aok Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Er en stund siden jeg satte meg inn i alle funksjonene til alle prøgram ..så kanskje noen kan hjelpe meg litt på vei.. Har jobbet en del i Adobe sine Program (særlig Photoshop og Premiere), men har ikke oppdatert siden versjon 7. Nå har jeg tenkt å skaffe meg et nytt bildebehandlingsprogram (kun til hobbybruk) fullversjonen til PS er for dyr så den er uaktuel. mitt behov: hobby bilder.. mest familie ol. men litt "kunstnerisk" avogtil. Trenger redigeringmuligheter der jeg ikke blir hemma av programmet. Har lyst å utforske RAW-formatet nå etterhvert. Kan muligens tenke meg en organisering ..men ikke full pakke med server og revisjonsoversikt er det bare å kjøre på med Elemts, eller finnes det alternativer som kan passe like bra \ bedre til mitt bruk? Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Har jobbet en del i Adobe sine Program (særlig Photoshop og Premiere), men har ikke oppdatert siden versjon 7. er det bare å kjøre på med Elemts, eller finnes det alternativer som kan passe like bra \ bedre til mitt bruk? Hvis du skal holde deg innen et lavt budsjett, så vil Photoshop Elements 6 (koster bare 695 kroner i den største norske nettbutikken) være utmerket. Trenger du ny skanner, så får du Elements 5 med på kjøpet med Canon CanoScan 8800F (1400-1500 kroner og oppover). Jeg er i alle fall svært fornøyd med Elements 6, savner ingen funksjonalitet så langt etter et par måneder og synes programmet er svært brukervennlig. Mer info om funksjoner hos Adobe. I tillegg kan du vurdere om programmer som eventuelt fulgte med kameraet ditt, eller et bildevisningsprogram som Picasa kan supplere. Det finnes også gratis alternativer, men her har jeg liten erfaring. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Du kan oppgradere Photoshop-versjonen du har no (versjon 7) til CS3 for ein relativt rimeleg pris i høve til å kjøpe heile på ny. 2100kr for oppgradering til CS3, det dobbelte for oppgradering til CS3 Extended. Det er ein organiseringsmodul (eller kva eg skal kalle det) som heiter Bridge, men eg veit ikkje korleis den er, eller korleis Organizer-funksjonen til Elements er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå