gorefeast Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Joda, ser photozone testen jeg også. Begge har sine fordeler, og ulemper i den testen også, og for å sitere konklusjonen til photozone angående sigma så sier photozone: "The Sigma offers lots of bangs for your bucks but the comparable Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP seems to be a better alternative." "seems to be" betyr jo ser ut til å være. For en test med bare ett test eksemplar, er ikke nødvendigvis helt korrekt, da det kan være kvalitets forskjeller da det tross alt er masseproduserte varer. Og jeg har lest tråden, der noen synes bladet er bra, og andre ikke. Der du er en av de som synes ikke, tydeligvis, men det er nå så. Og beklager att jeg ordla meg feil angående sammenligning og macro ordbruken vedrørende popphoto setningene. Det er IKKE en sammenligning nei, men Tamron er testet på samme side. Men siterer konklusjonen til popphoto: "it's a stellar performer, and significantly better by virtually all optical benchmarks than its predecessor, or, for that matter, competitors such as Nikon's comparable 17-55mm f/2.8 ($1,200, street)." Tolker den konklusjonen med att den er bedre enn konkurrerende objektiver, slik det er ordlagt. Og beklager hvis du og flere tolket det som att jeg mente det var en gammel macro versjon og en ny. Mente jo en gammel sigma og en ny med macro i betegnelsen. Og att den brukeren der på dpreview har den meningen er nå så. Finnes flere brukere som mener motsatt. Det jeg vil frem til er att så små forskjellene det er på resultatene i disse testene, så blir det helt feil å sitte å si att Tamron enda er best, særlig også når det er tester som sier motsatt, nemlig att Sigma'en er best. BEGGE er kanonbra i sin klasse, og er begge vinnere i hver sine tester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå