Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål om Nettverk via strømledningen

Anbefalte innlegg

Kjenner en som har store problemer med trådløst nett i sin leilighet.

(Er en gammel leilighet med fysiske brannvegger rundt :p)

Hvordan fungerer nettverk via strømledningen?

Vil det fungere selv om det ikke er på samme strøm-kurs?

Er det noe annet lurt å vite ved bruk av denne løsningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aha, da skjønte jeg hva du mente :)

Er det mye tap av signal-kvalitet når den må gjennom sikringer (både keramisk og automat)?

Har brukt Devolo 200mbit strømadaptere et års tid, i hele huset. Aldri vært mer fornøyd med noe dataprodukt jeg har kjøpt ! Har 4 adaptere spredt rundt, eksepsjonelt bra resultat. Signalene fungerer helt fint også med skjøteledning (!)

Innenfor et galvanisk skille (strømboksen i huset) mener jeg det ikke skal være noe problem med overføringshastighet, jeg har i alle fall ikke merket noe ytelsestap noe sted, heller ikke i våtrom.

Ville holdt meg til Devolo, de gjør det gjennomgående langt bedre enn de andre produsentene på markedet. De er rimeligst på Clas Ohlson, tro det eller ei :!:

Jeg skal i alle fall ikke tilbake til trådløst, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Har brukt Devolo 200mbit strømadaptere et års tid, i hele huset. Aldri vært mer fornøyd med noe dataprodukt jeg har kjøpt ! Har 4 adaptere spredt rundt, eksepsjonelt bra resultat. Signalene fungerer helt fint også med skjøteledning (!)

Innenfor et galvanisk skille (strømboksen i huset) mener jeg det ikke skal være noe problem med overføringshastighet, jeg har i alle fall ikke merket noe ytelsestap noe sted, heller ikke i våtrom.

Ville holdt meg til Devolo, de gjør det gjennomgående langt bedre enn de andre produsentene på markedet. De er rimeligst på Clas Ohlson, tro det eller ei :!:

Jeg skal i alle fall ikke tilbake til trådløst, for å si det sånn...

Bare for info, det er IKKE noe galvanisk skille i sikringsskapet med mindre du har fått montert noe der selv...

Lenke til kommentar

Bare for info, det er IKKE noe galvanisk skille i sikringsskapet med mindre du har fått montert noe der selv...

Takk Lightsaber !

Ja, der ser du... prøver å late som om jeg kan noe om strøm, kurser og sikringer. Husker knapt nok Ohm`s lov... HAHAHAHA!

Men nettverk over strømnettet, det funker knallbra. :!:

Endret av jimmyfixxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...