Gå til innhold

Hvor mange har deaktivert 3G?

Hvilke nett-innstillinger bruker du på din 3G-telefon?  

29 stemmer

1. 1. Hvilke nett-innstillinger bruker du på din 3G-telefon?

• Bruker dual-mode
      7
    • Deaktivert UMTS (3G)
      18
    • Deaktivert GSM
      3
    • Vet ikke hva jeg har gjort
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som flere her forteller kan det hjelpe å deaktivere GSM.

Deaktivere 3G ihvertfall :innocent:

N73 med deaktivert 3G. Med 3G: Støy på linja, brudd i samtaler, dårlig batterikapasitet, folk får melding om at jeg befinner meg i område uten dekning etc.

Bor i område med meget god 3G og 2G dekning.

Mixed mode burde forbys. Bruker du ikke Videotelefoni(skikkelig 2006) har du egentlig ingen god grunn for å ha det på IMO.

Lenke til kommentar
Som flere her forteller kan det hjelpe å deaktivere GSM.
Deaktivere 3G ihvertfall :innocent:
Jeg mente faktisk GSM.

Selv har jeg deaktivert 3G fordi jeg ofte er steder med dårlig 3G-dekning. Om du derimot stort sett er midt i byen kan det være like greit å deaktivere GSM, for som noen har forklart tidligere i tråden er det ofte dual-mode (ikke 3G i seg selv) som skaper problemene. :)

Lenke til kommentar
Jeg vet jeg ikke er den eneste som har sett meg nødt til å deaktiver 3G, av den årsak at jeg ellers kan oppleve å ikke få inn samtaler.

Dersom man er i områder med dårlig 3G dekning, så skjer det titt og ofte at telefonene ikke klarer å holde seg på nett. Dersom man er heldig å faktisk får inn samtaler, så er det ofte helt stille.

Problemet ligger visst i at telefonen ikke klarer å bytte tilbake til GSM-nettet når dekningen på 3G er for dårlig. Dette gjelder kanskje først og fremst når telefonen ligger standby.

Noen som har synspkt her? Er det telefonene våre som er for dårlige, eller er det nettet i seg selv som er problemet? Egen erfaring tilsier at dette skjer like hyppig hos telenor som hos netcom.

Om noen admins hadde fått til en poll her så kunne kanskje det vært interresant?

Jeg bor i Bergen og deaktivert 3G. Mister deking igjennom tunnelene, til/fra jobb - det ble mange brutte samtaler inntil jeg gikk for kun GSM.

Virker som telefonen bruker 3G når jeg kobler meg opp på internett med laptopen koblet via mobilen (N80)selv om jeg kun har GSM aktivert......

Lenke til kommentar
Jeg har låst min til 3G. Det er en Nokia E51 med Netcom i Bergensområdet.

Ingen problemer med dekning, og den bruker mindre batteri enn i Dual mode siden den ikke søker så mye etter GSM-nettet.

Har ikke merket noen problemer med mottak av samtaler eller SMS.

Det er nok når man tar inn en basestasjon hvor 3G enheten er nede dette skjer.

Lenke til kommentar

Prøvde en dag med deaktivert GSM, midt i byen, men mistet ofte dekning i butikker bl.a. Det er for dårlig at sånt ikke fungerer. Synd når man laster ned mail som man vet er store og det tar minst tre ganger så lang tid.

Stemte deaktivert 3g.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...