Str1fe Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Kom over en smålig dodgy, men interessant side som viser eksempler på et slags mini hydrogenkraftverk som supplerer motoren med litt hydrogen i tillegg til bensinen. Den fungerer slik at man helder vann(blandet med et pulver som inneholder elektrolytter) i en beholder. Når denne blir tilført strøm fra bilens batteri, begynner den å produsere hydrogen av vannet, som da ender opp som drivstoff. Den skal altså produsere mer energi enn den tar fra batteriet. Fant det på denne siden: http://www.thermo1.com/hyboost.htm Noen som har noen tanker/erfaringer om slikt? Lenke til kommentar
Str1fe Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 slike enheter er visst ganske lett å lage selv. fant en fyr som har mekket en egen som han selger på ebay. check it: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Power-Tube-...0255772291& hadde vært fett om det gikk ann å kjøpe 5 stk. sånne og droppe bensin for godt Det som gjør det interessant er ikke å spare miljøet, men at det så lett går ann å lage et fungerende drivstoff av vann. Fant en youtube film hvor fyren vister hvordan han bygger en slik, utrolig lite som skal til. http://www.youtube.com/watch?v=uTf45ulIyEc Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Trolling og svar på trolling er fjernet. Les gjerne våre retningslinjer og hold dere til en saklig tone. Det er en forutsetning for å benytte seg av tjenesten Diskusjon.no Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 mener å huske Mythbusters på Discovery testet dette. de klarte fint å kjøre på ren hydrogen så det fungerer jo nok fint som add-on, skal sies at de fikk jo i et tilfelle en nasty blowback på det så det begynte å brenne i tilførselen. da var det slutt på moroa. må si jeg syntes det virker fet, men lurer på hvca myndighetene vill si. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Dette hadde vært mosomt å teste. Så veldig enkelt ut å lage. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Når denne blir tilført strøm fra bilens batteri, begynner den å produsere hydrogen av vannet, som da ender opp som drivstoff. Den skal altså produsere mer energi enn den tar fra batteriet. Minner om energiloven: "energi kan ikke skapes eller forsvinne, men bare gå fra en form til en annen". En slik device produserer ikke energi. Den lager om elektrisitet til hydrogen, som man brenner og får en annen type energi. Alle ledd har naturligvis tap. Og siden det er umulig å putte inn energi i ene enden og få ut MER energi i andre enden (evighetsmaskin anyone?), er dette en ren hoax. Du hadde sannsyligvis fått mer "power" for strømmen du bruker ved å bruke en hybrid el/bensinbil, men alvorlig talt, hva er poenget. For å oppsummere: Bensin-->[energitap]--->strøm på batteriet-->[energitap]-->hydrogendevice-->[energitap]--->bilen kjører eller Bensin--->[energitap]-->bilen kjører Hvilken virker mest fornuftig? Folk som ikke forstår energiloven er de samme som tror du får flere kilometer per liter olje av å kjøre elbil enn å kjøre bensinbil. Endret 12. juni 2008 av likferd Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hvor mye ytelsesøkning er det snakk om ved montering av en slik sak? Det var det som jeg fant interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå