Senshi Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hei, Er på jakt etter å bytte ut mitt D40. Hadde planer om D80, men kom over denne testen.... Er de helt på bærtur? www.teknofil.no Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Er de helt på bærtur? Ja Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hei, Er på jakt etter å bytte ut mitt D40. Hadde planer om D80, men kom over denne testen.... Er de helt på bærtur? www.teknofil.no Som vanlig, ja. Kameratester i dingse-bladene bør du styre unna, da de som enten er overfladiske, testet av ukyndige, fulle av fakta feil eller de vektlegger "tant og fjas" mer enn det som faktisk er viktig. Noen tester klarer å kombinere alle disse ... Det er allerede en tråd i gang om tvilsomme tester. Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ja. De er helt på bærtur, den kjempetesten får meg til å tenke på nybiltestene TV-Norge sendte på Morgen-fjernsyn for ett par år siden. Det er forøvrig allerede en tråd lengre nede i forumet om testen. Lenke til kommentar
comb-over Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Kameratester i dingse-bladene bør du styre unna, da de som enten er overfladiske, testet av ukyndige, fulle av fakta feil eller de vektlegger "tant og fjas" mer enn det som faktisk er viktig. Noen tester klarer å kombinere alle disse ... Tom Takker for den. No fikk eg en god latter som start på dagen. Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tror de røyker noe sterkt noe når de skriver disse "testene". Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Hehe... Ok, da kjøper jeg kanskje D80 likevel. Men vurderer å vente på D90.... Sorry, men visste ikke at det fantes en annen tråd med tulletester. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tror de røyker noe sterkt noe når de skriver disse "testene". Hey, de er teknofile og de leker med teknologiske mesterstykker. Såklart de ikke er rasjonelle. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) For oss fotonerder er dette nok dette i beste fall morsomt lesestoff, ja, men for majoriteten av speilreflekskjøperene er nok ikke denne testen så på bærtur. Husk at om vi er 100, for å ta i, som debatterer utstyr og bilder her inne er det bare en fjert i Sahara av de som kjøper seg nytt dSLR i år. Kamera er blitt så billig at det er allemannseie og den absolutt største delen av kamerakjøperene er folk som skal ha et godt kamera til å knipse i vei på de automatiske innstillingene med. For de er pris, lav vekt og liten størrelse, god bildekvalitet og ikke minst 'tant og fjas' viktige parametere. Vi proffene her inne vektlegger gjerne andre ting med et kamera Endret 26. mai 2008 av ragamuffin Lenke til kommentar
avo Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 flirte godt av denne. Spesielt at de trekker ned for manglende redigeringsfunksjoner i kamera. Vil vel kunne påstå at D80 og A700 burde ha fått en 5er om ikke mer. Men men - dette blir omtrent som hvis jeg skulle teste krølltenger. Uten et hår over 5mm på hode funker det dårlig. Lenke til kommentar
gregor Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 ..... Kamera er blitt så billig at det er allemannseie og den absolutt største delen av kamerakjøperene er folk som skal ha et godt kamera til å knipse i vei på de automatiske innstillingene med.For de er pris, lav vekt og liten størrelse, god bildekvalitet og ikke minst 'tant og fjas' viktige parametere. ..... Vell..... for denne kjøpergruppen er kanskje derfor en tilrådning om å kjøpe Nikon D60 fremfor D80 ikke så gal??? gregor Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Så hvorfor i all verden har de med D80, A700 og K20D? De skulle tatt med 1Dsmk3 og whinet litt over at det er tungt, krever etterbehandling og ikke har motivprogrammer. Hrmpf. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Ja, det blir vel som å ha med ferrari, bently, dodge viper sammen med nissan micra, toyota yaris og think i samme test for forbruker som ønsker en billig,lettkjørt konebilen\ungdomsbil. Endret 26. mai 2008 av Inc Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ferrari F430 skal være veldig lettkjørt. Og jeg tror mange ungdommer gjerne vil ha en slik. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Ferrari F430 skal være veldig lettkjørt. Og jeg tror mange ungdommer gjerne vil ha en slik. Angående F430 så synes jeg de kunne vært mer landling med typebetegnelsen. Den bilen høres mer ut som ett fly som F16 osv Sry off topic. I ett nervøst øyeblikk skrev jeg i en tråd som jeg trodde var akams skravletråd. Endret 27. mai 2008 av Inc Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 I ett nervøst øyeblikk skrev jeg i en tråd som jeg trodde var akams skravletråd. Og det trenger vi ikke la den bli. Nok OT nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå