marte05 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hei! Fikk i slutten av september/begynnelsen av oktober NetCom uCan2, etter at en travel telefonselger ringte fra fest(?) og fortalte hvor nydelig abbonementet var og at han allerede hadde solgt det til 10-12 venner av meg. -Joda, abbonementet var greit det, så jeg gikk jo med på avtalen. Jeg var på vei til Oslo med bil denne dagen, og hadde derfor handsfree med høyttaler på, så hele bilen hørte hvordan samtalen utspilte seg. Hadde det ikke vært for at NetCom var inne i bildet hadde jeg aldri gått god for abbonementet, da jeg hadde et par gode erfaringer med NetCom fra tidligere. Uansett, jeg valgte IKKE ny mobiltelefon, ergo jeg skulle ikke ha bindingstid, slik selgeren lovte. Jeg fikk også 100,- kroner mnd. eller 1200,-/året om du vil, og selger fortalte fortsatt ikke om noe bindingstid. Ukene gikk og når jeg sjekket Min Side på NetCom sto det fortsatt at jeg IKKE hadde bindingstid. Nå sitter jeg her i dag, med skyhøye mobilregninger og vil ut av abbonementet, men da setter NetCom seg på bakbena og kommer opp med at jeg har bindingstid. Jeg har hele tiden følt et visst ubehag over abbonementet, det har flere ganger vært uten dekning over lengre perioder, selger fortalte meg aldri (kommer heller ikke frem i form av kontrakten) at jeg hadde bindingstid og jeg får ELENDIG kundeservice når jeg kontakter NetCom. Så - har jeg noen mulighet til å komme meg ut av abbonementet uten å måtte kjøpe meg ut? -Dersom ikke, hva koster det å kvitte seg med det? På forhånd takk, Marte Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Grunnen til at du sikkert ikke får mye hjelp hos Netcom er at Ucan2 ikke ER Netcom men en underleverandør som har en avtale med Netcom. Du må nok kontakte Ucan2 sin kundeservice for å få fjernet bindingstiden. Problemet her er nok en overivrig selger som har gitt deg feil informasjon. Ifølge nettsidene til Ucan2 står det ikke noe om at du ikke har bindingstid om du ikke kjøper telefon, og heller ikke noe om at månedsprisen er null om du ikke kjøper telefon. Vi har 12 måneders bindingstid og månedsavgift. Tilbake til deg gir vi kr 100,- pr måned i ringetid eller supre priser på de aller fleste mobiltelefoner i markedet. Månedsavgiften er kr 128,-. Vi har selvsagt ingen innmeldingsavgift. Dvs. at du alltid har bindingstid, men du kan enten få 1200kr ringetid eller subsidiert telefon. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Jeg ville først tatt en telefon til Ucan2 og prøvd å få de til å heve bindingstiden. Dersom dette ikke har blitt opplyst deg, bør det være en grei affære. Neste instans blir NetComs kundeservice. Endret 26. mai 2008 av HaraldCL Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...79&hl=ucan2 De er ganske tvilsomme de selgerne... Endret 26. mai 2008 av Jason Something Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det er vel greit hvis du er godt informert om hva du går inn på. Dog, hadde man vært godt informert hadde man kanskje ikke valgt Ucan2 Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det koster 600 å gå ut av bidningen. Er ikke sikker på om det er degressivt gebyr, men mener det går ned med 150 hver 3. måned. Lenke til kommentar
Roab Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...79&hl=ucan2 De er ganske tvilsomme de selgerne... ikke gre alle under en kam nå Det er jo det samme som om jeg sier at alle som hører på rock er hardbarka satanister å bare lager bråk. Selvom det bare er en eller 2 som gjør det Lenke til kommentar
Xinopay Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det koster 600 å gå ut av bidningen. Er ikke sikker på om det er degressivt gebyr, men mener det går ned med 150 hver 3. måned. Var det ikke ringerabatt det var snakk om da? I såfall mener jeg det er 299 for å bryte avtaletiden når som helst. Lenke til kommentar
xenimus86 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...79&hl=ucan2 De er ganske tvilsomme de selgerne... ikke gre alle under en kam nå Det er jo det samme som om jeg sier at alle som hører på rock er hardbarka satanister å bare lager bråk. Selvom det bare er en eller 2 som gjør det Er tildels enig. Men en ting som overrasker meg GAAAANG PÅ GAAAANG på gang - er at når en person føler seg lurt eller at han har gått inn på en avtale de ikke ville : Så skylder de på selgeren. Slike ting var helt ok å gjøre for noen år siden - da vi ikke hadde f.eks angrefrist (ved kjøp over internett eller telefon). Det som er faktum er at hvis man har en operatør utenom Netcom i dette tilfellet - vil man få et velkomstbrev med full informasjon om alle betingelser. Ikke kom her og si det ikke står i det brevet at det er 12 måneders bindingstid. Det er i såfall å skyte seg selv i foten for Ucan2 - noe jeg tviler sterkt på de gjør. Hvis du dermed så at det stod 12 mnd binding - og ikke ville ha det så kunne du brukt angreretten. Det har du ikke gjort og dermed må du nok kaaaaaaaaaaaaaaaanskje punge ut. ( Kommer helt an på hvor mye du griner til netcom..) Uten om det er Ucan2 et helt straight abo det. Funker meget effektivt dersom mange i vennegjengen din har det: noe som selgerene hjelper deg med... Men for tiden er det nok haugevis av bedre alternativer.. Lenke til kommentar
Roab Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Såklart skylder de på selgeren de vil jo ikke inrømme feil de har gjort. Sier ikke at ikke selgerne gjør feil heller. For det har skjedd det skal jeg ikke nekte på. TS kjøpte abbo via telefon og det er ikke jeg så kjent med. (står på stand=)) Men altså får komme til poenget, jeg skrev til TS at hvis du har fått 100 kroner rabatt så er alt du trenger å gjøre å tilbakebetale de 100 kronene i måneden=) Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 De vennene av meg som har blitt tilbydd ucan2-abonnement har fått opplyst at det var 12 eller 24 måneders binding (fra noen år siden), dette var det som fikk de til å styre unna Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Såklart skylder de på selgeren de vil jo ikke inrømme feil de har gjort. Sier ikke at ikke selgerne gjør feil heller. For det har skjedd det skal jeg ikke nekte på. TS kjøpte abbo via telefon og det er ikke jeg så kjent med. (står på stand=)) Men altså får komme til poenget, jeg skrev til TS at hvis du har fått 100 kroner rabatt så er alt du trenger å gjøre å tilbakebetale de 100 kronene i måneden=) Det faller på sin egen urimelighet at hun skal betale tilbake pengene for en rabatt betinget av en bindingstid hun aldri gikk med på. Lenke til kommentar
CavemanDan Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Det stemmer ikke at man må tilbakebetale de 100kr man har fått som ringerabatt pr mnd. Brudd på binding når det gjelder Ucan2 ringetidsrabatt er så vidt jeg husker, og tidligere nevnt her, 299kr. Bindingstiden er for øvrig vel informert om i velkomstbrevet man får, men det er galt av selger å ikke opplyse om at det er binding. Det jeg vet flere selgere forklarer når det gjelder ringetidsrabatt på diverse abonnementer er at du når som helst står fritt til å bytte ut ringetidsrabatten med subsidiert telefon, og at flere misforstår dette og tror det betyr null bindingstid. Når det gjelder det OP sier om at kontrakten ikke sier noe om binding, så kan vi jo først og fremst ta det som står på forsiden på ucan2.no. - "Ved kjøp av abonnement binder du deg til Ucan2 i 12 mnd." Hvis jeg trykker på "Hva er Ucan2?" på ucan2.no så kommer dette: - "Vi har 12 måneders bindingstid og månedsavgift. Tilbake til deg gir vi kr 100,- pr måned i ringetid eller supre priser på de aller fleste mobiltelefoner i markedet." Nå fant jeg ikke noen kopi av selve avtalevilkårene til Ucan2, men overnevnte sier vel sitt... Endret 27. mai 2008 av daerst Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Når det gjelder det OP sier om at kontrakten ikke sier noe om binding, så kan vi jo først og fremst ta det som står på forsiden på ucan2.no.- "Ved kjøp av abonnement binder du deg til Ucan2 i 12 mnd." Hvis jeg trykker på "Hva er Ucan2?" på ucan2.no så kommer dette: - "Vi har 12 måneders bindingstid og månedsavgift. Tilbake til deg gir vi kr 100,- pr måned i ringetid eller supre priser på de aller fleste mobiltelefoner i markedet." Nå fant jeg ikke noen kopi av selve avtalevilkårene til Ucan2, men overnevnte sier vel sitt... Saken her er vel at trådstarter fikk tilbudet av en telefonselger og ikke på internett. Selgeren skal komme med all relevant informasjon, man skal ikke være nødt til å undersøke ytterligere. Har selgeren sagt det ikke er bindingstid (eller unnlatt å si at det er bindingstid) må det selger har sagt gjelde. Problemet med muntlige avklaringer er at de er vanskelige å bevise i etterkant. Selv om selger har tatt opp aksepten på bånd, er det ikke sikkert at hele samtalen er med. Snarere tvert imot, er nok bare noen sekunder i forbindelse med at kunden sier "ja takk" eller tilsvarende. Dessverre.. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Vi tar ihvertfall opp hele samtalen vår her på senteret jeg sitter på. Jeg vil anta at du kan vise tilbake på samtalen. Forøverig står det i oversikten min at: "Kr 600,- for brudd på inkludert ringetid" Lenke til kommentar
marte05 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Ja, da sendte jeg klage til uCan2 pr. e-post, og fredagskveld ble jeg oppringt av selger, som mente han hadde informert om bindingstid - noe han aldri gjorde. Jeg satt i bil med tre andre som sikkert kan bekrefte dette (men det er jo utrolig lenge siden), i tillegg til at uCan2 faktisk IKKE (på den tid såfall) tar/tok opp samtalene på bånd. I velkomstbrevet jeg fikk står det absolutt ingenting om bindingstid, og jeg begynner å bli DRITLEI en selger som faktisk ringer meg døgnet rundt for å spør om jeg har det bra, og når jeg er på jobb og faktisk ikke kan ha telefonen på meg kommer jeg ofte ut til 12-15 ubesvarte anrop på et par timer. Dette er beklageligvis for useriøst for meg, så jeg sendte en e-post tilbake til uCan2 og informerte de om at saken er sendt til Forbrukerrådet, i tillegg til at jeg vil ha refundert de kronene jeg faktisk har brukt på å ringe kundeservice, i tillegg til de 1200,- jeg ble lovet for å si opp bindingstiden min med Telenor! Uansett, takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå