Gå til innhold

styiring av lys?

Anbefalte innlegg

Har 16 lysmaster på en kurs.14 skal være på en parkeringsplass og skal styres via en lysføler som står ute, men de 2 andre skal brukes på en driftsplass etter om det er folk som jobber der.

Hvordan skal jeg styre de 2 andre på en best mulig måte??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for meg høres dette ut som om du er skoleelev? og at dette er en oppgave?

jeg vil tro at det oppgaven er ute etter er:

fotocelle styring på alt utelys, og PIR (bevegelsesføler) der hvor lyset bare skal være på om det er noen der.

forsto ikke helt om den driftsplassen også var ute, men om den var det bør det gjøres sånn at først fotocelle, og så PIR må være aktivert før lyset går på

Lenke til kommentar
for meg høres dette ut som om du er skoleelev? og at dette er en oppgave?

jeg vil tro at det oppgaven er ute etter er:

fotocelle styring på alt utelys, og PIR (bevegelsesføler) der hvor lyset bare skal være på om det er noen der.

forsto ikke helt om den driftsplassen også var ute, men om den var det bør det gjøres sånn at først fotocelle, og så PIR må være aktivert før lyset går på

skal være 16 lysmaster totalt...14 av de skal være på parkeringsplassen og 2 andre er på en såkalt driftsplass, disse er av litt annen type og skal styres annerledes.

Disse skal være på samme kurs i skapet, men styres annerledes.

Det skal ikke nødvendigvis være lys på driftsplassen selv om det er mørkt ute...det skal lyses opp kun om det er folk som jobber der.

Da er vel en bevegelsesføler greit,det hørtes fornuftig ut med denne PIR.

Lenke til kommentar

yep da blir det sånn:

(dersom totalt effekt er <=3600W) hvis den er over det må du for de fleste fotoceller og bevegelsesdetektorer bruke en kontaktorstyring)

Kurssikring - fotocelle - lamper på p plassen

|||||||||||||||||||| - bevegelsesføler - lamper på d-plass

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...