kterjesen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Skal starte bar ila året..... har allerede noen drinker i hodet, men hadde hvert fint å få nye tips..... Har du en god drink (gjerne med oppskrif til) så post det her.... Ting som IKKE trenger å nevnes er feks Long Island VIRGIN icetea (eller bare iste), og whisky on the rock(s) uten is (altså bare whisky)...... ja dette er faktisk hentet fra en bar hvor jeg har jobbet (ca 5 uker) alle tips (og triks til å starte eller blande) motas med takk.... Mvh (snart) gründer Terjesen :-P Lenke til kommentar
jokki Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Kommer baren til å ha åpent på dagtid hvor folk kommer og skal ha seg pils og drinker for å nyte det fine sommerværet eller er det mere en bar hvor folk kommer fra vorspiel klokken 12 om kvelden og skal danse. Mojito og strawberry daqori er must for den første kategorien i hvertfall. Ellers så er flaming sambucca/gas chamber/mange andre navn ganske så kult. Kommer igjen ann på målgruppen din. Hadde jeg en drink med fyr og flammer hadde jeg med en gang komt bort og bestilt en, men det er meg da. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Bacardi kanskje? Kan blandes med det meste... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ouzo Sans Rival(tyrkisk peber) Ellers står det ufattelig mange oppskrifter her Barkart Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 "En god en" 3cl bacardi razz, 1cl cognac, saften av en sitronbåt(1/8 sitron) og toppes med sprite. Ingrediensene shakes i en shaker full med is, helles over i et glass fult med is og toppes med sprite. Litt usikker på hvem cognac som er best. Jeg syntes hvertfall denne er utrolig god. En annen litt spennende drink som jeg er litt usikker på fremgangsmåten er meet jack black, tror det er 1cl amaretto likør, 3cl jack daniels, veldig liten dæsj med sitron og toppes med cola. Men om du skal starte en bar så regner jeg med du kommer til å prøve ut litt forskjellig så du kan gi den et forsøk hvertfall. Også av småting ville jeg pyntet litt på drinkene, det er noe de fleste gjør men alltid noen som ikke gjør det, og det gir jo et litt dårligere inntrykk. Annanas biter på drinker med annanasjuice i og sitron eller limebåter i drinker med sitron/lime. Saltdekket glasskant ser jo mye bedre ut hvis du skulle ha servert en margaritha også.. Lenke til kommentar
kterjesen Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Takker for alle inspill så langt... Blir enda en stun til jeg får startet pga økonomi ol... men ting begynner å komme på plass..... Har dere som flere drinker så er det bare å komme med de Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Et must, altfor få barer har denne drinken: FROZEN MARGARITA Den må gjøres skikkelig, ikke bare ristes ut med is, det skal være sløsj. Det går ann å smakstilsette den med alle mulige fruktessenser også. I tillegg må du ha Mojito, San Fransisco, og en veldig god sterk en: Manhatten. Gjerne Mint Julep og. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Da rådene du får her varrierer veldig i kvalitet, vil jeg anbefale at du heller spør på www.drinksmixer.com. Forresten burde du velge ut litt forskjellige drinker å ha på "menyen", også må du ha en godt utrustet bar sånn at du kan lage alt mulig "upon request". Du må ha noen søte, noen sure, noen klassiske og noen tropiske drinker. Lenke til kommentar
master air Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Litchi Martini og Cosmopolitan er veldig godt syns jeg. Har desverre ikke noen oppskrifter jeg kan dele med deg. Edit: Hvor har du tenkt til aa aapne denne baren? Endret 18. juni 2008 av master air Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hvor skal du åpne bar? Si ifra hvis du trenger en partner i starten, er hobbybartender og har drømt om egen bar i århundrer. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Denne er jo en slager blandt damene: http://www.peppernet.no/peppernet/Oppskrif...y_daiquiri.html Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Sure Sivert http://www.aperitif.no/index.db2?id=49630 Lenke til kommentar
kterjesen Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Takkeer for alle svar så langt. det er bare å fortsette å komme med idéer. Hvor skal du åpne bar? Si ifra hvis du trenger en partner i starten, er hobbybartender og har drømt om egen bar i århundrer. Skal starte i Oltedal (utenfor Stavanger). Det er i allefall planen. Jeg vet ikke når dette blir grunnet militær og andre jobber, men alle som er innteressert er hjertelig hvelkommen til å søke / prøve-jobbe. Endret 20. juni 2008 av kterjesen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå