Gå til innhold

plutselig reboots i XP

Anbefalte innlegg

Jeg har nå begynt å få plutselige reboots i xp. Jeg bare trykker på noe i windows, for eksempel back i nettleseren min også restartet hele maskinen. Noen som har peiling på årsaken?

Systemet er for tiden uklokka, og tempen ligger på under 50 grader.

Jeg har kjørt services.msc og satt alle services til manual, er det at noen av disse ikke er startet som kan ha ført til dette problemet?

epox 8kha+

maxtor d740x 80 gb hs

asus v7700 geforce 2gts

256 mb ddr

1.2 ghz tbird

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Disable Plug and Play OS i BIOS. Etter det har ikke jeg hatt problemer. Dere kan også klikke høyre musetast på "My computer" > properties > advanced > Startup and recorvery setup > velg VEKK at PC-en skal starte automatisk. Da får dere Bluescreen med feilmld. Om den viser noe om IRQ, så kan dere ta disable noen porter (COM, LPT) og sjekke om det ikke hjelper (i tillegg til Plug and Play OS) da! Det skal hjelpe det :smile:

Lenke til kommentar

vet at mange snakker om reboot sammen med bluescreen... men jeg har ikke hatt en eneste bluescreen.. pc'en rebooter helt uten videre.. "poff" så blir det svart..

Det var ikke sånn før..

Kan det være feil på strømforsyning? er det noen som har oversikt over hvor mye "feil" en kan regne med uten at noe er feil? (tenker på det en kan lese av i bios, der det står +12 volt, også står det 11,73v f.eks..)

Kan en reinstallasjon av winxp hjelpe?

Lenke til kommentar

Fikk de tipsa fra en annen. Har noen andre også, men rekker ikke skrive nå. Skal på trening. Men det jeg skal si er at PC-en boota (har to PC-er her) nå (etter to dager). Var mye hyppigere før. ****, og jeg som trodde problemet var løst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...