Molbo Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Er det noen port som alltid er åpen når du bruker firewall???? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Vetikke, tror nok dette er avhengig av hvilken firewall og sowftware/hardware. Hos meg er vist alltid telnet proten åpen(21? vet det er ftp server port, men telnet styres vel også med den?) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 softwarebasert er vel slik at alt som ikke er i bruk er låst og for å åpne porter så må du gi programmer tilgang til internett, jeg får til og med en egen rute opp når porter skal åpnes. Har NIS Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 i de fleste hardware baserte firewaller er port 80 og 23 åpne "by default" Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Vetikke, tror nok dette er avhengig av hvilken firewall og sowftware/hardware. Hos meg er vist alltid telnet proten åpen(21? vet det er ftp server port, men telnet styres vel også med den?) 21 == FTP 23 == telnet 22 == SSH (kryptert telnet) Hvis det er en såkalt "deny any, allow noe"-brannmur, er det han som er ansvarlig for brannmuren som bestemmer hva som er åpent, og det betyr ikke at port 80 og 21 er åpne. (ofte settes det opp slik at man må gjennom en proxy først, og den proxyen er den eneste som har tilgang til nettet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå