FSOL Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Jeg har nå begynt å få plutselige reboots i xp. Jeg bare trykker på noe i windows, for eksempel back i nettleseren min også restartet hele maskinen. Noen som har peiling på årsaken? Systemet er for tiden uklokka, og tempen ligger på under 50 grader. Jeg har kjørt services.msc og satt alle services til manual, er det at noen av disse ikke er startet som kan ha ført til dette problemet? epox 8kha+ maxtor d740x 80 gb hs asus v7700 geforce 2gts 256 mb ddr 1.2 ghz tbird Lenke til kommentar
larstore Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Har samme problem.. noen ideer? Lenke til kommentar
ltwolfe Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Har hatt samme problem selv. Problemet for min del skyltes skjermkortet. Du kan prøve å kjøre masinen med et annet skjermkort..... Lenke til kommentar
ebe Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Disable Plug and Play OS i BIOS. Etter det har ikke jeg hatt problemer. Dere kan også klikke høyre musetast på "My computer" > properties > advanced > Startup and recorvery setup > velg VEKK at PC-en skal starte automatisk. Da får dere Bluescreen med feilmld. Om den viser noe om IRQ, så kan dere ta disable noen porter (COM, LPT) og sjekke om det ikke hjelper (i tillegg til Plug and Play OS) da! Det skal hjelpe det :smile: Lenke til kommentar
larstore Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 vet at mange snakker om reboot sammen med bluescreen... men jeg har ikke hatt en eneste bluescreen.. pc'en rebooter helt uten videre.. "poff" så blir det svart.. Det var ikke sånn før.. Kan det være feil på strømforsyning? er det noen som har oversikt over hvor mye "feil" en kan regne med uten at noe er feil? (tenker på det en kan lese av i bios, der det står +12 volt, også står det 11,73v f.eks..) Kan en reinstallasjon av winxp hjelpe? Lenke til kommentar
ebe Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Hvis du ser hva jeg skrev over Lars. PC-en rebooter automatisk når det blir feil. Dette må du skru av. Da vil du få frem bluescreen med feilmld. Lenke til kommentar
larstore Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 okay!.. leste nok ikke nøye nok.. skal prøve det.. takk! Lenke til kommentar
ebe Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Fikk de tipsa fra en annen. Har noen andre også, men rekker ikke skrive nå. Skal på trening. Men det jeg skal si er at PC-en boota (har to PC-er her) nå (etter to dager). Var mye hyppigere før. ****, og jeg som trodde problemet var løst... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå