Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spare bensin og få bedre ytelse med hydrogen add-on ?


Anbefalte innlegg

Kom over en smålig dodgy, men interessant side som viser eksempler på et slags mini hydrogenkraftverk som supplerer motoren med litt hydrogen i tillegg til bensinen.

 

Den fungerer slik at man helder vann(blandet med et pulver som inneholder elektrolytter) i en beholder. Når denne blir tilført strøm fra bilens batteri, begynner den å produsere hydrogen av vannet, som da ender opp som drivstoff. Den skal altså produsere mer energi enn den tar fra batteriet.

 

Fant det på denne siden: http://www.thermo1.com/hyboost.htm

 

Noen som har noen tanker/erfaringer om slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slike enheter er visst ganske lett å lage selv.

fant en fyr som har mekket en egen som han selger på ebay.

check it: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Power-Tube-...0255772291&

 

hadde vært fett om det gikk ann å kjøpe 5 stk. sånne og droppe bensin for godt :p

 

Det som gjør det interessant er ikke å spare miljøet, men at det så lett går ann å lage et fungerende drivstoff av vann.

 

Fant en youtube film hvor fyren vister hvordan han bygger en slik, utrolig lite som skal til. http://www.youtube.com/watch?v=uTf45ulIyEc

Lenke til kommentar

mener å huske Mythbusters på Discovery testet dette. de klarte fint å kjøre på ren hydrogen så det fungerer jo nok fint som add-on, skal sies at de fikk jo i et tilfelle en nasty blowback på det så det begynte å brenne i tilførselen. da var det slutt på moroa.

 

må si jeg syntes det virker fet, men lurer på hvca myndighetene vill si.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Når denne blir tilført strøm fra bilens batteri, begynner den å produsere hydrogen av vannet, som da ender opp som drivstoff. Den skal altså produsere mer energi enn den tar fra batteriet.

 

Minner om energiloven: "energi kan ikke skapes eller forsvinne, men bare gå fra en form til en annen".

En slik device produserer ikke energi. Den lager om elektrisitet til hydrogen, som man brenner og får en annen type energi. Alle ledd har naturligvis tap. Og siden det er umulig å putte inn energi i ene enden og få ut MER energi i andre enden (evighetsmaskin anyone?), er dette en ren hoax. Du hadde sannsyligvis fått mer "power" for strømmen du bruker ved å bruke en hybrid el/bensinbil, men alvorlig talt, hva er poenget.

 

For å oppsummere: Bensin-->[energitap]--->strøm på batteriet-->[energitap]-->hydrogendevice-->[energitap]--->bilen kjører

 

eller

 

Bensin--->[energitap]-->bilen kjører

 

Hvilken virker mest fornuftig? :)

 

Folk som ikke forstår energiloven er de samme som tror du får flere kilometer per liter olje av å kjøre elbil enn å kjøre bensinbil.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...