Jøtul Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hei Jeg har ofte lurt på hva som skjer i himmelen og helvete. Siden jeg verken er noe særlig kristen eller har kunnskap om slikt, så vil jeg spør her. Er himmelen "det gode liv" sånn som kristne ser det? (gudstjeneste hver dag osv?) og er helvete et gigantisk raveparty med nakne damer, en shitload med alkohol og bare "gøy"?(siden dette er "syndig" og "fanden selv" i følge kristne) Lenke til kommentar
Pinngu6 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg tror at himmelen er et sted hvor de har fine lyse klubber, med damer som kun blotter bryst og bein, det er ikke noe alkohol, ikke røyking og rolig halleluja musikk i bakgrunnen. Du får servert vann av servitriser som går rundt i halv gjennomsiktige hvite kjoler. Alle damer her er blondiner og ikke med på noe som helst. I helvete er det som du sier konstant party, med hardcore Rob Zombie-ish musikk, røyking, drikking og massevis av nakne lystige ville damer som danser på deg og alt annet rundt deg. Damene i helvete er også mørkhårede og med på alt. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Så det dere sier er at mellomstadiet, der vi er nå - levende, er komprimisset? Da må jeg leve evig. det beste av begge verdenene. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Så det dere sier er at mellomstadiet, der vi er nå - levende, er komprimisset? Da må jeg leve evig. det beste av begge verdenene. hvis pinngu6 sine ideer stemmer, så kan jeg dra til kjellern anytime Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Nei -- helvete er ikke ett sted hvor Satan (eller Gud) lar alle gjøre som de vil, det er et sted hvor Gud torturerer alle som ikke gjorde som han sa at noen skulle skrive at vi skulle gjøre som vi må tro på basert på anekdotisk bevis. Bare stopp og tenk: Ville Gud latt noen gjøre som de vil? Ville aldri skjedd: "It's my way or... no highway; I'll friggin' torture you for eternity". Litt som mafiaen altså. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 En fin gud vi tilber da hvis vi ikke tror på han eller gjør som han sier så blir vi torturert i evig tid ^^, Men hva med himmelen da? Lenke til kommentar
Pinngu6 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Så Gud har kontrollen i helvete også? Da blir det nok verre ja. Vel, tortur til evig tid eller himmelen (som vi foreløbig ser den), med gudstjenester og kirketid konstant. Vel, jeg tror fortsatt jeg ville gått i kjelleren, for himmelen ville vært minst like mye tortur for meg. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Er dere tvillinger? nei, vi jobber sammen. avataren vår stammer fra et bilde i forbindelse med en øl-test. Lenke til kommentar
vitenskapen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Er himmelen "det gode liv" sånn som kristne ser det? (gudstjeneste hver dag osv?) og er helvete et gigantisk raveparty med nakne damer, en shitload med alkohol og bare "gøy"?(siden dette er "syndig" og "fanden selv" i følge kristne) Du blir i hvert fall ikke brent i en evighet. Da ville du jo dødd! Så ja, jeg tror mer på raveparty. Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Helvete: Evig ubegripelig smerte der du konstant dør og gjennopplever smerten. Brent/flådd levende + annen tortur. Sinnet og kropper er i mest mulig forferdelig tilstand. Himmelen: Total lykke. Kroppen og sinnet er fullstendig tilfredstilt. Alle dine "nærmeste venter på deg" (men de er egentlig i helvete). Er vel ikke rart barn ikke tør å tro noe annet når foreldrene lærer de opp med dette. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Min menig av himmel vs helvete er mer i retning av moral og etikk. Omtrent i samme stil som: "Dersom du ikke spiser opp grønnsakene dine kommer det troll og tar deg" er jeg av den oppfatning at himmel og helvetes opprinnelse bunner ut i at folk skal ha en slags motivasjon for å oppføre seg pent. Har forøvrig ingen tro på noen av delene, men støtter ideen bak dem (skjønt ikke i bibelsk forstand). Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) I helvete kan man i alle fall grille pølser. Endret 26. mai 2008 av Zaran Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Tja. Ildøyet lyser da flere timer om dagen? Lenke til kommentar
Tormund Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Himmel (litt av den i alle fall): http://video.google.com/videoplay?docid=3682855866783766146 Helvete: http://video.google.com/videoplay?docid=648912510964850987 Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Vel, jeg er strengt tatt ikke imponert av noen av disse. Om noe viser de hvor redde folk blir av å vokse opp med et bilde av helvete som noe reelt. Endret 4. juni 2008 av kjetil02 Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Lol, må jeg bare si til dere. Anyways... som vi vet finnes det visst fire tilværelser: Jorden Dødsriket Himmelen Ildsjøen Jeg snakker ikke om Helvete fordi mange mener Dødsriket og Helvete er det samme, mens noen mener Ildsjøen og Helvete er det samme. Men,- Så vidt jeg har forstått, skapte Lucifer etter krigen mot Gud et sted der han kunne ha alle sjelene som han klarte å lede vekk fra Herren ved å få dem til å synde. Dette stedet ser for meg ut til å være Dødsriket. Hit kommer alle - ALLE - som har syndet. Om det bare er en bitte liten fillesynd - så kommer du dit. Her skal du sitte i Satans rike til Dommens dag. Jeg vet ikke hvordan Dødsriket er, men seeing as alt som leder deg bort fra Gud visst er av Satan, så er det nok en plass med fullstendig anarki. Så noen har det flott, noen har det dårlig. Men det varer ikke evig uansett. Sånn! Da var vi så langt. I Dødsriket hersker altså Satan, og han tror han har tatt innersvingen på Gud. Men dengang ei - På Dommens dag skal du dømmes for gjerningene dine - dvs, du skal kastes i Idlsjøen som er evig pinsler og whatnot, siden du har syndet - MEN, troen din kan redde deg. Om du tror på Jesus etc, så tilgis syndene dine og du kommer til Himmelen, der alt er fantastisk - uhm, i alle fall for kristne. Jeg tror ikke alle ikke-kristne setter pris på den samme tilværelsen. Om du har syndet og IKKE tror, skal du, sammen med Satan, Dødsriket og sikkert alt det som ledet deg bort fra Gud, kastes i Ildsjøen, som er "den annen død" i følge Johannes' Åpenbaring. Jeg har dog ikke satt meg veldig nøye inn i dette, og vet ikke om dette stemmer 100%, men Dødsriket og Ildsjøen er i Bibelen omtalt som om de er to forskjellige steder, og det er ulogisk at de er samme plass med måten det er skrevet på etc... Helvete er for øvrig ikke nevnt i Bibelen. Helvete kommer av "Hel" = Dødsriket og "Veti" = straff, så egentlig kan du si at det er sammensatt av ord som hver for seg beskriver de to forskjellige stedene det brukes om. På engelsk har du "Hell", som brukes om Ildsjøen, men som kommer av Dødsriket om som dermed bør handle om sistnevnte. Uh... sånn. Om dere lurer, så jeg er ikke noen fanatiker på noen måte, selv om det helt sikkert ser sånn ut. Og nei Kjetil, jeg er ikke redd for noe. Det står jo at ved Troen er du frelst. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hei Jeg har ofte lurt på hva som skjer i himmelen og helvete. Siden jeg verken er noe særlig kristen eller har kunnskap om slikt, så vil jeg spør her. 1. Er himmelen "det gode liv" sånn som kristne ser det? (gudstjeneste hver dag osv?) 2. og er helvete et gigantisk raveparty med nakne damer, en shitload med alkohol og bare "gøy"?(siden dette er "syndig" og "fanden selv" i følge kristne) 1. I Himmelen trenger man ikke komme nærmere Gud - man er jo der alt. Gudstjenester er for å minne folk om Gud og hva kristendom handler om, det er ikke det at det er så ekstremt gøy, selv om kristne ofte liker det fordi de vet "det er godt", og føler det. Men man kan ikke komme nærmere Gud enn når man alt er i Himmelen, så det vil ikke være nødvendig. De friske trenger ikke lege. 2. Helvete som du tenker på(referer til forrige post og antar at du mener Ildsjøen) er verre enn noe noen kan forestille seg. Jeg ser for meg mega-migrene 24/7, men jeg tror migrenen er å foretrekke. Om du tenker på Dødsriket, så don't worry. Vi kommer alle dit uansett. Det KAN i følge min forrige post være gøy, men seeing as det er "den første død", så tror jeg ikke det. ...OG jeg kommer ikke med påstander. Jeg gidder bare aldri si hele tida "HVIS Bibelen etc stemmer, så...;" fordi det blir så sinnsykt mye ekstra. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 I Dødsriket hersker altså Satan Tror ikke du har bibelsk støtte bak denne påstanden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå