere spill(siden disse må kjøpe krypteringsteknologien)? Fordelene blir, i aller, aller beste fall at det er umulig å piratkopiere spill. Jeg er ikke engang i det tilfelle sikker på at jeg er enig i at det er verdt prisen. Mer sannsynlig tror jeg at det, en liten stund, vil være vanskeligere å piratkopiere spill, men om løsningen oppdages vil den antageligvis gjelde for all programvare som bruker løsningen. Da er det i alle fall ikke verdt prisen. Lenke til kommentar
ryback Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Har han kanskje et produkt han vil selge? Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Bare passe på at brikken må være til stede når man starter maskinen, kan jo ikke gjenta tabben til MS. Tre måneder etter lansering så kjørte et kopiert PGR3 ved å fjerne én liten brikke....som ble løst med en limklatt... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Og hvor lenge går det før en produsent av elektronikk i Hong Kong kopierer brikken og fjerner behovet for nøkkel ? Lenke til kommentar
Schweinung Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hehe, blir nok en ganske så "epic fail" Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 vis det skjerr flytter jeg til svergie =P Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Den vil nok bli kenkt rimelig kjapt vil jeg tro. Uansett, så er det helt greit for meg. Siden jeg nå tjener litt penger og kan kjøpe spill over nett (som er billigere), så har jeg begynt å kjøpe spill, og slutte å laste dem ned. Derfor er jo timingen fin Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det som er utviklet av mennesker kan også knekkes av andre mennesker. Lenke til kommentar
XZeon34 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det kan nokk ha både positive og negative følger det her F.eks viss det blir slutt på piratkopiering vil antageligvis flere firmaer begynne og satse litt mere på data spill kanskje? Men såklart, spill vil jo sikkert bli dyrer PGA den nye teknologien.. Men men, jeg er nå ganske sikker på at det er noen som greier å knekke denna koden også Viss jeg må begynne å kjøpe alle spella blir jeg nokk ganske sikkert 100% blakk Men men, vi får vente og se Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) youtube Tenkte på den videoen jeg også.. -_- Endret 26. mai 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg ser ikke helt hvordan dette teknisk skal hindre piratkopiering. Jeg skjønner at det kan hindre "buddy-kopiering", men hva kan man hindre utover det? Fint om noen har en forklaring i bakhånd. AtW Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 er nok buddy kopieringen dem vil til livs, for større organisert kopiering er lettere å ta knekken på med eksisterende lover og regler. dette siden det er den formen dem ble i sin tid opprettet for å ta seg av, da angående bøker. forskjellen er at i dag har vi alle plass til en "trykkpresse" i huset, mens når lovene først ble opprettet så var det en hånddrevet maskin som kunne fint ta opp ett helt rom uten å regne med alt det andre som trengtes. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 er nok buddy kopieringen dem vil til livs, for større organisert kopiering er lettere å ta knekken på med eksisterende lover og regler. dette siden det er den formen dem ble i sin tid opprettet for å ta seg av, da angående bøker. forskjellen er at i dag har vi alle plass til en "trykkpresse" i huset, mens når lovene først ble opprettet så var det en hånddrevet maskin som kunne fint ta opp ett helt rom uten å regne med alt det andre som trengtes. Ok, jeg ser ikke helt at det er noe de tjener noe særlig på. Det er så lett å hente ned spill på nett uansett, likner mer på den klassiske "mer dritt når man kjøper orginalt", dvs man vanskliggjør videresalg og maskinbytte. AtW Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Så lenge dette på ingen måte går ut over de lovlydige, så er det helt greit for min del. Dette inkluderer at du uten problemer må kunne installere spillet på nye PC-er. Og hvis piratkopiering skal dø, så får spillutviklerne jammen se til å lage skikkelige demoer. Det er langt fra alle spill som har demoer, og mange demoer er ikke representative for slik spillet er. Enten gir de for lite, som fører til tapt fortjeneste, eller så gir de for mye, som kan føre til skuffelse fra forbrukernes side når spillet ikke innfrir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg