Makky Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Kjenner en som har store problemer med trådløst nett i sin leilighet. (Er en gammel leilighet med fysiske brannvegger rundt ) Hvordan fungerer nettverk via strømledningen? Vil det fungere selv om det ikke er på samme strøm-kurs? Er det noe annet lurt å vite ved bruk av denne løsningen? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hei. Det funker helt frem til måleren. Måleren sperrer signalene slik at de ikke "lekker ut" i nabolaget. Har aldri prøvd løsningen selv men problemstillinger jeg kan forestille meg er feks støvsugere ol men har ikke hørt om noen som har hatt problemer med dette. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Du sier måleren sperrer signalene, fungerer det bare hvis begge "stikk-kontaktene" er på samme kurs? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Nei, den virker på tvers av kursene, helt frem til måleren. Prinsippskisse: |------ Kurs 1 | ===kWh --|------ Kurs 2 ^ | | |------ Kurs 3 Signalene stopper her Lenke til kommentar
Makky Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Aha, da skjønte jeg hva du mente Er det mye tap av signal-kvalitet når den må gjennom sikringer (både keramisk og automat)? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Funker det hvis man bruker skjøteledning også? Endret 26. mai 2008 av Makky Lenke til kommentar
jimmyfixxx Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Aha, da skjønte jeg hva du mente Er det mye tap av signal-kvalitet når den må gjennom sikringer (både keramisk og automat)? Har brukt Devolo 200mbit strømadaptere et års tid, i hele huset. Aldri vært mer fornøyd med noe dataprodukt jeg har kjøpt ! Har 4 adaptere spredt rundt, eksepsjonelt bra resultat. Signalene fungerer helt fint også med skjøteledning (!) Innenfor et galvanisk skille (strømboksen i huset) mener jeg det ikke skal være noe problem med overføringshastighet, jeg har i alle fall ikke merket noe ytelsestap noe sted, heller ikke i våtrom. Ville holdt meg til Devolo, de gjør det gjennomgående langt bedre enn de andre produsentene på markedet. De er rimeligst på Clas Ohlson, tro det eller ei :!: Jeg skal i alle fall ikke tilbake til trådløst, for å si det sånn... Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 http://x6.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=1841 er det denne, jimmy? Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Har brukt Devolo 200mbit strømadaptere et års tid, i hele huset. Aldri vært mer fornøyd med noe dataprodukt jeg har kjøpt ! Har 4 adaptere spredt rundt, eksepsjonelt bra resultat. Signalene fungerer helt fint også med skjøteledning (!) Innenfor et galvanisk skille (strømboksen i huset) mener jeg det ikke skal være noe problem med overføringshastighet, jeg har i alle fall ikke merket noe ytelsestap noe sted, heller ikke i våtrom. Ville holdt meg til Devolo, de gjør det gjennomgående langt bedre enn de andre produsentene på markedet. De er rimeligst på Clas Ohlson, tro det eller ei :!: Jeg skal i alle fall ikke tilbake til trådløst, for å si det sånn... Bare for info, det er IKKE noe galvanisk skille i sikringsskapet med mindre du har fått montert noe der selv... Lenke til kommentar
jimmyfixxx Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) http://x6.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=1841 er det denne, jimmy? JEPP !!! Her er en annen test, synes den var litt treig.. http://www.idg.no/kunnskapssenter/nettverk...article8915.ece Endret 27. mai 2008 av jimmyfixxx Lenke til kommentar
jimmyfixxx Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Bare for info, det er IKKE noe galvanisk skille i sikringsskapet med mindre du har fått montert noe der selv... Takk Lightsaber ! Ja, der ser du... prøver å late som om jeg kan noe om strøm, kurser og sikringer. Husker knapt nok Ohm`s lov... HAHAHAHA! Men nettverk over strømnettet, det funker knallbra. :!: Endret 27. mai 2008 av jimmyfixxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå