Gå til innhold

Gamer PC ( AoC ) 9800 GTX / HD 3870X2?+ div

Anbefalte innlegg

Heisann, har nå bestemt meg får å sette sammen en gamer rig mainly for AoC :) Vil selfølgelig at dette skal leve en god stund . Det jeg er svært usikker på er hvilken GPU jeg skal gå for. Om det er 9800 GTX som duger eller HD 3870X2 som gjelder. Det virker som HD 3870X2 kicker litt mer enn 9800GTX. Og har sett meg rundt om hvordan Quad Crossfire funker med 3870X2 (x2) . Virket ikke så lovende skal jeg være helt ærlig. :thumbdown:

Her er systemet jeg har satt opp så langt :

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=73472.

PS: Ettersom jeg muligens kunne tatt nytte av EVGA sitt "step up" system, kunne jeg oppgradert senere til de nye G200 kortene som kommer nå snart. Gjør meg usikker ettersom nåværende GPU'er kommer til å dævve som fluer når nye korta kommer. :blush:

Jeg har vel egentlig bestemt meg får å skaffe en Intel Core 2 duo E8500. Og med det et x48 hovedkort.

Vet ikke om lydkortet er noe unødvendig, har 2.1 THX høytalere så er vel en smule unødvendig. :(

Er ingen veteran når det gjelder å bygge PC heller så alle hint og tips hjelper en god del!:)Er det noe som ser en smule rart ut så vær så snill å si ifra!:) Vil virkelig ikke dumme meg ut på dette... :ermm:

Tusen takk =)

OOps..: følger vel det meste med du trenger for å sette dette sammen fortsatt?

- Coco Loco

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser fint ut det der. Ville kanskje vurdert å sjekke ut Mushkin sitt 8000-sett de har på Netshop. Fint å ha ram som går litt lenger enn 800mhz, spesielt hvis man skal klokke litt cpu ved hjelp av fsb.

3870x2 er et skjermkort jeg anbefaler, mitt virker ivertfall fint.

cpu er et bra valg. Ville kanskje droppet alt av hardware fra Creative, de er ikke så bra lenger (og drivere fra selskapet stinker)

Lenke til kommentar
ser fint ut det der. Ville kanskje vurdert å sjekke ut Mushkin sitt 8000-sett de har på Netshop. Fint å ha ram som går litt lenger enn 800mhz, spesielt hvis man skal klokke litt cpu ved hjelp av fsb.

De her ser vel bra ut? rimelige og;) http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=97587

Eneste ulempen er at det ikke kommer I samme sending, men finner ingen 8000 2gb brikker ved Amentio. :hrm:

Lenke til kommentar

Hadde også droppet lydkortet. Lydkortet som er bundlet med Asus sine X38 og X48-kort er faktisk ikke så værst, så jeg ville i hvertfall testet det først. Så kan du heller kjøpt et annet senere hvis lyden viser seg å være for dårlig.

Crossfire X gir ikke helt det store ytelsesspranget med 2 x X2 nei, men X2 parret med et HD3870 fungerer visst glimrende.

Det meste av kabler følger med i pakken til hovedkortet ja, særlig når du går for et litt mer eksklusivt HK.

Ellers er manualen til HK en god hjelp når man bygger - der står det meste om hvordan ting skal monteres.

MEN det er et par viktige ting å huske på:

Pass på at du ikke skrur i flere avstandsstykker til HK i kabinettet enn det er huller i HK og pass på at de plasseres riktig. Et avstandstykke som rører kontaktene på HK kan fort bli en dyr affære (aka kortslutning).

Ullsokker og gulvteppe er en dårlig kombinasjon med PC-komponenter. Så forsøk å unngå statisk elektrisitet ved å ta i en jordet gjenstand innen du går i gang (radiator, vannhane, osv). Vil du være sikker, så kjøp en anti-statisk armlenke.

Er ofte en god idé å montere CPU, kjøler og RAM på HK innen du monterer det i kabinettet. Blir ofte mindre plundrete. Men kommer ann på Kabinettet.

Ta deg GOD TID!

Og lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk så mye for det innlegget Hugo, tror faktisk jeg går for et HD3870X2 og muligens kladde på et nytt HD3870(single) senere;) Og er vel unødvendig med det lydkortet .. så legger det på hylla for så lenge for å se om det duger det som følger med HK.

Kjempe fine råd der, skal absolut være forsiktig;).. Takk igjen :new_woot:

En ting jeg har igjen nå er vel en god CPU kjøler... noen som har et godt forslag? sett på Zalman 9700?? vifta.. sies at den er overprisa, men yter bra generelt.. noen meninger?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nylig en Samsung F1 harddisk.

Den står helt separat i mitt kabinett nå, og ligger på 30 grader.

Er også veldig kjapp og veldig stille. Har en 750GB western disk som er over 10 grader varmere men står tett inntil annen disk, men den er 5+ varmere enn disken den står ved siden av.

Vil anbefale samsung f1 sterkt.Det er også 1TB disk.

Jeg skal ha flere iaffal =)

Lenke til kommentar

Har en 1-2k til overs, så lurer på om vannkjøling ville vært ideelt? Gøy å clocke, men er det noe tess I systemene som er på markedet idag til den prisen?? Ellers blir det vel en 9700NT tenker jeg;)

EDIT: Altså komplett vannkjøling system:)

Endret av II-COCO-II
Lenke til kommentar

ville valgt e8400 i stedet for e8500 . du betaler altfor mye for 0,16 ghz mer og 0,5 i multiplier.

de er så klokkevennlige at det blir ikke vanskelig for deg å gå langt over e8500 på frekvens uansett.

zalman på cpu kjøler er det eneste jeg har prøvd fordi jeg kun har gode erfaringer med disse. jeg selv sitter på en gammel intel cpu pentium 4 på stock 3,0 og jeg kjører på 3,6 mens den ligger på 22-23 grader. alle kamerater som bruker denne har også under 30 grader generelt. jeg har 9500 kjøleren. kjøler litt dårligere.

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Noctua NH-U12P og Thermalright Ultra120Extreme går for å være de to beste luftkjølerene på markedet nå. Thermalright er nok den beste, men også den dyreste, av disse igjen. Begge kjølerene har plass til to 120mm vifter i push-pull oppsett. Noctua'n kommer med én vifte, mens Thermalright'en kommer uten.

Hadde også valgt E8400 fremfor E8500 som Phinex.

Lenke til kommentar
Ullsokker og gulvteppe er en dårlig kombinasjon med PC-komponenter. Så forsøk å unngå statisk elektrisitet ved å ta i en jordet gjenstand innen du går i gang (radiator, vannhane, osv). Vil du være sikker, så kjøp en anti-statisk armlenke.

Det greieste er vel å bare ta i kabinettet innimellom (et sted der det er utildekket metall). Dersom det er statisk elektrisitet i kabinettet, så hjelper det nemlig ikke så mye at du har tatt i en vannkrane. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...